Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaRegina Némethné Megváltozta több, mint 10 éve
1
dr. Földy Ferenc Operatív Program Kft. 2012. február 23.
Uniós pályázatok nyilvánosságának biztosítása tájékoztatási kötelezettségek és addicionális előnyök dr. Földy Ferenc Operatív Program Kft. 2012. február 23.
2
Tartalomjegyzék A disszemináció fogalma A kommunikációs csomagok
A nyilvánosság biztosításának addicionális előnyei
3
Disszemináció Szűkebb értelemben vett fogalom
Kötelező pályázati kommunikációs tevékenység Tágabb értelemben vett fogalom A projekt eredményeinek terjesztése termékek, szolgáltatások projektmegvalósítás tapasztalatainak átadása A projekt eredményeinek terjesztése annak érdekében, hogy a projekt által kiváltott hatás, ezáltal a projekt megvalósítására fordított források hasznosulása a lehető legnagyobb lehessen.
4
Disszemináció Probléma: Teljes mértékben projektfüggő
A projekt szerves része Minden projektszakaszban van szerepe Saját disszeminációs stratégia és cselekvési terv Probléma: Nem törekednek az eredmények terjesztésére Nem átgondoltan teszik
5
Hatékony projekt kommunikáció
Célzott Ki? Mit? Kinek? Mikor? Hogyan? A projekttevékenység szerves megtervezésével együtt szisztematikusan meg kell tervezni a disszeminációt is.
6
Pályázati rendszerben
7
Új Széchenyi Terv Kötelező kommunikációs csomagok
I. , II., III. számú csomag, korábbi 5 helyett 2011. január 14 után ÚSZT arculat Nem egyedi/esetleges vállalások Tevékenységek száma csökkent 35 kommunikációs elem 15-re csökkent. 7 aktivitásnál több csak 500 M Ft felett Egyszerűbb, átláthatóbb rendszer
8
III. Kommunikációs csomag 50 M Ft alatti támogatás esetén
“C” típusú tájékoztatási tábla elkészítése és elhelyezése Sajtóközlemény megírása, kiküldése a projekt zárásáról és a sajtómegjelenések összegyűjtése, médiaelemzés TÉRKÉPTÉR feltöltése a projekthez kapcsolódó tartalommal Fotódokumentáció készítése „D” típusú emlékeztető tábla elkészítése és elhelyezése
9
II. kommunikációs csomag 50 és 500 millió Ft közötti támogatás esetén
Internetes honlap/aloldal létrehozása, frissítése Sajtóközlemény a projekt indításáról és zárásáról, sajtómegjelenések összegyűjtése, médiaelemzés stb. “B” típusú hirdető tábla és D típusú tábla elhelyezése TÉRKÉPTÉR feltöltése Fotódokumentáció készítése
10
I. kommunikációs csomag 500 millió Ft feletti támogatás esetén
A projekt előkészítő szakasza Kommunikációs (cselekvési) terv készítése Sajtóesemények szervezése, sajtómegjelenések összegyűjtése; projektlátogatás szervezése újságírók számára Nyomtatott tájékoztatók (brosúrák, szórólapok, stb.) elkészítése és lakossági terjesztése Internetes honlap/aloldal létrehozása és folyamatos működtetése, frissítése Lakossági fórum, közmeghallgatás szervezése A projekt megvalósítási szakasza Sajtóközlemény kiküldése a projekt indításáról és a sajtómegjelenések összegyűjtése Sajtó nyilvános események szervezése (ünnepélyes eseményekhez, pl. alapkőletétel, egyes beruházási fázisok befejezése, átadások, képzés zárása, stb.) A beruházás helyszínén a pályázati dokumentációban megjelölt “A” típusú tábla elhelyezése Fotódokumentáció készítése A projekt megvalósítását követő szakasz Sajtó-nyilvános ünnepélyes projektátadó rendezvény szervezése Sajtóközlemény kiküldése a projekt zárásáról és a sajtómegjelenések összegyűjtése Eredménykommunikációs információs anyagok, kiadványok készítése TÉRKÉPTÉR feltöltése a projekthez kapcsolódó tartalommal A beruházás helyszínén a pályázati dokumentációban megjelölt „D” típusú tábla elhelyezése.
11
Gyakorlati tippek 2011. január 14. utáni támogatói döntésnél
Hibrid pályázatok 2011. július 29. változás A projekt megkezdésekor érdemes felvenni a kapcsolatot a kommunikációt végző céggel, a feladatok tisztázása és ütemezése érdekében A tájékoztatási feladatok elvégzésének határideje A tényleges záró dátum tisztázása üzembe helyezés vagy utolsó kifizetés A sajtóközlemény jóváhagyása (MAG Zrt., MTI, nyilatkozat) Rendezvény esetén a meghívó kiküldése EMIR azonosító – jelszó megadása (2 jelszó van)
12
Addicionális előnyök Több mint kötelezettség, lehetőség
Projekt eredményének publikálása mellett Termék/szolgáltatás piacra vezetését segíti Márka, pályázó pozíciójának erősítése Költséghatékony megvalósítás Forráshiányos időszakban Már hatékonyan működő marketingstratégiát tud kiegészíteni
13
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.