Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaErik Varga Megváltozta több, mint 10 éve
1
Az állást kereső kerületi lakosoknak nyújtott szolgáltatások a Baross utcai munkaügyi kirendeltségen és a Kesztyűgyári állásbörzéken Szakmai gyakorlat beszámolója Készítette: Vári Lili
2
Elméleti háttér Álláskínálat mennyisége, minősége, hozzáférhetősége munkaügyi kirendeltségek belső működése Megbízó-megbízott viszony Szerepkonfliktus, mert mind a munkavállalóknak, mind a munkaadóknak meg kell felelnie Szolgáltatói és hatósági szerep
3
Sokrétű feladatkör: Állásközvetítés Egyéni esetkezelés Előszűrés (hiba, ha túl megengedő vagy szigorú) Információ nyújtása keresési-párosítási modell Jó információk, hatékony továbbadás Ma már országos szintű adatbázis – azonban hiányos célcsoportonként eltérő tájékoztatás hagyományos-, egyénre szabott közvetítés, öninformálódás Az álláskeresők informálásának sikeressége (?)
4
Milyen vállalatok veszik igénybe a szolgáltatásokat? Munkavállalók önszelekciója miként működik Kirendeltségek kapacitása, működési hatékonysága Szervezeti tanulás fontossága Toborzás, kiválasztás, betanítás, továbbképzés
5
Baross utcai munkaügyi kirendeltség 2005 óta működik, illetékességi terület: 7., 8., 9. kerület Szolgáltatásorientált, ügyfél centrikus tevékenységi kör Alacsony létszámú aktív korú népesség, magas álláskeresői létszám (2009: 10546) többszörösen hátrányos helyzetűek Roma származásúak kiemelkedő aránya (1/3) – alulképzettség a jellemző, inaktivitás mi a cél? Felzárkóztatás, felkészítés a továbbképzésre, mentori segítségnyújtás Keresleti oldal: létszám megtartása, fluktuáció miatt mozgás feltöltése
6
Baross utcai munkaügyi kirendeltség céljai Mik a kirendeltség céljai? Foglalkoztató képesség javítása Munkaerő-piaci aktivitás és részvétel ösztönzés Munkavállalói alkalmazkodóképesség növelése Informáltság növelése Partnerség és együttműködés erősítése
7
Baross utcai munkaügyi kirendeltség feladatköre Szolgáltatások: Munkáltatói kapcsolattartás Közvetítés – egyéni és csoportos információnyújtás Rendezvények: Állásbörzék Tavaszi és Őszi Állásbörze Mini börzék Rehabilitációs Mini börzék Rehabilitációs börze és kistérségi fórum Képzési és Karrier Napok Munkaadói fórumok Foglalkoztatási Fórum Projektvásár Különböző Kerekasztalok Esélyegyenlőségi Információs napok Kirendeltségi Nyílt Nap
8
Álláskereső státusz Álláskeresőként történő nyilvántartásba vétel után Együttműködési kötelezettség Szüneteltetés vagy törlés Milyen ellátás jár? Vállalkozóvá válás támogatása Élethosszig tartó tanulás Képzési támogatás Pszichológiai tanácsadás Önéletrajz fontossága Szolgáltatások
9
Egyéni és csoportos szolgáltatások Egyéni tanácsadás (minden hónapban, 1-3 nap): Álláskeresési technikák Rehabilitációs tanácsadás Pálya-és munkatanácsadás Csoportos tanácsadás: Reintegráló csoportos foglalkozás Pályaorientációs foglalkozás Pályamódosító, pályakorrekciós foglalkozás Motivációs csoportos foglalkozás Kulcsképesség fejlesztés stb. Álláskeresési technikák
10
Munkaadók Munkaadók is különböző támogatásokat vehetnek igénybe: TÁMOP 1.1.4 Bér és bérköltség
11
Állásbörzék 2009 óta, évi kétszer a Kesztyűgyárban 50 munkáltató Közvetítő és kölcsönző cégek (konkrét ajánlattal) Nagy cégek: BKV, Honvédség 1-100 főig keresnek Hatékonyság a fő ok Legutóbb 1000 fő munkavállaló Van aki a pecsétért jön, és vannak akik csalódottan távoznak, de a legtöbb álláskereső időről-időre visszajön. Megváltozott munkaképesség Személyes tapasztalataim. Minden hónapban van Információs Nap, ez kisebb, kevesebb résztvevővel azonos helyszínen.
12
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.