Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A GYSEV vasútbiztonsági projektötletei a KÖZOP-ban

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A GYSEV vasútbiztonsági projektötletei a KÖZOP-ban"— Előadás másolata:

1 A GYSEV vasútbiztonsági projektötletei a KÖZOP-ban
2011. július 27.

2 Tartalom - projektötletek sorompófejlesztések
diagnosztikai berendezések

3 Sorompó-fejlesztések I.
Győr-Sopron vasútvonal - AS765, AS421, AS402 vonali automata sorompók kiegészítése félsorompóval, LED-kiegészítés Kivitelezés 14 mFt/db, előkészítés 1,8 mFt/db Ikrény SR1, Fertőboz SR2 állomási sorompók kiegészítése félsorompóval, LED-kiegészítés Kivitelezés 35 mFt/db, előkészítés 5 mFt/db

4 Sorompó-fejlesztések II.
Új vonalakon: - Beled (16.sz.) Kőszeg (18. sz.) Szombathely (17.sz.) Félsorompó létesítés és LED optika felszerelése Megvalósítás sorompóként: 17 mFt

5 Sorompó-fejlesztések III.
Statisztika – AS765 átjáró „ sz. gyorsvonat ütközött személygépkocsival, 1 fő sérült, a GYSEV kára : Ft”

6 Sorompó-fejlesztések IV.

7 Diagnosztikai berendezések I.
beruházás darab becsült ára (mFt) összesen (mFt) hőnfutás-jelző berendezés 3 80 240 dinamikus mérleg és lapos-kerék jelző berendezés 50 150 rakszelvény ellenőrző berendezés 630

8 Diagnosztikai berendezések II.
Események száma: Tengelyterhelést túllépő kocsik évi kb. 30 eset Keréklaposodás, szoruló féktuskó és hőnfutás: kb. 20 eset évente Rakminta probléma: évi kb. 20 eset Telepítés helye: csatlakozás idegen vasutakkal Ikrény-Győr, Sopron-Baumgarten, Szgotthárd-oh.

9 Hőnfutásjelző I. A hőnfutás jelensége:
A vasúti járművek csapágyainak hibáiból (kifáradás, nem megfelelő karbantartás, kenőanyag problémák) keletkező káros, a közlekedés biztonságát veszélyeztető mértékű felmelegedéseket nevezzük hőnfutásnak. A VTKI 1960-as években kezdete meg a jelenség vizsgálatát

10 Hőnfutásjelző II. A hőnfutás kialakulását befolyásoló tényezők:
vonatsebesség környezeti hőmérséklet (lágy bélésfémű kocsik) kenőolajfilm vastagság (mikro-egyenetlenségek) terhelésváltozás (csaplehajlás) szerelési, illesztési hibák, alkatrészek meghibásodásai

11 Hőnfutásjelző III. A hőnfutás kialakulását befolyásoló tényezők:
kifáradás (kipattogzás, hámlás) – élettartam nem megfelelő mennyiségű kenőanyag lökésszerű terhelésváltozások

12 Hőnfutásjelző IV. A hőnfutás következményei:
berágódás, alkatrésztörés, deformáció, fáradásos kopás, teherbírás csökkenés (125°C: -5%; 200°C: -25%) lepattogzódás, bemaródás, bélésfém kiolvadása, kinyomódása, mikro-repedések

13 Hőnfutásjelző V.

14 Hőnfutásjelző VI. Tengelycsap-törés görgős csapágynál:

15 Hőnfutásjelző VII.

16 Hőnfutásjelző VII.

17 Dinamikus mérleg Dinamikus mérleg:
A pályába épített mérőeszköz, mely képes az elhaladó vonatok tengelyterhelését, illetve az egyenetlen terhelésből adódó túlterhelést mérni

18 Lapos-kerékvizsgáló Lapos-kerék vizsgáló
Lapos-kerék vizsgáló berendezés: Az egyenetlen terhelésből származó, illetve a vasúti kocsik fékeinek esetleges oldási problémáiból keletkező csúszó kerekeket képes kiszűrni


Letölteni ppt "A GYSEV vasútbiztonsági projektötletei a KÖZOP-ban"

Hasonló előadás


Google Hirdetések