Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged."— Előadás másolata:

1 Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged

2 Tervezés menete Felülvizsgálat a továbbfejlesztés érdekében
Oktatási, tanulási célkitűzések meghatározása Tanfolyam értékelése Tartalom meghatározása A tanfolyam megszervezése A módszer megválasztása Tanfolyam lefolytatása Célok meghatározása Források meghatározása

3 1) Célok meghatározása Mit szeretnénk elérni a tanfolyam végére?
A hallgatóknak milyen elvárásokkal kell megfelelniük a tanfolyam elvégzésekor?

4 2) Oktatási, tanulási célkitűzések meghatározása
Teljesítmény terület vonatkozásában Viselkedési terület vonatkozásában

5 3) Tartalom meghatározása
Meg kell felelnie a tanfolyam speciális és általános céljainak Le kell fednie a képzési, tanítási-tanulási sorrendbe állított főbb témákat és kiegészítéseket Javaslatokat kell tartalmaznia az ismeretátadás hatékony módszereire Tartalmaznia kell a gyakorlati tapasztalatok, ismeretek elsajátítására vonatkozó konkrét módszereket, amelyek elősegítik a résztvevők tanulását Fel kell sorolnia azoknak az oktatástechnikai eszközöknek a skáláját, amelyek az oktatáshoz szükségesek Elemeznie kell és ki kell dolgoznia az egyének és a csoport előrehaladásának, a kitűzött célokkal történő összemérését.

6 4) Módszer megválasztása
Három tényező befolyásolja a módszer megválasztását: A hallgatók preferenciái, képességük és személyiségük Az oktatók preferenciái és képességeik A rendelkezésre álló források

7 5) Források meghatározása
Fizikai források Emberi erőforrások

8 6) Tanfolyam megszervezése - óravázlat -
Téma Célkitűzés Szükséges idő, időbeosztás Oktatási, tanulási módszer Szükséges eszközök Ellenőrző és ismétlő kérdések A következő órán oktatandó ismeretkörök, egy előzetes felvezető információ

9 7) Tanfolyam lefolytatása

10 8) Tanfolyam értékelése I
Az értékelés: Rendszerezett összegyűjtése azoknak a leíró és/vagy bíráló jellegű információknak, amelyek szükségesek a különböző oktatási tevékenységek megválasztásával, adaptálásával, minősítésével és módosításával kapcsolatos megalapozott döntések meghozatalához.

11 8) Tanfolyam értékelése II
Az értékelés főbb céljai: Visszajelzés adni az oktatási tevékenységről, az oktató teljesítményéről, a tervezés és lefolytatásának minőségéről, Gazdagítani a képzési alapelvekre vonatkozó ismereteket, Mérni az elsajátított ismereteknek a munkahelyen való felhasználásának hatékonyságát, Amennyiben a képzés a munkahely megrendelésére történt – a képzés formája és tartalma egyezik-e a cég filozófiájával és kultúrájával.

12 8) Tanfolyam értékelése III
Az értékelés típusa: Önértékelés A tanuló értékelése Tesztelés

13 9) Felülvizsgálat a továbbfejlesztés érdekében

14 Oktatás fizikai környezetének előkészítése

15 1) Patkó-elrendezés

16 2) U-alakú elrendezés

17 3) Tanácsterem

18 4) Iskolai osztályterem formájú elrendezés

19 5) Előadó-terem

20 6) Színház-terem elrendezés

21 7) „Akvárium” elrendezés

22 8) Konferenciaterem elrendezés

23 9) Optimális elrendezés

24 Tanulási-tanítási technikák
Képzés módszerei Tanulási-tanítási technikák

25 Új képzési módszerek Személyre szabott képzési programok kialakítása
Képzést megelőző képességfelmérés Munkakörelemzés Moduláris képzési csomagok kifejlesztése


Letölteni ppt "Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged."

Hasonló előadás


Google Hirdetések