Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Reklám és manipuláció 3. b 2013. február 12..

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Reklám és manipuláció 3. b 2013. február 12.."— Előadás másolata:

1 Reklám és manipuláció 3. b 2013. február 12.

2 Milyen céllal hozunk létre reklámokat?
A reklám „hőskorában”: tájékoztatás Ma: befolyásolás, meggyőzés, manipuláció

3

4

5 Meggyőzés, befolyásolás és manipuláció
Meggyőzés: Olyan közlés, amelyet azért bocsátunk ki, hogy a befogadóból valamilyen szándékolt hatást váltsunk ki. Befolyásolás: Emberek akaratának, állásfoglalásának, érzelmeinek megváltoztatása a számunkra kedvező irányba. Manipuláció: Az egyik fél információtöbblete révén olyan dologra veszi rá a másik felet, amit az a teljes információ birtokában nem tenne meg.

6 Mi és hogyan hat ránk? Avagy a manipuláció eszközei…

7

8 Mit reklámozhat?

9 Tehát mi és hogyan hat ránk? (1.)
pl. érzelmi ráhatás jutalom ígérete hízelgés szükségletek és vágyak keltése frappáns, jól megjegyezhető szlogen, figyelemfelkeltés (folyt. köv.)

10 Gyűjtsünk, írjunk reklámszlogent!
1 perc alatt a lehető legtöbb reklámszlogen gyűjtése! Adjuk el ezt a terméket kreatív reklámszlogennel!

11

12 Mi és hogyan hat ránk? (2.) híres ember szerepeltetése

13 Mi és hogyan hat ránk? (3.) Ásóka, baktériumok, gombák, a hajunkban lakó szörnyetegek… A Domestos szörnyei:

14 művészeti ágak bevonása

15 Mi és hogyan hat ránk? (3.) félelemkeltés asszociációs játék
humor stb.

16 A meggyőzés centrális (központi) és periférikus (mellék)útja
érveket sorol fel (érvek minősége!) további gondolatokat, érveket idéz elő tartós attitűdváltozást eredményez Periférikus nem tartalmi szempontok, pl. beszélő vonzereje, kedvessége az érvek mennyisége fontos a forrás tekintélye kevésbé tartós

17 Reklám nemes cél érdekében
Például? „Amikor ez a vonat kifut az alagútból, nézzen ki az ablakon” (Harlem nyomornegyede)

18 Reklámírás Edénykészlet eladása – tizenéves kamaszoknak
Debütáló könyv drogokról, szenvedélyekről, kilátástalanságról – nyugdíjas magyartanárnak Fitness-wellness hétvége – 40 éves férfi baráti társaságnak Ejtőernyős ugrás – 50 éves háziasszonyoknak DÜNAMISZ fogalma

19 Szép délutánt! 


Letölteni ppt "Reklám és manipuláció 3. b 2013. február 12.."

Hasonló előadás


Google Hirdetések