Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMariska Vassné Megváltozta több, mint 10 éve
2
Fő célok: a foglalkoztatás bővítése és a a növekedés biztosítása. A fenti célok elérése érdekében hat kiemelt területen indultak összehangolt állami és uniós fejlesztések: a gazdaság, a közlekedés, az emberi erőforrások, a környezet és az energetika, a területfejlesztés, a közszolgáltatások terén.
3
Végrehajtás-támogatási OPAz Új Magyarország Fejlesztési Terv koordinációja és kommunikációja Államreform OP Elektronikus Közigazgatás OPÁllamreform Európai Területi Együttm ű ködések OP-k Közép-magyarországi Operatív Program, Dél-alföldi Operatív Program, Észak-alföldi Operatív Program, Észak-magyarországi Operatív Program, Dél-dunántúli Operatív Program, Közép-dunántúli Operatív Program, Nyugat-dunántúli Operatív Program,Területfejlesztés Környezet és Energia OPKörnyezet- és energiafejlesztés Társadalmi Infrastruktúra OP Társadalmi Megújulás OPA társadalom megújulása Közlekedés OPA közlekedés fejlesztése Gazdaság OPA gazdaság fejlesztése Operatív programPrioritások
4
„ A szak- és felnőttképzés struktúrájának átalakítása” konstrukció keretében a „TISZK rendszer továbbfejlesztése” címmel került kiírásra a TÁMOP-2.2.3/07/2 pályázat.
5
A szakképzésre fordított állami források koncentrált felhasználásának ösztönzése A forrásokkal hatékonyabban gazdálkodó, a munkaerő-piaci keresletre rugalmasan reagálni képes szakképző intézményrendszer kialakítása A képzés szerkezete rugalmasan igazodjon a gazdaság igényeihez, ill. javuljon a képzés minősége és tartalma
6
Tervezett keretösszeg: 5. 526.000.000 Ft A forrást az Európai Szociális Alap és a Magyar Köztársaság költségvetése társfinanszírozásban biztosítja.
7
Pályázatot nyújthattak be a szakképzésről szóló 1993.évi LXXVI. törvény 2.§ (5) bekezdésében meghatározott térségi integrált szakképző központ modellek valamelyikét megvalósító TISZK-ek, vagy a TISZK modellek valamelyikét létrehozni szándékozók.
8
A szakképző iskolák együttműködésével, integrációjával, koncentrációjával kapcsolatos szervezetfejlesztés A gazdaság igényeihez igazodó, korszerű, moduláris képzésre való felkészítés A hátrányos helyzetű, az oktatási rendszerből lemorzsolódók szakképzésbe bevonása, munkavállalói kompetenciák fejlesztése
9
Vissza nem térítendő támogatás Önrész nélküli A támogatás mértéke: 100-400 millió Ft
10
Pályázók köre: Társulás és a szakképzésben együttműködő partnerei Pályázat benyújtása 1. fordulóra (2008. január) Elfogadott projektjavaslat után pályázat benyújtása 2. fordulóra (2008. június) Elnyert támogatási összeg: 332.080.000 Ft Megvalósítás időtartama: 24 hónap Fenntartási kötelezettség: a projekt lezárását követően legalább 5 évig fenntartani és működtetni a TISZK-et (2015-ig)
11
Szétaprózott szakképzési rendszer, párhuzamos képzések Nem megfelelően képzett munkaerő A szakképzés nem munkaerő-piac orientált Sok a pályaelhagyó, magas a pályakezdő munkanélküliség Hiányzik az intézményközi együttműködés Nincsenek kidolgozott modulrendszerű tananyagok és e-learning tananyagok
12
Nincsenek a képző intézmények között beszámíthatósági rendszerek Nem működik az iskolarendszerű képzésből végzettség nélkül kikerült fiatalok szakképzésbe történő reintegrációja Nem célirányos a pedagógusok és szakoktatók továbbképzése A munkaerő-piaci monitoring szervezetlen
13
Fejlesztendő a HH-s tanulókkal való programszintű foglalkozás, a lemorzsolódással veszélyeztetettek kiszűrése, a pályaválasztási tanácsadás Összehangolatlan a fejlesztési források felhasználása
15
Közös szakmacsoport- és szakmakínálat kialakítása, folyamatos felülvizsgálata szakmacsoportos tantervi bizottságok segítségével Az OKJ-ra épülő közös szakmacsoportos modultérképek kidolgozása szakmacsoportos tantervi bizottságok segítségével, 17 szakmacsoportban
16
A közös modultérképeknek megfelelő intézményi képzésszerkezet kidolgozása Az OKJ változásait folyamatosan leképző tartalomfejlesztési rendszer kiépítése A középfokú és a felsőfokú szakképzés rendszerének összehangolása, hiányzó képzések indítása
17
Integrált intézményközi és fenntartói irányítás szervezeti kereteinek létrehozása Közös beiskolázási stratégia kidolgozása Az éves tantárgyfelosztás- és órarend-készítési gyakorlat közös tervezéssé emelése egységes helyiség- és eszközkataszter működtetésével Felsőfokú szakképzés közös beszámítási, tantervi rendjének és irányítási rendszerének kidolgozása Az élethosszig tartó tanulás modelljének kidolgozása
18
Közös adatgyűjtési és elemzési rendszer kialakítása a helyi foglalkoztatási lehetőségek előrejelzésére Kapcsolatok erősítése a TISZK területén tevékenykedő meghatározó munkaerő- piaci szereplőkkel (Tanácsadó Testület létrehozása a kamara bevonásával) Minőségbiztosítási rendszer kialakítása Közös forrásszerzési rendszer kialakítása, és felhasználásának nyomon követése. Felnőttképzési rendszer kialakítása
19
Közös szolgáltatások szervezeti kereteinek kiépítése Közös pályaválasztási és pályaorientációs rendszer kialakítása, karrier-tanácsadási rendszer kidolgozása Az esélykülönbségeket csökkentő programok fejlesztése Kiegészítő tananyag fejlesztése Tanácsadási szolgáltatás kiépítése a vállalati képzőhelyek számára Bemutatóközpont-rendszer tervezése
20
A modulrendszerű, kompetencialapú szakképzéshez szükséges tanári és tananyag-fejlesztési kompetenciák fejlesztése a szakképző évfolyamon tanító pedagógusoknál A közismereti évfolyamokon tanítók módszertani felkészültségének fejlesztése, a modern módszerek és tanulásszervezési eljárások használatbavételének támogatása
21
A szakoktatók továbbképzését és szakmai tapasztalatcseréjét szolgáló rendszer kiépítése a munkaerő-piaci szereplők bevonásával A gyakorlati képzési rendszer fejlesztése, a tanulószerződéssel gyakorlati képzésben résztvevő vállalkozók képzése és folyamatos tájékoztatása
22
Menedzsment vezetőképzés, projektvezetői és a térségi irányítás intézményközi folyamatainak vezetői irányítási készség-fejlesztése A pályázási kompetenciák és a pályázási aktivitás fejlesztése Fejlesztési projektmenedzsment kapacitás- építés Szervezetfejlesztési, csapatépítési tréningek szervezése
23
Nyitó és záró konferenciák szervezése Szakmai egyeztetések szervezése a régióban Kiadványok, szórólapok készítése a célcsoportok elérése érdekében Marketing tevékenység a szülők, a gazdasági szereplők elérése érdekében A médiák felhasználása (TV, rádió, Internet, sajtótájékoztatók) Saját honlap kialakítása és folyamatos működtetése
24
Nyomon-követési rendszer kialakítása és működtetése: Adatgyűjtés a tanulók és családjaik körében Adatgyűjtés a gyakorlati képzésekről Adatgyűjtés a gazdálkodó szervezetektől Felmérések, elemzések készítése
25
Csökken a lemorzsolódó tanulók aránya Csökken a pályaelhagyók, a pályakezdő munkanélküliek száma A hátrányos helyzetű, SNI-s fiatalok szakképzésbe történő belépése, elhelyezkedése, munkahelyi beilleszkedése könnyebbé válik Növekszik a versenyképesség és a foglalkoztatottság A megye beruházás vonzó és projektgeneráló képessége növekszik Az elvándorlási tendencia mérséklődik
26
„Ha hajót akarsz építeni, ne hívj össze embereket, hogy tervezzenek, szervezzék meg a munkát, hozzanak szerszámokat, vágjanak fát, hanem keltsd fel bennük a vágyat a nagy, végtelen tenger iránt.” (Antoine de Saint-Exupéry )
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.