Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Közönségkapcsolatok (PR)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Közönségkapcsolatok (PR)"— Előadás másolata:

1 Közönségkapcsolatok (PR)
Belső PR

2 Belső PR Feladatai: A céghez tartozás érzésének kialakítása, a szervezet belső közvéleményének formálása „Nyitott ajtók” légkörének kialakítása A menedzsment döntéseinek kommunikációs támogatása A menedzsment döntés-előkészítésének információs támogatása A szervezet és a környezet közötti kapcsolat koordinálása Szakmai programok kezdeményezése, tervezése, lebonyolítása A szervezet tagjainak tájékoztatása a szervezet céljairól A szervezet környezeti image-nek fejlesztése A szervezet arculatának tudatos fejlesztése A szervezet kommunikációs magatartásának irányítása

3 Belső PR Belső PR eszközei: Belső újságok Körlevelek Évkönyvek
Tájékoztató füzetek Zártterületi hirdetmények Hírlevelek Fórumok stb.

4 Belső PR Tömegkommunikáció Mit érdemes közhírré tenni? Pl.:
Mindent, ami figyelemre tarthat számot Ami közérdekű Ami a bizalmat építi Pl.: Évfordulók Közismert személyek látogatása Új termék bevezetése Beszámolók rendezvényekről Közérdekű kutatások eredményei Társadalmi közügyekben való részvétel (CSR)

5 Belső PR Szervezeti kapcsolatok típusai: Insrtumentális kapcsolatok:
Az egyik dolgozó munkája a másik munkájának alapanyaga Munkamegosztás és ennek koordinációjával összefüggésben léteznek Szocio-emocionális kapcsolatok: Emberek közötti szimpátiában és antipátiában megnyilvánuló kapcsolatok Azonosságtudat, együvé tartozás érzésén alapul A csop. belüli érzelmi kapcsolatok úgy felerősödhetnek, hogy a csop. saját arculatra tesz szert

6 Belső PR Hatalmi és függőségi kapcsolatok: Tárgyalási kapcsolatok:
A szervezeten belül az emberek úgy igyekeznek befolyásolni egymás magatartását, hogy saját pozíciójukat erősíteni tudják Hatalmi játszmák, politikai manőverezés Tárgyalási kapcsolatok: Kompenzációs elvek Konkrétabb magatartást igényelnek Nyíltabbak, stabilabbak

7 Belső PR Funkciói: Szervezetirányítási funkció Szervezetirányítási
Hatékonyságnövelési Image-formáló Humánpolitikai Szervezetirányítási funkció A hatékony működés feltétele a jól funkcionáló belső információs rendszer Alulinformáltság- túlinformáltság

8 Belső PR Hatékonyságnövelési funkció Image-formáló funkció
A dolgozók munkahelyi körülményeinek, munkahelyi légkör javításával fokozza a munka hatékonyságát. Image-formáló funkció A vállalat és az alkalmazott kapcsolata (hitelesebb kifelé) Minden embernek átlagosan 50 rendszeres kommunikációs kapcsolata van Humánpolitikai funkció Megfelelő munkatárs kiválasztása

9 Külső PR Public Affairs: Befektetői kapcsolatok Pénzügyi kapcsolatok
Kormányzati és politikai kapcsolatok, Szakszervezeti kapcsolatok, Önkormányzati kapcsolatok Befektetői kapcsolatok Pénzügyi kapcsolatok Szakmai kapcsolatok Fogyasztói kapcsolatok

10 Külső PR Marketingkommunikáció: Közvetlen működési környezet
Reklámtevékenység, Marketing-pr, Egyéb Közvetlen működési környezet Nemzetközi kapcsolatok Kisebbségi kapcsolatok Támogatások (szponzorálás, mecenatúra)

11 Külső PR Sajtókapcsolatok: Médiakapcsolatok Újságírói kapcsolatok
Hírügynökségi kapcsolatok Nemzetközi kapcsolatok Metodikai kérdések és szabályozás

12 Külső PR Külső PR eszközei Tömegkommunikáció eszközei Tv Rádió Sajtó


Letölteni ppt "Közönségkapcsolatok (PR)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések