Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKornél Budai Megváltozta több, mint 10 éve
1
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP 3.1.4. intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, 2009. nov.13.
2
A referencia intézmény definíciója (TÁMOP.3.1. 1. központi program meghatározása) A referencia intézmény egyedi, más intézmények számára is példaértékű, működésében koherens, gyermekközpontú pedagógiai, szervezeti innovációval, jó gyakorlattal rendelkező és ezt szolgáltatásaiban publikálni, valamint átadni képes intézmény.
3
Milyen formában lehetséges/várható a szolgáltatások megrendelése? 1.TÁMOP 3.1.4. intézmény által igényelt szolgáltatás nyújtása a „Jó gyakorlatok” átvétele érdekében Mit csinálsz? Hogyan csinálod? Hogyan csináljam én? 2.TÁMOP 3.1.4. intézmény által közvetlenül igényelt hospitálások, konzultációk Hogyan kell csinálni??? 3.Kontaktus-hálózatszervező /megyei koordinátori irodák által kezdeményezett szakmai napok - bemutató foglalkozás, konzultáció, műhelymunka Miben segíthetünk? 4.Kontaktus – workshop Ezt tudjuk, ezt kínáljuk!
4
Mit kell tudni a „Jó gyakorlatok” szolgáltatásához 1. Mit értünk Jó gyakorlaton? –Egy közoktatási intézmény innovációja,amelyre jellemző: a gyakorlatban kipróbált, dokumentált, eredményesen adaptálható, fejleszthető, a felhasználhatók által elfogadott és elismert minősített szolgáltatás. (Educatio)
5
2. Mit értünk adaptáláson? A referencia intézmény saját jó gyakorlatának bemutatása, átadása érdekében: –Mintákat ad az adaptálási folyamathoz –Differenciált szolgáltatási kínálatot biztosít
6
Szolgáltatás:Jó gyakorlatok átadása, adaptálása Megrendelő: TÁMOP3.1.4. intézmény -TÁMOP 3.1.4. pályázati kiírása alapján történik. Forrás a pályázatban tervezve 200 000-600 000Ft -Kérdés: Mi számít jó gyakorlatnak? Nem tisztázott. DE! Elvárás: „Jó gyakorlat” feltöltése az Educatio és saját honlapra (kritériumok) Jó gyakorlatok sémája: Educatio honlapján
7
Adaptáció segítése Fontos:A szolgáltatás nemcsak egy alkalomról szól! A szolgáltatás teljesítése a Kontaktus eljárásrendje szerint történik!
8
Célja : a kompetencia alapú programcsomagok, vagy IPR, vagy SNI adaptáció bevezetésének gyakorlatának megismerése az osztálytermi folyamatokban Forrás: pályázatban nincs tervezve! –Egyéb belső vagy más pályázati források bevonásával (pl. IPR támogatás) –TÁMOP 3.1.4. pályázat módosítása (hálózati tanulás) Fontos: Mindkét szolgáltatás esetén differenciált szolgáltatást kell biztosítani 2. A TÁMOP 3.1.4. intézmény által igényelt szolgáltatás:hospitálás,konzultáció
9
Példa a differenciált tartalmakra –Óralátogatás –Programtanterv és a modulok értelmezése –Helyi tanterv módosítása, kiegészítése –Éves terv (tanmenet) készítése –Kereszttanterv beépítése a helyi tantervbe –Módszertani, tanulásszervezési kérdések elméleti háttere, gyakorlati alkalmazása –Saját tapasztalat alapján az adaptáció során várható néhány problématerületek kiemelése, megoldási javaslat A szolgáltatás teljesítése a Kontaktus eljárásrendje szerint történik!
10
Kontaktus-hálózatszervező /megyei koordinátori irodák által kezdeményezett szakmai napok A hálózatszervezők által összegyűjtött 3.1.4-es intézmények szolgáltatási igények alapján a Kontaktus projektiroda szakmai napokat szervez a referencia intézmények közreműködésével. Célja: További támogatás nyújtása a 3.1.4. igények alapján osztálytermi folyamatok támogatása. Hálózati tanulás megszervezése, biztosítása
11
Szakmai nap - tartalma A referencia intézmény szolgáltatási kínálatára, illetve a 3.1.4. igényeire épül. –A kompetencia alapú oktatást, az implementációt segíti (Programcsomagok, IKT-SDT eszközök, tanmenet, helyi tanterv stb ) –Inkluzív nevelés bevezetését, adaptációját segíti (IPR, SNI), –A referencia innovációhoz kap –Stb
12
Szakmai nap – a megvalósítás lehetséges formái Hospitálás-bemutató foglalkozás Óraelemzés Konzultáció Műhelymunka
13
A szolgáltatás igénylése Nincs közvetlen megrendelés a 3.1.4. részéről a referencia intézmények számára. A szervezés, a szakmai program összeállítása a Kontaktus szakmai munkatársai, tanácsadói végzik. A szolgáltatás nem a Kontaktus eljárásrend alapján történik.
14
Szakmai nap költsége Forrás: Kontaktus projekt- hálózatok létrehozása, működési költsége Résztvevők : –A tartalom/téma szerint a régió bármely TÁMOP 3.1.4.intézmény, de korlátozott létszámmal. (kb 20-25 fő) Költség: –Tárgyi eszközök papír, fénymásolás stb – szakmai napon közreműködő pedagógusok számára megbízási díj formájában
15
A szolgáltatásnyújtás feltétele Alapító okirat felülvizsgálata Módosítás esetén szakértői véleményezés szükséges (KT. alapján intézményátszervezésnek minősül) Tevékenység megnevezése, TEAOR számok: –80540 Pedagógiai szakmai szolgáltatás 80541-0 Pedagógiai szakmai szolgáltatás –Szaktanácsadás –Pedagógiai tájékoztatás (szakmai információk továbbadása –Pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének segítése, szervezése
16
Együttműködéseink Fejlesztő műhelyek működtetése Hálózatszervezők működtetése (szolgáltatási igények és kínálatok koordinálása) Régiós és megyei konferenciákon való részvétel/ felkérésre szakmai közreműködés
17
Aktuális Régiós konferencia 2009. nov. 26. Szekszárd, Babits Mihály Művelődési Ház –Előzetes témák: Hálózati tanulás Új oktatásszervezési eljárások pedagógiai indokoltsága –Az óvodai nevelési program és a programcsomagok viszonya –Már az óvodában elkezdődik SDT IKT tananyagok bemutatása 4 kiadó Szekciók Út a kompetencialapú érettségihez Programcsomagok gyakorlati megvalósítása
18
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Csizmazia Sándorné www.kontaktus.eu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.