Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Integrált Elektronikus osztálynapló
E-NAPLÓ Integrált Elektronikus osztálynapló Szabó András
2
Elektronikus osztálynaplók
Egyszerű megvalósítás: Adatbázisszerver+frontend alkalmazás Jellemzően iskolai (belső) fejlesztés keretében valósul meg Előnyei: egyszerű kezelhetőség, célzott funkciók Hátrány: másik iskolába nem adaptálható, korlátozott bővíthetőség, nincs együttműködés más rendszerekkel
3
Elektronikus osztálynaplók
Integrált megvalósítás: Az „integrált” kifejezés sokszor megtévesztő Jellemzően az O(K)M féle iskolaadminisztrációs rendszerek Előnyei: sokféle funkció, együttműködés más szoftverekkel Hátrány: bonyolult működés és kezelés, sokféle adat felvitele szükséges a használatához, drága megoldás
4
Elektronikus osztálynapló
Kihívások: Egyszerű kezelhetőség a tanárok részére gyors, nincs speciális kliensprogram, többféle rendszeren is működjön, nincs külön jelszó Minél kevesebb előzetes adatfelvitel Tanuló, tanár, tantárgy, osztály/csoport alapján Tantárgyfelosztás alapján Órarend alapján És mi a cél? ellenőrzés, szülői tájékoztatás, dokumentációk, …
5
Technikai felépítés
6
FÖKIR-PDA FÖKIR akkreditált iskolaadminisztrációs rendszerre épül (de attól függetlenül is működik) Valódi integráció más rendszerekkel Mobil eszközök támogatása (PDA, SmartPhone,stb.) Online és offline működés Iskola WiFi hálózat használata
7
FÖKIR-PDA Integráció: MS Office MS Active Directory MS Exchange
MS Class Server Mobil rendszerek (PDA, Windows CE, Windows Mobile, stb.) Más szoftverek: aSc órarend készítő, … Adatfelvitel más rendszerből: KIR,…
8
DEMÓ
9
Szoftver irányelvei megközelítés a munkavállalók felöl
követelmények: tantárgyfelosztás, órarend, tanév rendje a legszükségesebb funkciók egyszerű, könnyen kezelhető felület mobilinformatikai eszközök támogatása
10
Felhasználó azonosítás
bejelentkezés saját felhasználói névvel saját adatbázis, MS Active Directory, LDAP autentikáció mobil eszközön felhasználó nevének tárolás Jogosultsági szint beállítása pl. MS Active Directory csoport
11
Kiindulópont bejelentkezést követő fontos kérdés a naptári nap meghatározása napló kitöltés, módosítása tanuló értékelés felvitele adott napra a kiválasztott nap módosítható a bejelentkezést követően
12
Menüszerkezet funkcionálisan szétválasztott elemek:
alapfunkciók, szorosan naptári naphoz köthető feladatok támogatási feladatok .
13
Alapfunkciók, napló kitöltése 1.
csak a tanítási óra választandó a kiválasztott naphoz és a tanárhoz kapcsolt órák megjelenése több hetirend kezelése a már felvett órák kikerülnek a listából napra vonatkozó specialitások a ”Tanév rendjének” módosítá- sával állíthatók be
14
Alapfunkciók, napló kitöltése 2.
a tanítási órákhoz az órasorszám automatikusan generálódik (nem megadandó) téma megadás kötelező, segítség az előző óra témájának megjelenése tanuló jelenlét: tanítási óra hiányzásainak százalékos megjelenítése adott napon hiányzások követése
15
Alapfunkciók, napló módosítása
a kiválasztott napon már beírt órák módosíthatók módosítás csak a mulasztá- sokat érintheti
16
Alapfunkciók, helyettesítés
helyettesítendő kolléga kiválasztása helyettesítés típusának meghatározása további kitöltés megegyezik a saját órák beírásával
17
Alapfunkciók, tanuló értékelés 1.
évközi, félévi, évvégi jegy felvitele egységes szerkezetben csak a tanár tanított tárgyainak kezelése értékelés rögzítésének napja elválik az értékelés napjától (dátum értéke az értékelés napja)
18
Alapfunkciók, tanuló értékelés 2.
többes értékelés felvitele eddig adott érdemjegyek meg- jelenítése félévekre bontva megadandó az értékelés módja téves jegyfelvitel javítása a ”na” oszlop elemének kiválasztásával
19
Alapfunkciók, tanuló értékelés módosítása 1.
a kiválasztott foglalkozások keresztül a tanuló összes érdemjegyének módosítása
20
Alapfunkciók, tanuló értékelés módosítása 2.
itt csak a jegy módosítás megengedett értékelés típusa, módja nem változtatható tanuló minden adott érdem- jegye látható dátummal, értékelés módjával
21
Támogatási feladatok, igazolás 1.
ez a feladatkör kifejezetten az osztályfőnöki munkát segíti csoportok csak az osztályfőnököknél jelennek meg osztály, bontott csoport, össze- vonásból vagy egyéb módon keletkezett csoportok, amelyek köthetők az osztályfőnök normatíva csoportjához naptári napok csak a mulasztási napok van még nem igazolt/igazolatlan mulasztás
22
Támogatási feladatok, igazolás 2.
órákra lebontott lista a nap és csoport attribútumok alapján többes igazolás lehetősége
23
Támogatási feladatok, mulasztások 1.
adminisztratív jellegű áttekintő táblázat időszakra vetítve szabadon beállítható alapértelmezés az utolsó 2 hét osztályok, csoportok
24
Támogatási feladatok, megtartott órák 1.
áttekintő lista a megtartott órákról a megjelenített időszak eleje szabadon választható
25
Támogatási feladatok, megtartott órák 2.
óraszám, órasorszám, csoport, téma megjelenítése lista elemei aktív elemek továbblépés: jelenlét/mulasztás
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.