Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEmil Horváth Megváltozta több, mint 10 éve
1
Az UCP irányelv rendelkezéseinek hatása a GVH gyakorlatára (Fttv) 2008. október 21. dr. Nagy Márta
2
2 Változások — t eljeskörűség — együttműködés (NFH, PSZÁF) — verseny érintettsége mechanikus plusz és mínusz szabályai — a fogyasztó fogalma – természetes személy (eddig kb. mindenki, aki vevő) — hármas szintű tilalmi rendszer – a generálklauzula régi-új (mint a régi Tpvt. 2. §)
3
3 Változatlan a fogyasztói döntéshozatali folyamatba való tisztességtelen beavatkozás megítélésének tartalma a fogyasztói döntéshozatali folyamatba való tisztességtelen beavatkozás megítélésének tartalma GVH eljárási szabályai GVH eljárási szabályai
4
4 A teljeskörűség A teljeskörűség a) minden, az UCP-ben megjelölt tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat „intéződik” a) minden, az UCP-ben megjelölt tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat „intéződik” Mit jelent ez a fogyasztómegtévesztés tekintetében Mit jelent ez a fogyasztómegtévesztés tekintetében Amit eddig a GVH a verseny érintettsége hiányában panasz vagy bejelentés szakaszban lezárt, átkerül az NFH-hoz vagy a PSZÁF-hozAmit eddig a GVH a verseny érintettsége hiányában panasz vagy bejelentés szakaszban lezárt, átkerül az NFH-hoz vagy a PSZÁF-hoz Pozitív a fogyasztói érdekek jobb érvényesülése szempontjából, negatív lehet erőforrásoldalról. Pozitív a fogyasztói érdekek jobb érvényesülése szempontjából, negatív lehet erőforrásoldalról.
5
5 b) Részben újszerű tényállások és újszerű kodifikációs megoldás b) Részben újszerű tényállások és újszerű kodifikációs megoldás az Értesítési Adatlapon 39 feketelistás pont (a törvény mellékletében 31), az Értesítési Adatlapon 39 feketelistás pont (a törvény mellékletében 31), Ebből csak néhány újszerű: nyelv más, rejtett médiareklám, szerencsejátékban való nyerés, hamisan fogyasztóként fellépés, elutasítás utáni személyes keresés, biztosítási követelésre nem válaszolás Ebből csak néhány újszerű: nyelv más, rejtett médiareklám, szerencsejátékban való nyerés, hamisan fogyasztóként fellépés, elutasítás utáni személyes keresés, biztosítási követelésre nem válaszolás
6
6 Együttműködés — törvény kötelezi az NFH-t, PSZÁF-ot, GVH-t — nyilvános Célok — fogyasztói jogok (versenyfolyamat, fogyasztói jólét) hatékony védelme — egységes jogalkalmazás — gyors, hatékony, olcsó jogérvényesítés
7
7 Eszközök — közös előkészületek —korábbi gyakorlatok megismerése — Értesítési Adatlap (mindenki tud mindenről) (5 nap) — gyors áttételek (mindenki fogad mindent) — Hatásköri vitákra Munkacsoport — Új elvi kérdésekre Munkacsoport
8
8. A verseny érintettsége Plusz — országos műsorszolgáltatók — országos terjesztésű időszaki lap vagy legalább három megyei napilap — közvetlen megkeresés legalább három megyében (direkt marketing) — eladási helyen legalább három megyében + (amennyiben nem tartozik a fentiek alá) mérlegelés alapján: a) kereskedelmi gyakorlat kiterjedtsége VAGY b) a vállalkozás nettó árbevétele alapján.
9
9 Mínusz — címke (kivéve, ha van versenyt érintő kereskedelmi gyakorlat azonos tartalommal, mert ilyen esetben mi visszük a címkét is), használati és kezelési útmutató, speciális jogszabályokban előírt tájékoztatási követelmények megsértése
10
10 Változatlan a fogyasztómegtévesztés megítélésének tartalma — több száz VT határozat, több tucat oldalnyi bírósági elvi mondás — erre kell számítatni a versenyt nem érintő ügyekben is.
11
11 Változatlanok a GVH eljárási szabályai is — panasz, bejelentés (bejelentés törvényi határideje 30+60 nap), eljárási határidők, bírság
12
12 Köszönöm a figyelmet! www.gvh.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.