Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaElvira Orsósné Megváltozta több, mint 10 éve
1
József Attila Általános Iskola Martfű, Május 1. u. 2. 5435
2
Iskolatörténet Iskolánk épületét, ami eredetileg nyolc tantermes, tornateremmel és előadóteremmel rendelkezett 1969. augusztus 20-án adták át. Az intézmény később a Martos Flóra Általános Iskola nevet vette fel. A rohamosan emelkedő gyermeklétszám és az oktató-nevelőmunka elősegítése érdekében újabb tantermekre, felszerelésre volt szükség. Az új, kétszintes épületszárnyat szeptember 1-jén adták át. A gyerek létszám folyamatos növekedése miatt szeptember1-jén nyitotta meg kapuit a tizenhat tantermes Mártírok Úti Általános Iskola hatalmas tornacsarnokkal, sportpályával. A rendszerváltás után hatalmas fordulat következett be a martfűi nagyvállalatok életében. A város önkormányzata 2001. augusztus 1-jei hatállyal létrehozta az összevont Városi Általános Iskolát. Az iskola új névadója József Attila lett. ben demográfiai, gazdasági változásokra válaszul az önkormányzat az általános iskola és a középiskola összevonásáról határozott. A két intézmény ettől kezdve egységes iskolaként működött Damjanich János Általános Iskola, Gimnázium, Szakképző Iskola és Kollégium néven, melyhez tagintézményként csatlakozott a mezőhéki Páldi János Általános Iskola, néhány tanulójával augusztusától ketté vált az összevont intézmény József Attila Általános Iskolára és Damjanich János Szakképző Iskola, Gimnázium és Kollégiumra.
3
Iskolánk filozófiája Az iskola alapvető célkitűzése, hogy nyugodt, derűs, családias légkört biztosítson, előtérbe helyezve az elfogadást, a toleranciát. A cselekvésre ösztönző környezet nem csupán az iskola felszerelését, technikai eszközeit jelenti, hanem mindazokat a módszereket, amivel széles spektrumú tantárgybeli és életvezetési tudást közvetíthet. A martfűi általános iskola mindig is híres volt megújulni tudó szemléletéről, és ezzel egyidőben időtálló értékeinek, hagyományainak megőrzéséről.
4
Pedagógiai programunk
Pedagógiai programunk hitvallásában megfogalmaztuk, hogy "Olyan nyugodt légkörû, barátságos, a hagyományait õrzõ és arra építõ, alapfeladatait magas színvonalon ellátó általános iskolát szeretnénk, ahol a szülõ, a pedagógus és a gyermek együttmûködése által biztosítható az egyéni képességek kibontakoztatása és a tanulók személyiségének fejlesztése.„ Ennek érdekében - a tervszerû nevelõ és oktató munka a tanulók alapkészségeit fejlesztő, számukra korszerû, a mindennapi életben hasznosítható, továbbépíthetõ alapmûveltséget nyújt. - Törekszünk a humánumra, az erény és a közösség iránti tiszteletre. - Fejlesztjük a gyermeki személyiséget. - Segítünk diákjainknak észrevenni és értékelni a jót – megelõzni és felismerni a rosszat.
5
Környezeti nevelés A környezeti nevelés átfogó célja elősegíteni a tanulók környezettudatos magatartásának életvitelének kialakítását annak érdekében,hogy a felnövekvő nemzedék képes legyen a környezeti válság elmélyülésének megakadályozására, elősegítve az élő természet fennmaradását. A tanulók kapcsolódjanak be közvetlen környezetük értékeinek megőrzésébe, gyarapításába. Szerezzenek személyes tapasztalatokat az együttműködés, a környezeti konfliktusok közös kezelése és megoldása terén.
6
A környezeti neveléshez kapcsolódó önkéntes tevékenységek
Hulladékgyűjtés Évente kétszer ősszel és tavasszal rendezünk hulladékgyűjtést a Játékvár Óvoda és Bölcsődével közösen a gyermekek, SZMK, Városi Sportegyesület bevonásával
7
Faültetés és városszépítés
A városi civil szervezetekkel karöltve gyermekeink és szüleik részt vesznek az őszi és a tavaszi városszépítési munkálatokban
8
Szociális érzékenységre nevelés
Törekszünk a „másság” elfogadtatására Szeretnénk megtanítani őket együtt élni hátrányos helyzetű társaikkal A rászorulóknak pedig meg kell tanulniuk a segítség elfogadását Az idősek és sérült emberek elfogadására és segítésére való érzékenység kialakítása
9
A szociális érzékenységre neveléshez kapcsolódó tevékenységek
A jelentős családi ünnepekhez kapcsolódóan gyermekeink felkeresik a városban működő nyugdíjas klubokat, a Hallássérültek Klubját, a Jóreménység Klubot.
10
Az iskolai hagyományok őrzése és alapítványi tevékenységek
Alapvető célunk, hogy diákjaink érzelmileg is kötődjenek iskolánkhoz Az iskola arculatának kialakításában is fontos szerep jut a hagyományőrzésnek Legfontosabb feladatunk a személyiség sokoldalú fejlesztése és az emberi értékek továbbadása Fontosnak tartjuk, hogy a szülők -gyermekek és a pedagógusok is jól érezzék magukat
11
Alapítványi tevékenységek
Mesejáték (Tehetséges Tanulókért Alapítvány) Sámli bál (Boldog Gyermekekért Alapítvány)
12
Szülők, nevelők, diákok önkéntes tevékenysége
13
Voluntary Service for a Better Life
Comenius Régió projekt az oktatásba bevezethető, a közoktatás tevékenységeit kiegészítő és hatékonyságát, eredményeit növelő önkéntes munka már meglévő gyakorlatát, egyéb lehetőségeit és fejlesztését, valamint az ezzel kapcsolatos tapasztalatokat, jó gyakorlatokat és lehetőségeket osztja meg a partnerségen belül egymással. Uniós partner: Casa Corpului Didactic Dambovita Targoviste Romania Hazai partnerek: Martfű Város Önkormányzata (mint pályázó), Játékvár Óvoda és Bölcsőde, Martfűi Városi Sportegyesület, MOSTart NKKE
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.