Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAdél Horváthné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Regionalizmus kontra szocialista realizmus
2
Elie Nadelman (1882-1946) Tango 1919, festett cseresznyefa és gipsz 91x66x35 Whitney Museum of American Art, New York Ezek a finom, játékbabszerű figurák, divatos öltözetben argentin tangót táncolnak. Nadelman Tangója a modern szállodák báltermeinek hangulatát idézi, a keresztbe font karok és a táncosok „tekintete” szexuális vonzalmat fejez egy üres térben.
3
Stuart Curry 1897-1946 S. Curry: Keresztelő Kansas-ben 1928. o.v. 101x127 cm Whitney Museum of American Art, New York
4
John Stuart Curry: Tragikus preludium 1937-1942 o.v. tempera 945x351 cm Kansas State House, Topeka Kansas Az apokaliptikus kép John Brown-t ünnepli, a rabszolga felszabadítás radikális képviselőjét. Kansas annak idején még nem volt a szövetség tagja.
5
J.S. Curry: Tornádó 30-as évek
6
Thomas Hant Benton: New York történelme ma 1927. o.v. 177x91cm Courtesy Hirschl-Adler Galleries, New York T.H. Benton: A nyugat művészetei 1935, tempera,fa 240x400 cm New Britain Museum of American Art, Connecticat
7
Benton: Twist, 1962
8
Grant Wood: Amerikai Gótika 1930. o. v. 76x63 cm Art Institute of Chicago
10
Dorothea Lange (1895-1965)
11
D. Lange: Southern Pacific Railroad Billboard near Los Angeles, California, 1937. Library of Congress Washington D.C.
14
Ben Shahn: Sheriff a sztráj alatt Morgantown, West Virginia, 1935 Hallmark Photographic Collection, Kansas City, Missouri
15
Ben Shahn: Nebraska
16
Ben Shahn: Vak…
17
Walker Ewans fotói a New Deal idején
18
Edward Weston: Dante kilátása, Death Walley-Halál völgy University of Arizona – Collection Center for Creative Photography
19
Ben Soyer: Artists on WPA 1935. National Museum of American Art, Washinton D.C. 1930 – Work Progress Administration WPA – Szövetségi Művészeti Program – Federal Arts Project
20
Rafael Soyer: Balról jobbra haladva. o.v. 1938. Whitney Museum Of American Art New York
21
Rafael Soyer: Tánc studio
22
Isabel Bisop: Dante és Vergilius az Union Squeren 1932 o.v. 68x133 cm Delaware Art Museum, Wilmington Míg a regionalisták a vidéki Amerika ellentmondásaival foglalkoztak, egy másik csoportja a művészeknek a városi élet jelenségeit ábrázolta. Isabel Bisop (1902-1988) és Reginald Marsh (1898-1954) jól szituált, tanult környezetből származtak, ennek ellenére a városi slum és az alsóbb néposztályok életét kutatták. Bisop festménye Dante és Vergilius azt szuggerálja, mintha New York Dante Purgatóriumának modern változata lenne.
23
Reginald Mars: Fiatal nő a caruselen 1938. tempera, fa Springfield Museum of Art Illinois. Mars képe is melankóliát tükröz, de ez képi felépítés elárulja, azt is, hogy karikaturistaként is dolgozott. Amikor 1923-ban a New Yorker megalakult, ők készítette az első szatirikus rajzokat az újság számára. A fiatal nő a körhintán tipikus munka: a kompozíció függőleges felépítésű, nem hagy a szemnek menekülési lehetőséget,Mars, mint Bisop nem moralizál, egyszerűen csak azt ábrázolta, amit látott.
24
Aron Douglas (1898-1979)
25
Aspects of Negro Life: Song of the Towers 1934. ov. Schomburg Center for Research in Black Culture, New York
33
Stuart Davis (1894- 1964)
34
Stuart Davis: Hot Still-scape for 6 colors – 7th Avenue Style 1940. ov. 91x114 cm Fine Arts Boston
37
Ben Shahn: A teljes foglalkoztatásért 1944. Színes litográfia 75x100 cm New Jersey State Mususeum Collection
38
William J. Lewitt az általa megálmodott város terveivel
39
Lewittown, New York, 1954
50
John Graham and Company: Northgate Regional Shopping Center, Seattle 1947-50 Seattle, Washington
53
Frank Gehry és a Rose Corporation: Santa Monica Place, California 1979-81
56
Ludwig Mies van der Rohe Apartmanház Chicago North Lake 1951 Van der Rohe és Philip Johnson: Seagram Building, New York 1954-58
59
Philip Johnson: Üvegház (MOMA)
60
Philip Johnson: Imaház új Mexikóban
61
Edward Hopper (1882-1967) Ennek a korszaknak a legjelentősebb realistája, de tulajdonképpen egyik kategóriába sem illik bele. Hopper kidolgozott egy csak rá jellemző stílust még a 20-as években, és ehhez haláláig hű maradt. Munkái különleges, és mély intenzitással árulkodnak a magányosságról és kitaszítottságról. Sok képén, kihalt tereket ábrázolt (Pl. Vasárnap reggel) vagy ha a figurák tűnnek is fel, általában nem állnak kapcsolatban egymással. Az furcsa fények, és az időtlenség, mozdulatlanság ábrázolása hasonló az olasz Giorgio Morandi festészethez. Életműve már jelzi a amerikai művészet nemzetközi előre törését, képei nagy hatással voltak a filmművészetre is. Pl. Wim Wenders, Jim Jarmus
62
E. Hopper: Éjszakai árnyék. 1921. The New York Public Library
63
Edward Hopper: Vasárnap reggel. 1930. ov. 88x152 cm Whitney Museum of American Art, New York
64
E. Hopper: Telihold 1949 The Dyoton Art Institute
65
E. Hopper: Orlean portréja. 1950. ov. 66x101 cm. Fine Arts Museum of San Francisco
66
E. Hopper: Négysávos ót, 1956. ov. 69x105,4 cm. Magántulajdon
67
E. Hopper: Western Motel 1957. 78, 8x127, 3 cm. New Haven, Yale University Gallery
68
George Tooker: The Subway 1950. 46x91 cm Whitney Museum of Art
70
Robert Frank: U.S. 285, New Mexico 1958. silver, gelatin print Art Institute Chicago, Illinois.
71
Robert Frank: Rodeo. New York 1955. Gelatin, Silver Gift Barabar and Eugene Schwartz
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.