Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaJenő Fábián Megváltozta több, mint 10 éve
1
Új Esély munkakonferencia 2 2006. október 13. Braun József
2
Új Esély munkakonferencia 2 A célcsoport azonosítása
3
P pedagógiai jelenségek normális eloszlás A jelenségek általában figyelembevett jelenség
4
P Az ellátórendszerekből kihullók száma és aránya a „normalitást” meghaladó mértékű A jelenség „ drop-out ” vagy „hátrányos helyzet” Eltérő jelenség figyelembevett jelenség
5
P „hátrányos helyzet” Mint jelenséget le tudjuk írni Mint struktúrát nem ismerjük „drop out” jelenség 1 figyelembevett jelenség
6
P „hátrányos helyzet” Kényszerítő erejű tömege nő dinamikája ismeretlen „drop out” jelenség 2 figyelembevett jelenség
7
P „hátrányos helyzet” Tapasztalatok szigetszerűek esetlegességgel terheltek általánosításhoz kevesek „drop out” jelenség 3 figyelembevett jelenség
8
P „Új Esély” közös osztó közös többszörös - MODELL A lehetőség modell alkotás
9
P „Új Esély” TECHNOLÓGIA mit mivel hogyan A modell modell alkotás
10
P „Új Esély” SZOLGÁLTATÁS létjogosultsága (probléma) eredményesség hatékonyság A tevékenység jellege modell alkotás
11
a szolgáltatás létjogosultsága kinek probléma mi a probléma miért probléma A kiindulópont modell alkotás
12
„drop out” fogalmaink értelmezése „hátrányos helyzet” csoportalkotó kritérium a „hová nem tartozás” t.i. van egy látens feltétel ovan egy domináns csoport ovan pozitív értéktételezés
13
P Csoportalkotás Mi a „hátrányos helyzet”? közelítő fogalmaink vannak erről Kik a „hátrányos helyzetűek”? ” ” megkülönböztető jellemzőik csoport-specifikum
14
P Csoportalkotás Hátrányos helyzet ahonnan nem- ill. korlátozottan lehet hozzáférni a tételezett értékekhez Hátrányos helyzetű aki hátrányos helyzetben van, ill. aki a ……(?) jellemzőkkel bír csoport-specifikum
15
P Csoportalkotó kritérium társadalom-szociológiai fogalmak (szociális helyzet, lakhely, iskolázottság, etnikum) mentális jellemzők közül néhány (diszfunkciók, tanulási- és magatartászavar) csoport-specifikum
16
P Csoport és csoporttag a negatívan meghatározott csoport tagjai specifikálhatóakká(!?) válnak a specifikációnak megfelelő személyek nem tagjai feltétlenül a csoportnak csoport-specifikum
17
P Specifikációs dilemmák 1. hátrányos helyzetűként nem hátrányos jellemzettek helyzetűek „hátrányos helyzetű”-ként jellemezhető, ám nem hátrányos helyzetű csoport csoport-specifikum
18
P Specifikációs dilemmák 2. a negatívan meghatározott csoport specifikációjához képest a domináns csoport csak negatívan jellemezhető csoport-specifikum
19
P Pillantás a gyakorlatra feltételezett probléma programalkotás a megfelelő kliensek kiválasztása csoport-specifikum
20
P KÖVETKEZTETÉS a célcsoportra nem áll rendelkezésünkre célcsoportunk megbízható specifikációja nem tudjuk, a probléma kapcsán kikről is beszélünk csoport-specifikum
21
a célcsoport azonos-e azokkal, akiknek a problémájáról beszélünk akik a szolgáltatás kedvezményezettjei továbbra is kérdés a probléma újrafogalmazása
22
FELISMERÉS a probléma újrafogalmazása probléma nincs illeszkedés célcsoport domináns csoport (tételezett értékrend)
23
FELISMERÉS a probléma újrafogalmazása alapvetően a PROBLÉMA a domináns csoport és az általa képviselt értékrend nincs illeszkedő viszonyban a „hátrányos helyzetű” csoporttal és az általa képviselt értékrend(ekk)el
24
KINEK probléma a probléma újrafogalmazása annak probléma, akinek fontos a két csoport illeszkedése az ő saját értékrendje mentén (a megoldandó probléma nem feltétlenül a célcsoportunké)
25
MI a probléma a probléma újrafogalmazása konkrétabban a PROBLÉMA függvénye annak, hogy kinek a szemszögéből nézünk – kinek az értékrendjét kívánjuk érvényesíteni
26
MIÉRT probléma a probléma újrafogalmazása az adott értékrend érvényesülése akadályokba ütközik nota bene egy másik értékrend érvényesülési törekvéseibe
27
Kérdések 1 „Új Esély” modell az „Új Esély” modell milyen értékrend(ek) képviseletét vállalja fel csak egy irányú, vagy legalább két irányú közvetítést vállal (kíván-e hatni a domináns csoportra is?)
28
Kérdések 2 „Új Esély” modell a „SZOLGÁLTATÁS” mibenléte? kedvezményezettjei kicsodák? megrendelője (ha van)?
29
A modellalkotás fázisai „Új Esély” modell Probléma/igény Szolgáltatás Célcsoport/kedvezményezettek Sikerkritériumok Struktúra Szupport
30
P köszönöm a figyelmet „Új Esély” modell
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.