Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaFrigyes Vincze Megváltozta több, mint 10 éve
1
TIN week – Budapest, October/2006 1 Házi feladat, Győri esettanulmány: Győr,Kodály Zoltán u – Ifjúság körút csomópontja Készítette: Sümegi Péter & Szabó Bernát Assignment, case study: Győr intersection Közúti Biztonsági Audit tanfolyam, Győr Győr, 2007. okt. 17. Road Safety Audit training, Győr Győr, 17. Oct. 2007
2
TIN week – Budapest, October/2006 2 Elhelyezkedés / Layout •Győr,Kodály Zoltán u – Ifjúság körút csomópontja
3
TIN week – Budapest, October/2006 3
4
4 Célkitűzések / Goal -Az Audit vizsgálat során meg kell vizsgálni azt a lehetőséget, hogy a meglévő sávszélesség alkalmas e egy sávban két nyíl egymás mellé történő felfestésére? -Lehet – e megoldás az, hogy ha elvileg nem fér el két sáv, ugyanakkor személyautók, amennyiben nincs közöttük nagyobb jármű, tudnak várakozni két sorban is? -Megjegyzés: Bár ez a megoldás nem szabványos, de az országban több helyen is pl. Budapesten és Vas megyében is több helyszínen is látható, ilyen kialakítás ahol elvileg nem fér el két sáv, ugyanakkor személyautók, amennyiben nincs közöttük nagyobb jármű, fel tudnak állni egymás mellett várakozni két sorban is. I. változat: az Ifjúság körútról balra nagy ívben a Kodály Z. útra kanyarodó sáv kialakítása. - I. változat: az Ifjúság körútról balra nagy ívben a Kodály Z. útra kanyarodó sáv kialakítása. - II. változat: a kanyarodási helyet felállási hellyel kell biztosítani
5
TIN week – Budapest, October/2006 5 Jelenlegi helyzet / Present situation •Győr,Kodály Zoltán u – Ifjúság körút csomópontja
6
TIN week – Budapest, October/2006 6 1.Verzió Version 1 •Győr,Kodály Zoltán u – Ifjúság körút csomópontja
7
TIN week – Budapest, October/2006 7 2. Verzió Version 2 •Győr,Kodály Zoltán u – Ifjúság körút csomópontja
8
TIN week – Budapest, October/2006 8 Mit kell keresni? / What to look for? •P ROBLEM milyen típusú és súlyosságú a probléma what problems occur, and how bad is it •O RIGINmi a probléma oka why do problems occur •G OAL(S)mi az elérendő cél? what are we aiming for •S OLUTION(S) ez hogyan érhető el reálisan? how can we (within reason) reach that •E VALUATION hogyan történik az értékelés? how can we monitor that
9
TIN week – Budapest, October/2006 9 Közúti Biztonsági Audit tanfolyam, Győr Ifjúság krt. csp.) esettanulmány Győr (Győri Kodály Z. u –PROLEM - Csúcsforgalmi időszakokban a csomópontban torlódások alakulnak ki (balra kanyarodó forgalom akadályozza az Ifjúság körút – mint gyűjtőút – forgalmát) - Gyalogos átkelés nem biztonságos - A csomópont nehezen áttekinthető (nem egyértelmű sávhasználati szabályozás) - Nem szabványos javasolt forgalomtechnikai megoldás (közlekedők számára szokatlan) - Parkolóhelyek szűnnek meg (parkolási igények miatti feszültségek nőnek)ORIGIN - Jelentős balra kanyarodási igény -Széles burkolat, nem egyértelmű forgalomtechnikai kialakítás - Nem egyértelmű forgalomtechnikai kialakítás - Hazánkban eddig jellemzően nem alkalmazott megoldás - A terv csak a parkolóhelyek megszüntetésével hajtható végre GOALS - Gyalogos átkelés biztonsága - Egyértelmű forgalomtechnikai helyzet megteremtése - Áttekinthető és felismerhető csomópont kialakítása SOLUTION -Gyalogátkelőhely védelme a szabálytalan előzések kiküszöbölésére, záróvonal felfestésével - Záróvonal felfestése a csomópont előtti útszakaszon mindkét irányból - Gyalogos veszélyt jelző burkolati jelek felfestése - Előjelző nyíl (egyenes-balra és egyenes-jobbra) felfestése - A csomópont területén „különösen veszélyes hely” burkolati jel felfestése (KRESZ 158/e ábra szerint) - Gyalogos átkelőhely veszélyt jelző tábla kihelyezése fluoreszkáló sárga betétben - Signflash, gyalogos átkelési igényt jelző tábla - 2 db parkolóhely megszüntetése a buszmegálló irányában E E VALUATION értékelés: Készítette: Sümegi Péter, Szabó Bernát Győr
10
TIN week – Budapest, October/2006 10 •S OLUTION(S)
11
TIN week – Budapest, October/2006 11 Általában házi feladat példájában vizsgált helyszínről és a már meglévő gyakorlatban is alkalmazott megoldásról elmondható, hogy a külön balra és jobbra mutató nyíl alakú burkolati jelek felfestésének értelmezése egy sávban a járművezetők számára nem egyértelmű. Egy sávon belül két jel alkalmazása jogilag sem értelmezhető. A már kialakított példáknál a csomópontok térségében nő a baleseti kockázat. Egyértelmű forgalomtechnikai kialakítás javasolt. Szélesebb forgalmi sáv kialakítását csak a KRESZ-ben meghatározott, szabványos burkolati jelek alkalmazásával célszerű megoldani. Az általunk javasolt megoldás elsősorban „T” csomópontokban célszerű.
12
TIN week – Budapest, October/2006 12
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.