Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMárton Török Megváltozta több, mint 10 éve
1
Tanulás és tanítás a kulturális evolúció rendszerében
2
A humán kognitív architektúra evolúciója
Az oktatáselmélet pozicionálása A humán kognitív architektúra evolúciója A humán kognitív habitus alapformái
3
Tanulás és tanítás a 21. század elején
Elme Kultúra Tanulás és tanítás a 21. század elején Technológia
4
Elme Kultúra Technológia
5
Elme Kultúra Technológia
6
Elme Kultúra Technológia
7
A humán kognitív architektúra evolúciója
Az oktatáselmélet pozicionálása A humán kognitív architektúra evolúciója A humán kognitív habitus alapformái
8
A humán kognitív architektúra evolúciója
posztmodern média-kultúra? hálózati kommunikáció teoretikus kultúra írás külső memória eszközök, szimbólumkezelő technológiák mitikus kultúra nyelv nyitott, megosztott virtuális valóság, absztrakció mimetikus kultúra mimézis a test kommunikációs eszközként használata epizódikus kultúra A kulturális evolúció szakaszai
9
Kognitív evolúció teoretikus kultúra mitikus kultúra mimetikus kultúra
posztmodern média-kultúra? delokalizált, hibrid hálózati mátrix teoretikus kultúra külső memória mátrix mitikus kultúra lingvisztikai mátrix mimetikus kultúra kognitív-kulturális keretrendszer mimetikus mátrix kulcs-algoritmusai betöltődnek az elmébe epizódikus kultúra meghatározzák a memória, a gondolkodás és a tudásszerkezet paramétereit elsődleges adatbázis holisztikus, nem-szimbolikus epizód- és esemény tudás az elme kreatív mélyszerkezete a világ közvetlen megtapasztalása alapvető szemantikai folyamatok A kulturális evolúció szakaszai Antropogenezis 9 9
10
Kozmikus evolúció Biológiai evolúció MITIKUS MIMETIKUS EPIZODIKUS
Modern elme Hálózati Gutenberg TEORETIKUS Külső memória eszközök, szimbólumkezelő technológiák eszközökkel támogatott kogníció Technikai evolúció Nyelv: nyitott, megosztott virtuális valóság, absztrakció MITIKUS szimbolikus kogníció Mimézis: a test kommunikációs eszközként használata MIMETIKUS preszimbolikus kogníció Kognitív evolúció Kulturális evolúció EPIZODIKUS Biológiai evolúció Kozmikus evolúció
11
kognitív habitus betöltődnek az elmébe teoretikus kultúra
posztmodern média-kultúra? delokalizált, hibrid hálózati mátrix teoretikus kultúra külső memória mátrix mitikus kultúra lingvisztikai mátrix mimetikus kultúra kognitív-kulturális keretrendszer mimetikus mátrix betöltődnek az elmébe kulcs-algoritmusai betöltődnek az elmébe epizódikus kultúra meghatározzák a memória, a gondolkodás és a tudásszerkezet paramétereit elsődleges adatbázis holisztikus, nem-szimbolikus epizód- és esemény tudás kognitív habitus a világ közvetlen megtapasztalása alapvető szemantikai folyamatok 11 11
12
A humán kognitív architektúra evolúciója
Az oktatáselmélet pozicionálása A humán kognitív architektúra evolúciója A humán kognitív habitus alapformái
13
aktív tanítás/tanulás
kognitív habitus kulturális evolúció kognitív erőforrások aktív tanítás/tanulás az a fizikai, biológiai és kulturális adottság-rendszer, amely sajátos kulturális ökológiai fülkeként a gyerekek fejlődésének és a felnőttek életvezetésének hátterét jelenti: a környezetet, amelyben, amelytől, és amelyen keresztül a tágabb értelemben vett tanulás, információszerzés történik. Tomasello, 2002.
14
A humán kognitív habitus alapformái
Modern elme kognitív habitus III. Hálózati A HÁLÓZATI TUDÁSHORDOZÓK VILÁGA Gutenberg kognitív habitus II. TEORETIKUS A KÖNYVES KULTÚRA VILÁGA MITIKUS kognitív habitus I. A TERMÉSZETES PEDAGÓGIA SZEMTŐL-SZEMBE VILÁGA MIMETIKUS EPIZODIKUS A humán kognitív habitus alapformái Biológiai evolúció Kognitív evolúció
15
A narratív elmeszerkezet kialakulásával a világ virtuálissá változott…
A szimbólumok üzenetek, amelyek kapcsolatot létesítenek tudatos elmeállapotok között… …. kognitív habitus I. A narratív elmeszerkezet kialakulásával a világ virtuálissá változott… a társas lét nem-nyelvi kognitív infrastruktúrája A TERMÉSZETES PEDAGÓGIA SZEMTŐL-SZEMBE VILÁGA 15
16
A teoretikus kultúra additív kognitív habitusa
“Az emberiség fejlődéstörténetében ezen a ponton vált szükségessé a standardizált formális oktatás, mivel a gyerekeknek el kellett sajátítani a vizuografikus szimbólumrendszerek kezelésének képességét.” M. Donald Külső emlékezeti mező kognitív habitus II. (a tudatosság tükre ) A tudatos információfeldolgozás kapacitásának jelentős bővülése A KÖNYVES KULTÚRA VILÁGA 16
17
? A hálózati kultúra additív kognitív habitusa Külső memória mező II.
kognitív habitus III. A HÁLÓZATI TUDÁSHORDOZÓK VILÁGA 17
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.