Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel"— Előadás másolata:

1 Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Balanced ScoreCard Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel

2 Optimális szervezet BSC-vel: szervezettség, hatékonyság,
összehasonlító mérésrendszer, mérhető teljesítmények és motivált munkatársak.

3 Balanced ScoreCard Kiegyensúlyozott stratégia mutatószám-rendszer:
Egy eszköz, mely mozgásba hozza~ és tartja a szervezetet, A stratégiai központú szervezet katalizátora.

4 A stratégia központú szervezet
Balanced ScoreCard STRATÉGIA Emberi erőforrások Kerettervek, beruházások Üzleti egységek Felső vezetés Információ-technológia

5 A megvalósítás lépései
A felső vezetésnek kell megalkotnia a stratégiát! A stratégiát, le kell fordítani az operatív működés nyelvére, A stratégiához kell igazítani a szervezetet, Minden munkatárs számára, napi feladattá kell tenni a stratégia megvalósítását!

6 Balanced ScoreCard STRATÉGIA Felső vezetés kezdeményezi
A szervezet összehangolása a stratégiával A vállalat szerepe, Üzleti egységek közötti szinergiák, A megosztott szolgáltatásokból eredő szinergiák A stratégia megvalósítása mindenkinek mindennapi feladata Stratégiai tudatosság, Személyre szabott mutatók, Kiegyensúlyozott fizetés A stratégiaalkotás folyamatos tevékenység A stratégiák és a kerettervek összekapcsolása, Analitika és információs rendszerek, Stratégiai tanulás A stratégia lefordítása az operatív működés nyelvére Stratégiai térkép, Balanced ScoreCard Felső vezetés kezdeményezi Mozgásba hozás, Irányítási folyamat, Stratégiai vezetési rendszer

7 Stratégiamodell Operatív mag
A stratégia, operatív intézkedésekké konvertálásával irányítjuk a szervezetet (pl. balanced scorecard) A versenykörnyezetnél, a változások irányait, a piacokat és a vevőket, az ágazatok és annak sikertényezőit, valamint a versenytársakat elemezzük. A tényleges értékteremtést az operatív mag hozza létre A stratégiai keretek kijelöléséhez meghozzuk az alapvető döntéseket, egymáshoz kapcsoljuk és üzleti koncepciót hozunk létre. Operatív mag Trendek/ forgató-könyvek Piacok/ vevők Ágazat/ siker-tényezők Verseny-társak Versenykörnyezet Jövőkép Küldetés/ értékek Elérendő pozíció Üzleti modell Stratégiai keretek Stratégiai célok Stratégiai akciók Jelenlegi és célértékek Mutató-számok Irányítási rendszer

8 Az értékteremtés stratégiai térképe
Pénzügyi nézőpont Tanulási, fejlődési nézőpont Belső folyamatok nézőpontja Vevői nézőpont Hosszú távú részvényesi érték Termelékenységi stratégia Növekedési stratégia Költségstruktúra javítása Eszközkihasználtság javítása Bevételi lehetőségek kiterjesztése Vevői értékek növelése VEVŐI ÉRTÉK-ELŐIRÁNYZATOK Szolgáltatás jellemzői Kapcsolat minősége Arculat Ár Minőség Elérhetőség Választék Funkcionalitás Kiszolgálás Partnerkapcsolat Márka Alapfolyamatok Beszállítás, Szolgáltatás, Elosztás, Kockázatkezelés. Ügyfélmenedzsment Kiválasztás, Megszerzés, Megtartás, Növekedés. Innováció Lehetőségek, K+F portfolió, Tervezés/ fejlesztés, Bevezetés. Szabályozási és társadalmi folyamatok Környezet, Biztonság egészség, Alkalmazás, Közösség. INFORMÁCIÓS TŐKE MUNKATÁRSI TŐKE SZERVEZETI TŐKE Kultúra Személyi vezetés Összehangolás Team munka

9 BSC kártyák Pénzügyi folyamatokhoz, Vevőkhöz, Belső folyamatokhoz,
Tanuláshoz, fejlődéshez és + Mindahhoz, amihez szükségesnek tartjuk.

10 Pénzügyi teljesítmény
BSC kártyák Jövőkép és stratégia Pénzügyi teljesítmény Hogy kell pozícionálnunk cégünket a tulajdonosok felé? - stratégiai célok, - mutatók, - elvárások, - akciók. Vevők Milyen teljesítményt várnak el tőlünk a vevőink? - akciók - stratégiai célok Hogyan őrizzük meg tanulási- és fejlődési képességünket? Tanulás- és fejlődés Mely folyamatokban kell kiemelkedőt nyújtanunk? Belső folyamatok

11 Pénzügyi teljesítmény Hogyan kell pozícionálnunk cégünket a tulajdonosok felé?
Stratégiai célok Mutatók Elvárások Akciók

12 Piacanalízis és Benchmarking
Megvalósítás Stratégiai elemzés, A stratégiai lehetőségek kidolgozása, A stratégiai lehetőségek értékelése, A stratégia kiválasztása. A stratégia kifejtése, Kommunikálása. A stratégia beágyazása a szervezetbe és A stratégia kontrollja. Elemzés/ előkészítés Piacanalízis és Benchmarking Koncepció-alkotás Bevezetés Ellenőrzés

13 Köszönöm figyelmét


Letölteni ppt "Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel"

Hasonló előadás


Google Hirdetések