Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Médiamarketing Lapok piaca 2012.február
2
Médiamarketing-sajtó
Nyomtatott sajtó története: XV.sz.Gutemberg-könyvnyomtatás XVII.sz.újság XVIII.sz.első napilap XIX.sz.újság,mint tömegmédia
3
Médiamarketing-sajtó
Újságok szerkezete és a kiadók XX.sz.fénykor Rádiózás-televiziózás elszívó ereje Csökken az ezer főre jutó napilapok száma
4
Médiamarketing-sajtó
Újságok fajtái: csoportosítás területi gyakoriság tartalom/minőségi-középutas- bulvár/ tematikus politikai helyettesíthetőségnél mind az öt ismérv kell
5
Médiamarketing-sajtó
Nyomtatott időszaki kiadványok neve. Lapok fajtái: újság:adott közönség általános érdeklődését kiszolgáló naponta vagy hetente megjelenő kiadvány magazin:igényes,a nagyközönség speciális igényét kielégítő kiadvány folyóirat:mindennapi életvitellel kapcsolatos,szakmai,információkat tartalmazó kiadvány
6
Médiamarketing-sajtó
Megjelenés gyakorisága Célközönség Tartalom Technológiai sajátosságok Elemzés az újságra vonatkozik ez viseli az árucikk sajátosságait Új kategória:ingyenes hirdetési újságok
7
Médiamarketing-sajtó
Újságok,mint árucikk: kívánatos javak/politikai napilapok,minőségi újságok/ közönséges árucikkek a bulvárlapok újságok-kétpiacossága ingyenes újságok térhódítása
8
Médiamarketing-sajtó
Újságok iránti keresletre ható tényezők: olvasási szokások területi szektorok demográfiai és társadalmi gazdasági változók magatartás,életstílus ár televízió hirdetések
9
Médiamarketing-sajtó
Újságok előállítása: nyomda kiadó terjesztő Előállítási költségek: szerkesztés nyomópapír nyomtatás reklám terjesztés kiadói részleg
10
Médiamarketing-sajtó
Magazinok szerkesztése és kínálata Könyv és újság közötti szükségletet elégíti ki XX.sz.nótt a magazinok száma lakosság szabadidő vásárlóerő növekedés Kétpiacos termék Időálló termék
11
Médiamarketing-sajtó
Magazinok csoportosítása Nagyközönség meghatározott rétegéhez szól Ismeretek alapján: fogyasztói kereskedelmi műszaki Fogyasztó magazinok a téma mellett szerkesztőségen belül földrajzi eredet szerint
12
Médiamarketing-sajtó
Hirdetést nem tartalmazó magazinok /fogyasztó érdekvédelem/ szerelmes regények A fogyasztói magazinokat szabadidőipar termékének tekinthetjük
13
Médiamarketing-sajtó
Keresletet befolyásoló tényezők fogyasztói szokás terület szociológiai-demográfiai tényezők ár televízió és hirdetések hatása a magazinokra negatívan befolyásolja a keresletet/tv/ erős konkurrecia,megjelenik az advertorial műfaj
14
Médiamarketing-sajtó
Előállítás sajátosságai szerkesztés-kisebb létszám a gyakoriság miatt kiadásuk tőkeigényes kiadók közepes vagy nagyobb vállalatok a termék kockázata miatt sikeres kisebb kiadók felvásárlása
15
Médiamarketing-sajtó
A lappiac szerkezete és a verseny Újságpiac: területi és földrajzi piac szegmentáció horizontális és vertikális integráció monopólium a helyi újságpiacon amerikai metropoliszok sajátosságai-esernyőverseny regionális és országos újságok piaci szerkezete újságpiacok koncentrációja mérőszámok szerint
16
Médiamarketing-sajtó
Újságpiac jövője kiadói konszolidáció kiadói stratégiai szövetségek minőségi újságok oldalszáma csökken internet
17
Médiamarketing-sajtó
Fogyasztói magazinok piaci szerkezete nemzetközi piac piaci szereplők száma nagy termékdifferencializáció monopolisztikus verseny koncentráció mértéke alatta van az újságok piacnak
18
Médiamarketing-sajtó
Terjesztés funkciói és fajtái Terjesztés:a lapnak a fogyasztóhoz való eljuttatása,az el nem adott példányok begyűjtése előfizetők gyűjtése lapátvétel-feldolgozás szállítás kézbesítés árusítás remittenda kezelése
19
Médiamarketing-sajtó
Fontos követelmény: megbízhatóság rugalmasság takarékosság ellenőrizhetőség Két forma: előfizetéses terjesztés árusterjesztés
20
Médiamarketing-sajtó
Kiadó és a terjesztő kapcsolata: kiadó maga terjeszt kiadó mással terjeszt,nagyker áron eladja kiadó ügynökkel terjeszt /bizományosi,remittendát visszaveszi/ kiadó a postával terjeszt
21
Médiamarketing-sajtó
Szabályzás Általános állami szabályzás közvetlen állami támogatás Önszabályzás iparági szakmai sajtóombudsman / MLE,Újságírók Szövetségei,ÖRT,/
22
Médiamarketing-sajtó
Általános állami szabályzás: rádió-televíziós hirdetések korlátozása favorizált újságok támogatása/kormányhirdetés/ támogatás,engedélyek/nyomópapír/ olcsó postai árak/terjesztés/ kedvező adó monopóliumellenes szabályok/verseny/ tulajdoni korlátok/ külföldi beruházás/ képzés,ösztöndíj /oktatás/
23
Médiamarketing-sajtó
Ellenőrző kérdések: 1.Sorolja fel a lapok fajtái,jellemezze sajátosságait. 2.Milyen szempontok szerint lehet csoportositani az újságokat. 3.Sorolja fel az újság,médiatermék sajátosságait. 4.Milyen tényezők befolyásolják az újság iránti keresletet? 5.Ismertesse az újság előállítási folyamatát. 6.Milyen szempontok szerint lehet csoportosítani a magazinokat? 7.Milyen tényezők befolyásolják a magazin keresletét? 8.Magazin előállításának sajátosságai. 9.Lappiac szerkezetének sajátosságai. 10.Milyen jövő vár a lappiacra? 11.Ismertesse a terjesztés formáit,legfontosabb követelményeit. 12.Milyen szabályzások érvényesek a lappiacra? 13.Sorolja fel a legfontosabb állami szabályzási formákat.
24
Médiamarketing-sajtó
A Magyar Versenyhivatal nem engedélyezte a Ringier és az Axel Springer egyesülését. A Népszabadság arculatot váltott Az Est Média és a Geomédia egyesült (a Geomédia termékeit az Integrált Média Megoldások Kft. értékesíti) MTVA felállítása (az összes közmédiumot értékesítő sales house) A példányszámok és az olvasottság csökken A kiadók bevételei növekednek – nagyobb kedvezmények, speciális csomagajánlatok online-nal egybekötve Egyre több napilap és magazin elérhető digitális változatban Ipad-en (Napi Gazdaság, Story, Éva, HVG) Est Lapok megújulása (regionális programmagazinok), Bio Info Bio Trend-ként jelenik meg A Ringier az esemény marketing területére próbál belépni (koncertek, stb.)
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.