Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaDiána Faragóné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Google és az egészségügy Hogyan keresnek az interneten egészségügyi témában a magyarok? Sziebig Péter üzletág vezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség 2008. február 22.
2
Tartalom 1. Internetes keresők ๏ Miért olyan fontosak? ๏ Hol keresnek az emberek? ๏ Mire keresnek az emberek? 2. Üzleti lehetőségek a keresőkben ๏ Keresőhirdetések ๏ Keresőoptimalizáció
3
Hogyan használjuk az internetet ๏ Startlapokról kiindulva ๏ pl: Internetto, MSN ๏ Passzív használat ๏ Minden egy helyen elv ๏ Tudatosan keresünk ๏ Kiválasztják hol keressenek ๏ Leírják, hogy mit keresnek (kulcsszó vagy kifejezés) ๏ Tud dönteni, választani Portálokról Kereséssel
4
Oldaltípusok havi elérése Szonda Ipsos – Gemius Hungary: gIA fúziós panel 2007. augusztus – 15+ belföldi forgalom
5
fejfájás
6
Találati lap Ingyenes találatok Fizetett találatok 73% 27%
7
Egy fizetett találati lap Fizetett találatok!!!
9
Mi a keresőmarketing A keresőmarketing célja, hogy növelje egy adott honlap láthatóságát adott téma iránt érdeklődők körében, mind a keresési, mind a tartalmi hálózatban.
10
Hol keresnek az emberek?
11
Külföldi keresők részesedése Forrás: comScore, 2008
12
Keresők hazai látogatottsága Forrás: Szonda Ipsos – Gemius Hungary: gIA fúziós panel 2007. auguszts
13
Hol keresnek a magyarok az interneten? ๏ Univerzális keresők ๏ Google ๏ Startlap ๏ Origo
14
A Google sokféle arca
15
Univerzális keresők
17
Hol keresnek a magyarok az interneten? ๏ Univerzális keresők ๏ Google ๏ Startlap ๏ Origo ๏ Vertikális keresők ๏ Dokim.hu ๏ Orvosoknak.hu Nemzetközi: ๏ Globalspec.com ๏ Healthline.com
18
Vertikális keresők ๏ Relevánsabb találatok ๏ Rendszerezett meta információ ๏ Tudatosabb felhasználók
19
Mire keresnek az emberek?
20
Zeitgeist És hol a szex???
21
Mire keresünk egészségügyi témában? ๏ Tünetek ๏ Hasfájás, szédülés, stb. ๏ Betegségek ๏ Rák, influenza, stb. ๏ Leletek ๏ Pszeudokolineszteráz, Amiláz, stb. ๏ Gyógyszer nevek ๏ hatóanyagok, mellékhatások +mindenre, amire megoldást szeretnénk kapni!
22
Kényes témák és a keresés ๏ Olyan kérdések, amiket másoktól csak félve kérdeznénk meg: ๏ Szexuális témák ๏ Nemi betegségek ๏ Plasztikai beavatkozások
23
Tartalom 1. Internetes keresők 2. Üzleti lehetőségek a keresőkben ๏ Keresőhirdetések ๏ Keresőoptimalizáció
24
Keresőmarketing Hogyan használhatjuk ki, ha tudjuk, hogy az emberek hol és mire keresnek az interneten?
25
Keresőhirdetés Előnye: Pontos ROI kimutatás Területi, időbeli, célzás Kalkulálható megjelenéssel, pozícióval és költséggel Kampány- kulcsszó preferencia meghatározás Gyors, mérhető eredmény Hátránya: Kevesebb ember kattint a fizetett hirdetésekre Minden látogató költséget jelent (átlag: 10-50 Ft) Adott kulcsszóra történő keresés során a keresőkben illetve a tartalmi hálózaton megjelenik a kulcsszóhoz kötődő hirdetés
26
Hirdetési rendszerek Nemcsak a Google keresőben pl: origo keresések is Korlátlan célzási lehetőségek Megjelenés keresések mellett és tartalmak mellett Regionális rendszer Könnyebb használat Sok releváns hazai tartalom pl: iwiw, origo, lap.hu, dokim.hu
27
Mire jó a keresőhirdetés? CélEredmény értékelése Figyelem felkeltés Márkaépítés Oktatás Megejlenésszám Minőségi forgalom Interaktivitás, elkötelezettség Árajánlat bekérés Kedvezményre jelentkezés Hírlevél regisztráció Email megadás Lead szerzés Megkülönböztetés Vásárló szerzés Eladás Értékesítés = $$$ Alacsony értékesítési költség
28
Miért jobb, mint más online eszköz?
29
Mennyibe kerül? ๏ Kattintás alapú fizetés ๏ A kialakult ár a hirdetői árverseny függvénye ๏ Sok hirdető = drágább klikk ár ๏ Kulcsszó szinten kimutatható költségek és megtérülés
30
Amerikai egészségügyi keresőmarketing ๏ Online gyógyszertárak ๏ http://www.edrugstore.md http://www.edrugstore.md ๏ http://www.drugstore.com http://www.drugstore.com ๏ Lehet rendelni vényköteles gyógyszereket is. ๏ Az amerikai internetezők 25%-a szerint a web alapvető fontosságú az egészségükkel való törődésben!
31
Amerikai szabályozás PharmacyChecker.com Verification Program ๏ Minden gyógyszertár kaphat egy pharmacychecker azonosítót. Ez 'A' vagy 'P' betűvel kezdődik. ๏ A Pharmacy Checker ellenőrzi, hogy melyik állam területén vagyunk, hol akarunk árulni. Ha a bevizsgálás megtörtént, akkor kapunk az egyedi ID-t. ๏ Csak akkor tudunk Google, Yahoo! and Microsoft adCenter reklámokat futtatni, ha rendelkezünk ilyenPharmacyChecker.com Verification Program azonosítóval.
32
Európai szabályozás ๏ Általánosságban is sokkal szigorúbb az egészségügyi szabályozás ๏ Nincs Pharmacy Checked Program, ezért nem is lehet gyógyszer nevekre hirdetni a keresőkben
33
Kik hirdetnek Magyarországon? ๏ Erős a hirdetői verseny: ๏ Plasztikai sebészet ๏ Fogorvos ๏ Dohányzás ๏ Vitamin ๏ Potenciazavar témákban ๏ Alig van hirdetés: ๏ Vény nélküli készítmények forgalmazói ๏ Egyéni patikák, patika láncok ๏ Tartalomszolgáltatók körében
34
Keresőmarketing Hogyan használhatjuk ki, ha tudjuk, hogy az emberek hol és mire keresnek az interneten?
35
Keresőoptimalizálás (SEO) Előnye: Több ember kattint az organikus találatokra Releváns tartalomnak ítélik az érdeklődők Egyszeri kialakítás, egyszeri költség, minimális utókezelés Hátránya: Nincs garantált hely Csak néhány kulcsszóra lehet optimalizálni az oldalt Hosszú átfutási idő (2-3 hónap) Hogyan alakítsuk úgy át a honlapunkat, hogy az a keresők számára könnyen értelmezhető legyen, és a találatok között jobb helyen jelenítse meg.
38
Keresőoptimalizálás eszközei
39
Összefoglalás 1. Az interneten a keresés egyre fontosabb funkció 2. A keresés egyre szofisztikáltabbá válik 3. A keresők találatai befolyásolhatók 4. A keresőkből releváns, érdeklődő látogatók szerezhetők 5. Az egészségügyi keresőmarketing itthon még nagyon korai szakaszban van, a közeljövőben számos új belépő várható
40
Click end Köszönöm a figyelmet! Sziebig Péter üzletág vezető T:1 413 7845 M:20 379 9229 E:sziebig.peter@klikkmania.hu W:www.klikkmania.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.