Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Biztonsági útmutató hibrid járművekhez

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Biztonsági útmutató hibrid járművekhez"— Előadás másolata:

1 Biztonsági útmutató hibrid járművekhez

2 VIGYÁZAT NAGYFESZÜLTSÉG.

3 Biztonsági útmutató hibrid járművekhez
Fontos figyelmeztetések a nagyfeszültséghez kötődően VIGYÁZAT: A jármű hibrid rendszere akár 650 V-os feszültséggel is üzemelhet. A hibrid rendszerhez tartozó HV akkumulátor erőr lúgos kémhatású elektrolitot Kálium-hidroxid-ot tartalmaz. Győződjön meg arról, hogy bármilyen beavatkozás esetén a Javítási Útmutató szerint járjon el. The threshold for voltage that can be fatal, as in dead, is about 60 volts. For some people, it's as little as 50 volts. Hybrids use a dual voltage system: 12 volts for most of the car and high voltage (HV) for the drive motor(s) and related systems. The HV is what you need to respect. Electricians who have worked on 110v or 220v know to be careful and de-power the wires before working on the system. Well-trained electricians wear safety gloves, work in teams and know how to read a meter. The Toyota Prius is 650 volts, a lethal amount; Running page title, 3 / xx

4 Vészhelyzet esetén Sérültek kiszabadítása Tűz Nagyjavítás Karbantartás
DMT_Volume 07_NVH Vészhelyzet esetén Instructor presentation 2 Minutes Vészhelyzetben a hibrid járműveket a többi járműhöz hasonlóan kell kezelni, kivéve az alábbi helyzeteket: Sérültek kiszabadítása Tűz Nagyjavítás The car can be handled as any other vehicle except in cases where the batteries or high voltage requires caution. Extrication: the vehicles is crashed and occupants needs to be liberated: watch out not cutting the high voltage lines. Fire: when the vehicle catch fire, it should be treated as an electric fire and distinguish with powder. Overhaul:caution should be taken when working on the vehicle,that the high voltage is cut off. Recovery: the HV battery should be recovered via the foreseen routing for environmental reasons Spills: when the battery leaks fluid after collision, special caution should be taken First Aid: electrocution wounds should be treated as such Submersion: when a car ends up in the water, divers have to know how to react. Karbantartás Elektrolit fröccsenés Elsősegély Elmerülés Revision 2 ׀ 04 ׀ 2004

5 Vészhelyzet esetén Figyelmeztetés: = A motor járhat
DMT_Volume 07_NVH Vészhelyzet esetén Figyelmeztetés: Instructor presentation 2 Minutes = A motor járhat Mindig vizsgáljuk meg a READY lámpa jelzését és ellenőrizzük, hogy a jármű ki van-e kapcsolva Never assume the Prius is shut OFF, simply because it is silent. On Prius, the engine is automatically turned ON and OFF when system is set in the READY mode (READY light ON). Therefore, before inspecting or servicing the engine compartment, always observe if the READY indicator light is OFF. Soha ne gondoljuk, hogy a jármű ki van kapcsolva csak azért mert csendben van. Revision 2 ׀ 04 ׀ 2004

6 Biztonsági útmutató hibrid járművekhez
Fontos figyelmeztetések a nagyfeszültséghez kötődően CAUTION: Technicians must undergo special training to be able to inspect and repair the high-voltage system. All high-voltage wire harnesses and connectors are colored orange. The HV battery and other high-voltage components have “High Voltage” caution labels. Do not carelessly touch these wires or components. When there is a problem with the wire harness or connector of a high-voltage circuit, repairs to the harness or connector should not be attempted. Replace damaged or malfunctioning high voltage cables or connectors. Running page title, 6 / xx

7 Biztonsági útmutató hibrid járművekhez
Fontos figyelmeztetések a nagyfeszültséghez kötődően CAUTION: Technicians must undergo special training to be able to inspect and repair the high-voltage system. All high-voltage wire harnesses and connectors are colored orange. The HV battery and other high-voltage components have “High Voltage” caution labels. Do not carelessly touch these wires or components. When there is a problem with the wire harness or connector of a high-voltage circuit, repairs to the harness or connector should not be attempted. Replace damaged or malfunctioning high voltage cables or connectors. Running page title, 7 / xx

8 Biztonsági útmutató hibrid járművekhez
Fontos figyelmeztetések a nagyfeszültséghez kötődően CAUTION: Technicians must undergo special training to be able to inspect and repair the high-voltage system. All high-voltage wire harnesses and connectors are colored orange. The HV battery and other high-voltage components have “High Voltage” caution labels. Do not carelessly touch these wires or components. When there is a problem with the wire harness or connector of a high-voltage circuit, repairs to the harness or connector should NOT be attempted. Replace damaged or malfunctioning high voltage cables or connectors. Running page title, 8 / xx

9 Biztonsági útmutató hibrid járművekhez
HV Akkumulátor Akk. egység (DC V) Rendszer főrelé Akk. Smart Unit Főbb elemek elhelyezkedése Kiegészítő akkumulátor 2ZR-FXE Motor Légkondicionáló kompresszor Nagyfeszültségű kábel Insulation and Isolation of High-voltage Both positive and negative terminals of every high-voltage circuit are insulated from body ground. An orange colored cover is used for all high-voltage cables so that customers and technicians can easily distinguish high-voltage cables. A case or cover is provided for each of the high-voltage units (HV battery, Inverter with Converter Assembly, Hybrid Transaxle, etc.) and high-voltage cables. Power Management Control ECU (HV CPU) ECM Inverter egység Boost Converter • Inverter MG ECU DC/DC Converter P410 Hibrid hajtómű MG1 • MG2 Running page title, 9 / xx

10 Biztonsági útmutató hibrid járművekhez
Fontos figyelmeztetések a nagyfeszültséghez kötődően VIGYÁZAT: Mielőtt beavatkozást végez a nagyfeszültségű rendszeren, győződjön meg hogy az összes biztonsági előírást betartja, felvette a védőkesztyűt, eltávolította a szervizcsatlakozót. Tegye zsebre a szervizcsatlakozót, ezzel megelőzve hogy más személy véletlenül feszültség alá helyezze a rendszert. Running page title, 10 / xx

11 Feszültségmentesítés vészhelyzet esetén
DMT_Volume 07_NVH Feszültségmentesítés vészhelyzet esetén Instructor presentation Kiszabadítás 3 Minutes Magasfeszültségű biztonsági rendszer READY Ki:Feszültség leválasztva a HV akkumulátorról 125 A HV 125 A biztosíték védelem a szervizcsatlakozón The HV system has a few safety measures all people in contact with a Hybrid vehicle should be aware of. When READY is OFF, all hV from the battery is being cut off. Cutting the HV circuit can also be done by removing the service plug. If a short is detected in the HV system, the HV 125A fuse will blow, thus cutting off the HV circuit. If READY is ON, HV is present on all power cables (orange). The cables are isolated from chassis. After turning off READY, allow 5min. for discharging the circuit capacitors. READY Be: Magasfeszültség a vezetékeken 201,6 Mindkét vezeték (+ és -) a fémszerkezettől le van szigetelve READY Ki után: feszültség alatt marad 5 percig! Revision 2 ׀ 04 ׀ 2004

12 Biztonsági útmutató hibrid járművekhez
Nagyfeszültség elleni védőkesztyű - EN szabvány Running page title, 12 / xx

13 Biztonsági útmutató hibrid járművekhez
Nagyfeszültség elleni védőkesztyű szabványos jelölései Running page title, 13 / xx

14 Biztonsági útmutató hibrid járművekhez
Fontos figyelmeztetések a nagyfeszültséghez kötődően Vigyázat Kapcsolja a Power gombot OFF állásba, majd távolítsa el a kulcsot a belsőtérből. Kösse le a kiegészítő akkumulátor negatív csatlakozóját. Ellenőrizze le a védőkesztyű állapotát. Vegye ki a szervizcsatlakozót. Várjon legalább tíz percig a nagyfeszültségű kondenzátorok kisüléséhez. Mérje meg az inverter kapcsain a feszültséget (0 Volt) Csatlakoztassa le a nagyfeszültségű vezetékeket, majd szigetelje le a kábelek végeit. Running page title, 14 / xx

15 Biztonsági útmutató hibrid járművekhez
Fontos figyelmeztetések a nagyfeszültséghez kötődően HINT: If the power switch cannot be turned off, remove the IGCT fuse and AM2 fuse from the engine room junction block assembly. Confirm that the READY Light is OFF. Running page title, 15 / xx

16 Biztonsági útmutató hibrid járművekhez
Fontos figyelmeztetések a nagyfeszültséghez kötődően Vigyázat Kapcsolja a Power gombot OFF állásba, majd távolítsa el a kulcsot a belsőtérből. Kösse le a kiegészítő akkumulátor negatív csatlakozóját. Ellenőrizze le a védőkesztyű állapotát. Vegye ki a szervizcsatlakozót. Várjon legalább tíz percig a nagyfeszültségű kondenzátorok kisüléséhez. Mérje meg az inverter kapcsain a feszültséget (0 Volt) Csatlakoztassa le a nagyfeszültségű vezetékeket, majd szigetelje le a kábelek végeit. Running page title, 16 / xx

17 Biztonsági útmutató hibrid járművekhez
Fontos figyelmeztetések a nagyfeszültséghez kötődően Csatlakoztassa le a kiegészítő akkumulátor negatív kábelét. Az akkumulátor a csomagtérben található. Kiegészítő akkumulátor (gondozásmentes típus) Csomagtér Kiegészítő akkumulátor elhelyezkedése

18 Biztonsági útmutató hibrid járművekhez
Fontos figyelmeztetések a nagyfeszültséghez kötődően Vigyázat Kapcsolja a Power gombot OFF állásba, majd távolítsa el a kulcsot a belsőtérből. Kösse le a kiegészítő akkumulátor negatív csatlakozóját. Ellenőrizze le a védőkesztyű állapotát. Vegye ki a szervizcsatlakozót. Várjon legalább tíz percig a nagyfeszültségű kondenzátorok kisüléséhez. Mérje meg az inverter kapcsain a feszültséget (0 Volt) Csatlakoztassa le a nagyfeszültségű vezetékeket, majd szigetelje le a kábelek végeit.

19 Biztonsági útmutató hibrid járművekhez
Fontos figyelmeztetések a nagyfeszültséghez kötődően 3. Ellenőrizze le a védőkesztyű állapotát A szigetelő védőkesztyű használata előtt győződjön meg a kesztyű fizikai épségéről, repedések, kicsípődések szempontjából [Javasolt folyamat] Fektesse a kesztyűt az oldalra. Tekerje fel a szárát 2-3-szor. Fogja össze a nyílást és szorítsa el. Ellenőrizze le a tömítettséget. Running page title, 19 / xx [Alternatív módszer]

20 Biztonsági útmutató hibrid járművekhez
Fontos figyelmeztetések a nagyfeszültséghez kötődően Vigyázat Kapcsolja a Power gombot OFF állásba, majd távolítsa el a kulcsot a belsőtérből. Kösse le a kiegészítő akkumulátor negatív csatlakozóját. Ellenőrizze le a védőkesztyű állapotát. Vegye ki a szervizcsatlakozót. Várjon legalább tíz percig a nagyfeszültségű kondenzátorok kisüléséhez. Mérje meg az inverter kapcsain a feszültséget (0 Volt) Csatlakoztassa le a nagyfeszültségű vezetékeket, majd szigetelje le a kábelek végeit.

21 Biztonsági útmutató hibrid járművekhez
Fontos figyelmeztetések a nagyfeszültséghez kötődően Running page title, 21 / xx

22 Biztonsági útmutató hibrid járművekhez
Fontos figyelmeztetések a nagyfeszültséghez kötődően Running page title, 22 / xx

23 Biztonsági útmutató hibrid járművekhez
A szervizcsatlakozó eltávolításának menete: Szigetelt kesztyű After removing the service plug, wait 10 minutes before touching any of the high-voltage connectors and terminals. HINT: Waiting for at least 10 minutes is required to discharge the high-voltage capacitor inside the inverter with converter assembly.

24 Biztonsági útmutató hibrid járművekhez
Fontos figyelmeztetések a nagyfeszültséghez kötődően CAUTION: Mielőtt ellenőrzi vagy javítja a nagyfeszültségű rendszert, győződjön meg hogy az összes biztonsági előírást betartja, felvette a védőkesztyűt, eltávolította a szervizcsatlakozót. Tegye zsebre a szervizcsatlakozót, ezzel megelőzve hogy más személy véletlenül feszültség alá helyezze a rendszert. Running page title, 24 / xx

25 Biztonsági útmutató hibrid járművekhez
Fontos figyelmeztetések a nagyfeszültséghez kötődően Vigyázat Kapcsolja a Power gombot OFF állásba, majd távolítsa el a kulcsot a belsőtérből. Kösse le a kiegészítő akkumulátor negatív csatlakozóját. Ellenőrizze le a védőkesztyű állapotát. Vegye ki a szervizcsatlakozót. Várjon legalább tíz percig a nagyfeszültségű kondenzátorok kisüléséhez. Mérje meg az inverter kapcsain a feszültséget (0 Volt) Csatlakoztassa le a nagyfeszültségű vezetékeket, majd szigetelje le a kábelek végeit.

26 Biztonsági útmutató hibrid járművekhez
Fontos figyelmeztetések a nagyfeszültséghez kötődően 5. A szervizcsatlakozó eltávolítása után várjon legalább 10 percet a nagyfeszültségű kondenzátorok kisüléséhez. Nagyfeszültségű kondenzátor Kisülés 0V Töltés NOTICE: After removing the service plug, wait 10 minutes or more to discharge high-voltage capacitor. 10 perc Running page title, 26 / xx

27 Biztonsági útmutató hibrid járművekhez
Fontos figyelmeztetések a nagyfeszültséghez kötődően Vigyázat Kapcsolja a Power gombot OFF állásba, majd távolítsa el a kulcsot a belsőtérből. Kösse le a kiegészítő akkumulátor negatív csatlakozóját. Ellenőrizze le a védőkesztyű állapotát. Vegye ki a szervizcsatlakozót. Várjon legalább tíz percig a nagyfeszültségű kondenzátorok kisüléséhez. Mérje meg az inverter kapcsain a feszültséget (0 Volt) Csatlakoztassa le a nagyfeszültségű vezetékeket, majd szigetelje le a kábelek végeit.

28 Biztonsági útmutató hibrid járművekhez
Fontos figyelmeztetések a nagyfeszültséghez kötődően 6. A rendszer megbontása előtt ellenőrizze le, hogy az inverter bemeneti oldalán 0V-ra csökkent-e a feszültség. (Méréshatár: 750 V vagy több) 0 V + Terminal Nagyfeszültségű biztosító - Terminal [Inverter betáplálás] Running page title, 28 / xx

29 Biztonsági útmutató hibrid járművekhez
Fontos figyelmeztetések a nagyfeszültséghez kötődően Vigyázat Kapcsolja a Power gombot OFF állásba, majd távolítsa el a kulcsot a belsőtérből. Kösse le a kiegészítő akkumulátor negatív csatlakozóját. Ellenőrizze le a védőkesztyű állapotát. Vegye ki a szervizcsatlakozót. Várjon legalább tíz percig a nagyfeszültségű kondenzátorok kisüléséhez. Mérje meg az inverter kapcsain a feszültséget (0 Volt) Csatlakoztassa le a nagyfeszültségű vezetékeket, majd szigetelje le a kábelek végeit.

30 Biztonsági útmutató hibrid járművekhez
Fontos figyelmeztetések a nagyfeszültséghez kötődően 7. Lecsatlakoztatás után szigetelje le a nagyfeszültségű kábelek csatlakozóját Szigetelőszalag Running page title, 30 / xx

31 Vészhelyzet esetén Sérültek kiszabadítása A jármű biztosítása
DMT_Volume 07_NVH Vészhelyzet esetén Instructor presentation Sérültek kiszabadítása 2 Minutes A jármű biztosítása Ékeljük ki a kerekeket + "húzzuk be a kéziféket" Kapcsoljuk be a P kapcsolót + győződjünk meg arról, hogy a P kijelző világít Jármű hatástalanítása (HV akkumulátor, SRS légzsákok és az üzemanyag pumpa) IGCT relay: IGnition CuT relay HV fuse: High Voltage fuse (20 A HEV) Nyomjuk meg a POWER gombot + győződjünk meg arról, hogy a READY lámpa kialudt IGCT relé Válasszuk le a 12V akkumulátort Távolítsuk el az IGCT relét vagy a HV biztosítékot (a motorházban) HV biztosíték Revision 2 ׀ 04 ׀ 2004

32 Vészhelyzet esetén Sérültek kiszabadítása
DMT_Volume 07_NVH Vészhelyzet esetén Instructor presentation Sérültek kiszabadítása 1 Minutes Figyelmeztetés: A jármű hatástalanítása után még az alábbi egységek feszültség alatt maradnak: 5 percig a nagyfeszültségű rendszer ! When cutting the body of the vehicle, emergency teams should know orange cables in the vehicle indicate high voltage. If the HV battery is disconnected, allow 5 min. to discharge capacitors in the system before touching cables. 90 másodpercig az SRS légzsák A nagyfeszültségű vezetékek narancsszínűek = veszélyes ! Revision 2 ׀ 04 ׀ 2004

33 Magasfeszültségű vezetékek védelme
DMT_Volume 07_NVH Vészhelyzet esetén Instructor presentation Sérültek kiszabadítása 2 Minutes A jármű stabilizálása Ne helyezzük az emelő-kapcsokat nagyfeszültségű kábelek, kipufogó, vagy az üzemanyagtartály alá Használjuk az első és hátsó támasztási pontokat When jacking up the vehicle, use the 4 designated points to avoid jacking on the cables. The routing of the cables is protected by an reinforcement underneath the floor plate. EG 12V HV HT Magasfeszültségű vezetékek védelme IGCT Padlólemez alá erősítve Elektromos vezeték Elektromos vezeték 12 V Revision 2 ׀ 04 ׀ 2004

34 Vészhelyzet esetén Sérültek kiszabadítása Hozzáférés az utasokhoz
DMT_Volume 07_NVH Vészhelyzet esetén Instructor presentation Sérültek kiszabadítása 2 Minutes Hozzáférés az utasokhoz Tető eltávolítása: SRS függönylégzsákok! Ajtó eltávolítás / kiszerelés: hagyományos eszközök használata Műszerfal kiszerelése: hagyományos eszközök használata Üveg eltávolítása: hagyományos eljárás Note that during extrication the curtain shield airbag inflator is located above the B pillar. Vészemelő zsákok: nem az elektromos kábelek, kipufogó vagy az üzemanyag tartály alatt Patron Revision 2 ׀ 04 ׀ 2004

35 Vészhelyzet esetén Tűz Tűz a HV akkumulátorban Nagy mennyiségű vízzel
DMT_Volume 07_NVH Vészhelyzet esetén Instructor presentation Tűz 2 Minutes Tűzoltás Nagy mennyiségű vízzel ABC tűzoltó készülék (Alkalmas olaj és elektromos tüzekhez) Tűz a HV akkumulátorban The electrolyte of the HV battery consists mainly of potassium hydroxide (KOH) and sodium hydroxide (NaOH) The electrolyte is absorbed into the battery cell plates and form a gel that normally will not leak, even in a collision. Maróanyaggal oltható = Kálium hidroxid (KOH) & Szódium hidroxid (NaOH) NiMH akkumulátor elektrolit, HV akkumulátor modulok fém házban (csak kis helyen hozzáférhető a fedélen) Soha ne távolítsuk el a fedelet! (komoly elektromos égés, sokk vagy áramütés veszély) Revision 2 ׀ 04 ׀ 2004

36 Vészhelyzet esetén Tűz Tűz a HV akkumulátorban (folytatás)
DMT_Volume 07_NVH Vészhelyzet esetén Instructor presentation Tűz 1 Minutes Tűz a HV akkumulátorban (folytatás) Támadó tűzoltás Elárasztani a HV akkumulátor csomagot bőséges vízzel Two types of fire extinguishing can be used when fire is detected in the HC battery. -the offensive fire attack, used at large fires, consists out of flooding the metal battery case with water. -the defensive attack is used with small fires and consists of creating a fog of water sprayed on the battery form a distance. Védekező tűzoltás Elszállítani biztonságos távolságra Vízsugár vagy köd használható. Revision 2 ׀ 04 ׀ 2004

37 Vészhelyzet esetén Elektrolit fröccsenés NiMH elektrolit
DMT_Volume 07_NVH Vészhelyzet esetén Instructor presentation Elektrolit fröccsenés 1 Minutes NiMH elektrolit NiMH elektrolit olyan maróanyag (pH 13,5) amely roncsolja az emberi szövetet. On top of the normal common fluids as in all vehicles, the hybrid vehicle has a large NiMH battery with electrolyte. The electrolyte of the HV battery consists mainly of potassium hydroxide (KOH) and sodium hydroxide (NaOH) The electrolyte is absorbed into the battery cell plates and forms a gel that normally will not leak, even in a collision. The metal case of the HV battery is isolated from high voltage and concealed by fabric liner in the luggage compartment. In the unlikely event the battery pack is overcharged, the modules vent gases are directed outside the vehicle through a vent hose connected to each NIMH battery module. NiMH elektrolit gél formában az elektródák között helyezkedik el. A modulokat egy fém akkumulátor doboz védi. Bórsavval vagy ecetsavval is közömbösíthető a kifröccsent NiMH akkumulátorsav. Revision 2 ׀ 04 ׀ 2004

38 Vészhelyzet esetén Elektrolit fröccsenés Egyéni védőfelszerelés:
DMT_Volume 07_NVH Vészhelyzet esetén Instructor presentation Elektrolit fröccsenés 2 Minutes Egyéni védőfelszerelés: Védőpajzs vagy biztonsági szemüveg Gumi, latex vagy nitril kesztű Saválló kötény Spills can be sorted out in two ways: Personal protection to prevent liquid is spilled over the skin. Environmental issues: what to do in case liquid is spilled Gumicsizma NiMH elektrolit semlegesítése Használjunk borsavat vagy ecetet Bórsav: 800 g bórsav + 20 l víz Ellenőrizzük piros lakmusz papírral Kék = Piros = OK Revision 2 ׀ 04 ׀ 2004

39 Vészhelyzet esetén Elsősegély
DMT_Volume 07_NVH Vészhelyzet esetén Instructor presentation Elsősegély 2 Minutes Egyéni védőfelszerelés: lásd az előző dián Felszárítás: Szárítsuk az érintett területeket 20 percig Belélegzés - tűz nélküli esetekben: Depending on the kind of danger, a different first aid response is required. Normális körülmények között nincsen mérgező gáz kibocsátás Belélegzés - tűzeseteknél: Az égés mérgező gázokat termel. Használjunk megfelelő védőfelszerelést Távolítsuk el a sérültet és adjunk neki oxigént Lenyelés: Ne erőltessük a hányást (hagyjuk inni a sérültet). Revision 2 ׀ 04 ׀ 2004

40 Vészhelyzet esetén Elmerülés
DMT_Volume 07_NVH Vészhelyzet esetén Instructor presentation Elmerülés 2 Minutes Hatástalanítsuk a magasfeszültségű elektromos rendszert és az SRS légzsákokat Távolítsuk el a járművet a vízből When a vehicle drive in the water, there is no risk of electrocution. It is however recommended to disconnect the high voltage system. Szivattyúzzuk ki a vizet a járműből ha lehetséges Kövessük a kiszabadítási és jármű hatástalanítási eljárást (lásd az előbbiekben) Revision 2 ׀ 04 ׀ 2004

41 Segítségnyújtás az út szélén
DMT_Volume 07_NVH Segítségnyújtás az út szélén Instructor presentation 1 Minutes Vontatás: Első kerék meghajtás: Az első kerekek nem érhetnek a földre Prius is a front wheel drive vehicle with a kind of automatic transaxle. Like for other FF vehicles with automatic transaxles, the front wheels must be lifted from the ground. Towing with the front wheels on the ground may cause serious damage to the transaxle! Towing the vehicle with the front wheels on the ground may also cause the electric motor to generate electricity. In case of an accident, depending on the on the nature of the damage, this electricity could leak and cause a fire. If the damaged vehicle needs to be towed using a rope, do not exceed 30 km/h and tow only for short distances. Put in “N To shift to N (neutral): IGN or READY ON Press brake Select “N” To shift (to N), 12 V battery voltage is necessary! (Shifting to an other mode is done with an electric motor) Revision 2 ׀ 04 ׀ 2004

42 Segítségnyújtás az út szélén
DMT_Volume 07_NVH Segítségnyújtás az út szélén Instructor presentation 1 Minutes 12 V akkumulátor "bikázás" Csomagtartó 1 3 12 V-os tartalék akkumulátor a csomagtartóban 12 V auxiliary battery is located in the luggage compartment. This battery is used to power all ECU’s. Without this battery power, the ECU can not work and the vehicle can not be driven. 4 2 Revision 2 ׀ 04 ׀ 2004

43 Segítségnyújtás az út szélén
DMT_Volume 07_NVH Segítségnyújtás az út szélén Instructor presentation 12 V akkumulátor "bikázás" (folyt.) 3 Minutes Hátsó ajtó elektromos nyitása: Használjuk a Jump Start ”+” terminált a motorházban As seen earlier, the 12 V auxiliary battery is located in the luggage compartment, if it is discharged, you cannot access to it, since the back door cannot be opened (opens electrically). The luggage compartment can also be opened from the inside of the luggage compartment, after removal of a cover, but if it is full of luggage this might not be possible. Therefore, the 12 V auxiliary battery can be jump started via the ”+” terminal in the engine compartment. The fact only the ECU’s need the power (not a starter motor), the jump start cables can be small. Jump Start Terminal Revision 2 ׀ 04 ׀ 2004

44 Segítségnyújtás az út szélén
DMT_Volume 07_NVH Segítségnyújtás az út szélén Instructor presentation 1 Minutes Indító kábel Kizárólagos indító terminál 12 V akkumulátor "bikázás" (folyt.) + Pozitív terminál (“+” jel) Az indító kábeleket a, b, c, d sorrendben csatlakoztassuk + _ Negatív terminál (“-” jel) Indító akkumulátor Note: The high voltage HV battery pack cannot be jump started ! Indító kábel Indító akkumulátor _ Revision 2 ׀ 04 ׀ 2004

45 Kérdések??? DMT_Volume 07_NVH Revision 2 ׀ 04 ׀ 2004
Instructor presentation 1 Minutes Kérdések??? Note: The high voltage HV battery pack cannot be jump started ! Revision 2 ׀ 04 ׀ 2004

46 Köszönöm a figyelmet! DMT_Volume 07_NVH Revision 2 ׀ 04 ׀ 2004
Instructor presentation 1 Minutes Köszönöm a figyelmet! Note: The high voltage HV battery pack cannot be jump started ! Revision 2 ׀ 04 ׀ 2004


Letölteni ppt "Biztonsági útmutató hibrid járművekhez"

Hasonló előadás


Google Hirdetések