Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGergő Fodor Megváltozta több, mint 10 éve
1
A „Sorsfordító – sorsformáló” munkaerő-piaci program keretében bonyolított szolgáltatások Paksi Éva Eg-Véd Bt.
2
A program eszmeisége A mezőgazdasági termelés hagyományaira alapozva munkaerő-piaci lehetőségeikben beszűkült emberek életkilátásainak pozitív irányba történő átfordítása. Hosszú távú munka, illetve megélhetési lehetőség indukálása (elindítása)
3
A program megvalósításának folyamata: 1.Kiválasztás 2.Gyakorlatorientált képzés 3.Támogatott foglakoztatás Önálló munkavállalás Koordináció Pszicho-szociális gondozás Tanácsadás
4
1.) Települések felkutatása, kiválasztása, a program feltételeinek megszervezése 2.) A célcsoport kiválasztása 3.) Célcsoport gondozása / fejlesztése 4.) Munkáltatók gondozása / fejlesztése SZOLGÁLTATÁSOK
5
1. Települések felkutatása, kiválasztása, a program feltételeinek megszervezése Szempontok: település vezetőségének személyes elköteleződése működő mezőgazdasági termelés, és/vagy szabad, művelhető földterület léte termelési koncepció képzési igény megfogalmazása Az elsődleges munkaerőpiacról több éve kiszorult emberek sokasága
6
2. A célcsoport kiválasztása Szempontok: alacsony iskolai végzettségűek nem piacképes szakmával rendelkezők elsődleges munkaerőpiacon történő munkavállalásra alacsony eséllyel rendelkezők (alacsonyküszöbű foglalkoztathatósági színvonal) élethelyzetüknél fogva a településen bent rekedők (elsősorban szociális hátrányokkal küszködők: nagy családos, egyedüli családfenntartó, stb.) de, egy családból 1 fő! elsősorban középkorú és/vagy 50-es éveikben járó emberek Egészségesek (házi orvos) Nem idült alkoholbetegek
7
Kiválasztás módszere: Személyes konzultáció, felmérés (adatlap), szándéknyilatkozat (települések esetében) Mélyinterjú – a jelentkezők szociális környezeti adottságainak, az eddig befutott munkaerő-piaci karrier háttértényezőinek megismerése, programba kerülési motiváció feltérképezése (célcsoport esetében)
8
CÉLCSOPORT „…benned a Cél, és nálad a Kulcs…” (Babits)
9
A célcsoport jellemzői I. szakaszII. szakaszIII. szakasz Nők62% 60% Férfiak38% 40%
10
Átlag I. szakaszII. szakaszIII. szakasz Nők41.7 év39 év41.6 év Férfiak36.7 év38 év30.5 év Összesen39.5 év38.5 év36.05 év
12
Átlagos személyiség profil I: * II: * III: *
14
10 % - az elsődleges munkaerőpiacra alkalmas 50 % - információ hiány, sok esetben téves munkaerő-piaci és képzési ismeretek 60 % - tanulási képesség probléma (iskolai kudarcok rögzülése, félelem a tanulástól) és az ebből következő funkcionális analfabetizmus 100 % - értékzavar, roncsolt (alacsony önértékelés, negatív énkép) 20 % - kompenzált életvezetési szokások (alkohol!) 30 % - elsődleges munkaerőpiac igényeitől elmaradt munkatapasztalatok 90 % - nehezen kérnek segítséget, kapcsolati hálójuk – hivatalokkal, „hivatalos emberekkel” való együttműködési készségük gyenge Célcsoport jellemzői
15
Egyéb figyelmet érdemlő szempontok sok kudarcot megélt emberek, sebzettek, erős igazságérzettel rendelkeznek és igen „kreatívak” abban, hogy másokat hibáztassanak a nehézségeikért, sikertelenségeikért nagyon vágynak a személyes figyelemre, törődésre, bizalomra és világos biztonságot adó keretekre.
16
Gondozás két szintje 1. Pszicho-szociális (egyéni, négyszemközti konzultációk) 2. Információs, probléma megoldó (közvetítés, tanácsadás, konfliktuskezelés, stb.)
17
1. Pszicho-szociális gondozás felmérés (személyes adatok, iskolai végzettség, képzettség, szociális körülmények, munkaerő-piaci karrier, egészségi állapot, életvezetési szokások, személyes megjelenés, stb.) az ügyfelek lényegi személyiségbeli adottságainak megismerése (tesztek, kézírás analízis) Munkaerő-piaci személyiségprofil meghatározása Munkaerő-piaci diagnózis TERVSZERŰ EGYÉNI FEJLESZTÉS
18
2. Információs, probléma megoldó (közvetítés, tanácsadás, konfliktuskezelés) Képző – célcsoport Gazda, később munkáltató – célcsoport Célcsoporton belüli személyes konfliktusok Egyéb ügyes-bajos esetek: –Pénzgazdálkodás - adósságkezelés –Ingyenes jogsegély –Egészségügyi ellátás és egyéb hivatali ügyintézés –Esetleges továbbtanulás segítése –Munkavállalói és munkáltatói jogok kötelezettségek értelmezése –Stb.
22
Jellemző problématényezők KOMMUNIKÁCIÓ SZEREPEK MUNKAERŐPIACI KULTÚRA „ Változtatás nélkül nincs változás!”
23
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.