Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MAG Megelőzés Alkalmazkodás Gondoskodás Készítette: Fidler Mária

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MAG Megelőzés Alkalmazkodás Gondoskodás Készítette: Fidler Mária"— Előadás másolata:

1 MAG Megelőzés Alkalmazkodás Gondoskodás Készítette: Fidler Mária
NKI Babay József Általános Iskola és Sportiskola

2 Interakció - Kapcsolat
MAG MÁTRIX CELLA: KAPCSOLAT KOMPETENCIA AUTONÓMIA INTERAKCIÓ INSTRUKCIÓ OSZTÁLYSZERVEZÉS

3 Interakció - Kapcsolat
MAG A pedagógus és a tanulók közötti interakció szerepe  Tanítás során és a mindennapi környezetben Meghatározza a csoport hangulatát Befolyásolja, kifejlődik-e a kapcsolat, kötődés érzése Tanítás, mint interaktív folyamat  Befolyásolja a másik viselkedését  Pedagógus elvárásai  tanulók teljesítménye, motiváltsága Milyen a jó interakció?  Javaslatok

4 MAG Interakció - Kapcsolat JAVASLATOK: MEGFORDÍTHATÓSÁG
 Minden tanulót tisztelettel kezeljünk.  Tartsunk fenn szemkontaktust!  A kommunikáció iránya legyen megfordítható. MEGFORDÍTHATÓSÁG helyzetorientált kommunikáció pedagógus  gyerekek „Még mindig nem érted!”  „Ez az összeadás nehéz.”

5 Interakció - Kapcsolat
MAG JAVASLATOK:  Mindig hallgassuk meg a gyerekeket!  Fogadjuk el kezdeményezéseiket!  Mutassunk érdeklődést! ÉRDEKLŐDÉS Tanulók kívánságai, érdekei  számításba veszi azokat. Hogyan végeznek el egy feladatot  tudatában van a mindennapi dolgoknak.

6 Interakció - Kapcsolat
MAG JAVASLATOK:  Dicsérjük a gyerek viselkedését! Akkor is, ha hétköznapi dologról van szó!  Figyeljünk arra, hogy a gyerekek soha ne adják fel, és soha ne szégyenülhessenek meg!  Dicsérjük nyilvánosan, hogy mindenki hallja, de a hibákat csak az érintettel közöljük! HELYTELENÍTÉS KIFEJEZÉSE Helyzetre: Személyére: „De ügyetlen voltál, már megint kiöntötted a vizet!” „Víz van a padon. Légy szíves töröld fel!”

7 Interakció - Kapcsolat
MAG JAVASLATOK:  Mutassuk ki az érzéseinket! Beszéljünk nyíltan a diákokkal az osztály hangulatáról, az osztályon belüli érintkezésről! Ezt akkor se mulasszuk el, ha éppen nem jól mennek a dolgok. AZ ÉRZÉSEK KIMUTATÁSA harag, szomorúság, elérzékenyülés…  érzelmek kezelése szomorú, boldog, rosszkedvű…  pedagógus érzelmei

8 Interakció - Kapcsolat
MAG JAVASLATOK :  Ösztönözzük a gyerekeket a közös munkára!  Hagyjuk, hogy a gyerekek egymásnak magyarázzanak el dolgokat!  Vegyük figyelembe azt, amit a gyerek mond! EMPÁTIA gyerek nézőpontjából szemlél  erősödik a kapcsolat

9 Interakció - Kapcsolat
MAG JAVASLATOK:  Ösztönözzük a gyerekeket arra, hogy bízzanak egymásban!  Bátorítsuk a tanulókat!  Részesítsük a gyereket személyes figyelemben! Légy Önmagad! Én ILYEN vagyok ELFOGADTOK Ez egy OLYAN hely

10 Interakció - Kapcsolat
MAG  Gondoskodjunk arról, hogy a tanulók könnyen beszélhessenek a pedagógussal! ADAPTÍV OKTATÁS adaptív pedagógus aktívan figyel a gyerekekre személyes kapcsolatban áll képes együttgondolkodni rendelkezésre áll

11 Interakció - Kapcsolat
MAG pedagógus – adaptív jegyek kihasználatlan helyzetek oka: lehetőségek keresése elég idő szánjunk elég időt a „gyerekkapcsolat”- ra tanulmányi eredmény

12 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "MAG Megelőzés Alkalmazkodás Gondoskodás Készítette: Fidler Mária"

Hasonló előadás


Google Hirdetések