Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKlára Székelyné Megváltozta több, mint 10 éve
1
1 „Az FSZH hosszú és rövidtávú elképzelései a foglalkoztatási célú civil szervezetekkel való együttműködésre, különös tekintettel a szolgáltatás-vásárlásokra és az akkreditációs eljárásra” Komáromi Róbert fejlesztési igazgató komaromir@lab.hu Pécs, 2008. november 20.
2
2 Az előadás struktúrája 1.Előszó 2.Egyes nemzetközi tapasztalatokról és a terminológiáról 3.Hazai tapasztalatokról 4.A TÁMOP és az első akcióterv 5.Zárszó: megoldandó feladatok
3
3 Előszó „hosszú és rövidtávú elképzelései” „forrásban van, de nem kiforrott” „ez a főáram”
4
4 Terminológia: milyen szerződések? „belső” szerződések / megállapodások (pl. MEV) „ügyfél” szerződések / megállapodások „külső” szerződések / megállapodások
5
5 Előnyök - A szolgáltatások és programok szerkezete, összetétele, tartalma rugalmasabban, a konkrét munkaerő-piaci igényekhez, szükségletekhez igazodóan alakítható. - A munkaerőpiacon átmenetileg jelentkező feszültségek feloldásához szükséges eszközök és eljárások kiépítése gazdaságosabban megoldható. - Az alulképzett, többnyire összetett hátrányokkal küzdő, aktív korú személyek számára a civil és egyéb nem állami szervezetek bevonásával célzottabb, nem hagyományos eszközök is kialakíthatók.
6
6 Mit vásárolnak? Szolgáltatást (folyamatot) szolgáltatás folyamatát részletesen szabályozza és a végrehajtást ellenőrzi a vásárló Eredményt (kimenetet) a szolgáltatás elvárt eredményét határozzák meg A folyamat-szabályozáson alapuló megközelítésben a minőségbiztosítás része a szolgáltató alkalmasságának előzetes ellenőrzése (akkreditáció). A kimeneti szabályozáson alapuló megközelítésben a folyamat minőségbiztosításáért maga a szolgáltató felel, a finanszírozó elsősorban az eredményességet monitorozza és értékeli.
7
7 Mi alapján szerződnek? Szakmai tapasztalat Létszám Eredmények Ár
8
8 Vegyes eredmények Definiált /sztenderdizált szolgáltatások (UK) Lefölözés A kimenet nem mindenkinél elvárható Verseny (de hasznos-e?) Visszahatás a vásárlóra (Holland ÁFSZ)
9
9 Az ÁFSZ 2007-ben 40e főnek biztosított szolgáltatást külső szolgáltatóval – sok vagy kevés? létszámot „vásárol” (2007-08-ban közel 220 főt amely inkább jelent kapacitás bővítést, mint humánszolgáltatást) vagy szolgáltatásokat „vásárol” (konkrét egyéni és csoportos szolgáltatásokat) Hazai tapasztalatokról
10
10 Pályázat útján támogat vagy vásárol Hazai forrás vagy közösségi forrás Szolgáltatás vagy eredmény Hazai tapasztalatokról
11
11 A TÁMOP és az első akcióterv Az ÁFSZ fejlesztésének főbb elemei a következők: - a szolgáltatások kiszervezését (a nem állami szervezetek szolgáltatóként való bevonását) lehetővé tevő jogszabályi és intézményi feltételek kialakítása, a külső szolgáltatók minőségbiztosítását ellátó rendszer kifejlesztése; (TÁMOP 116. oldal) Akcióterv 2007-2008 2.6.1. Kiemelt projekt „A munkaerőpiaci szolgáltatások kiszervezéséhez szükséges akkreditációs rendszer kialakítása” Projektgazda: Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Költségvetés: 600 millió Ft
12
12 Megoldandó Diagnosztikai módszer hiánya visszahat a szolgáltatások vásárlására. Nagyon hiányzik egy munkával kombinált szolgáltatási forma (nagyon nehéz egy ilyet finanszírozni és kevés ilyen gyakorlat van). A személyes fejlesztés fontos eleme a szolgáltatások mellett a munka. Hiányzik ill. nagyon bonyolult a projektfinanszírozás lehetősége.
13
13 Megoldandó Csoportos szolgáltatások finanszírozásának problémája (kevesebben jelennek meg, mint ahány főre a pályázati vagy közbeszerzési kalkuláció készült). „Ne legyen drágább, mintha a saját létszámot növelnénk.” A piac mozog – kettős értelemben is.
14
14 Megoldandó Mi alapján szerződjünk? Biztos, hogy versenyezni kell? Ki és hol készíti el a keretrendszert? Központi koordináció szükségessége? Közös érdekképviseletei szervezet.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.