Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vízió és misszió Definíciók: VÍZIÓ = JÖVŐKÉP

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vízió és misszió Definíciók: VÍZIÓ = JÖVŐKÉP"— Előadás másolata:

1

2 Vízió és misszió Definíciók: VÍZIÓ = JÖVŐKÉP
A szervezet kívánt jövőbeli állapotát rögzíti, mindazon kritériumokkal, amelyekkel az előrehaladását méri. MISSZIÓ = KÜLDETÉS Arra ad választ, hogy mi az a szerep, amit be akar tölteni. Rendszerint érzelmi töltéssel rendelkezik.

3 Vízió és misszió Tulajdonságai: HÍV ÉS VONZ Realisztikus Hihető Vonzó
Tartalom: pozíció, méret, tevékenységi kör, érték, képesség Tükrözze az érintettek céljait és aspirációit Képes a figyelem fókuszálására Megfogalmazás módja: képszerű, szemléletes, érzelmi töltésű Jó benyomást keltsen az emberekben Terjeszthető Közvetíthető

4 Vízió és misszió Javaslatok a jövőkép és a misszió elfogadtatásához:
1., A jövőkép megértetése – az érdekek közötti összefüggések! 2., Meggyőzni az embereket a fontosságáról 3., Elhitetni velük, hogy megtudják valósítani 4., ” Szükség van a labda könyörtelen átkísérésére ”

5 Vízió és misszió Tanulságok:
A vezetés művészete ma abban rejlik, hogy a vezetők megtalálják azokat a módszereket, amelyek azonos irányba terelik a vállalati üzletágakat, funkciókat – a hagyományos hierarchiák erre nem alkalmasak A mai feltételekhez illeszkedő hatékony vezetési eszköz lehet a vízió és a misszió A tartalom mellet érdemes a hangvételre is figyelni A mindennapi gyakorlatba való átültetés kulcskérdése annak, hogy a víziók és a missziók alapvető feltételezéssé váljanak Nem szabad átesni a ló másik oldalára – a vezetői magatartás meghatározó szerepe!

6 Vízió és misszió ” Az Ameritech
a világ elsőrendű, teljes körű szolgáltatást nyújtó vállalata lesz az otthon, a munkahelyükön és az úton levő emberek számára. A célunk az lesz, hogy javítsuk az emberek életének minőségét, és az általunk kiszolgált üzleti világ versenyképességét.” ( Ameritech 1993 )

7 Vízió és misszió A GE vezető szerepe megőrzésének kulcsai:
SEBESSÉG – EGYSZERŰSÉG – ÖNBIZALOM ” Akik mellette vannak, mondjanak igent, akik ellene, mondjanak búcsút. ” ( Welch )

8 Vízió és misszió GENERAL ELECTRIC VÍZIÓ
A GE csak olyan üzletekkel fog foglalkozni, amelyekben ő az első vagy a második játékos a világpiacon ( vagy azzá válhat ), illetve a szolgáltatási üzletben azzal, amivel jelentős pozícióval rendelkezik, valamint csak olyan üzletekkel, amelyek mérete és potenciálja megfelel egy 50 milliárd dolláros vállalatnak. A központi kép három egymásba kapcsolódó körből áll: az első a GE központi, hagyományos üzletágaié ( pl.: világítás, elektromos készülékek, turbinák ); a második a csúcstechnológiát alkalmazó termékeké ( pl.: kórházi rendszerek, repülőgépmotorok, műanyagok ); a harmadik pedig a gyorsan növekvő szolgáltatásoké ( pl.: pénzügyi és információs szolgáltatások, NBC ). ” egy kisvállalkozás érzékenységét, karcsúságát, egyszerűségét és agilitását egy nagyvállalat erejével, forrásaival és kiterjedtségével kombinálni ” ( Welch )

9 Vízió és misszió ” A meglévő telekommunikációs hálózat jobb kihasználása és új termékek fejlesztése a létrejövő információs, kommunikációs piac számára. ” ”A vállalat az emberek közötti telekommunikációs kapcsolat-teremtésben világelsővé akar válni olymódon, hogy lehetővé teszi számukra, hogy az igényeik és szükségleteik szerint, mindenhol és minden időben elérjék egymást. ” ( Bob Allen )

10 Vízió és misszió Részletek egy német ajtózárakat, vasalásokat gyártó cég vezérelveiből: fair, de céltudatos partnerként kell fellépnünk a piacon; alapvetően gyártók vagyunk, de elképzelhető egy kereskedelmi funkció is; a legnagyobb mértékben saját tőkéből finanszírozzuk a működésünket; a befektetési politikának a munkahelyek hosszútávú biztosítására kell irányulniuk; a vezetői állásokat a saját munkatársainkkal kell betölteni; a kockázatot a minimálisra kell csökkenteni: az új tevékenységek a munkahelyeket nem veszélyeztethetik; a gazdasági összefonódás elkerülésre kell törekedni; a függetlenség megőrzése általános érvényű parancs.

11 Vízió és misszió Az IBM alapelvei
/ IBM Annual Report ( éves jelentés ) / Minden tettünket a piac motiválja. Technológia-orientált vállalat vagyunk, a minőség mellett elkötelezve. A sikerünk fő mutatói a vevők elégedettsége és tulajdonosoknak nyújtott érték. Vállalkozó szervezetként működünk, minimális bürokráciával, állandóan a termelékenységre koncentrálva. Sohasem tévesztjük szem elöl a stratégiai víziónkat. Gyorsan gondolkodunk és cselekszünk. Kiváló, elkötelezett embereink mozgatnak bennünket, különösen akkor, amikor csapatként dolgozunk. Figyelünk az alkalmazottaink és a minket körülvevő társadalom igényeire.


Letölteni ppt "Vízió és misszió Definíciók: VÍZIÓ = JÖVŐKÉP"

Hasonló előadás


Google Hirdetések