Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaNóra Hegedűsné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged
2
Tervezés menete Felülvizsgálat a továbbfejlesztés érdekében
Oktatási, tanulási célkitűzések meghatározása Tanfolyam értékelése Tartalom meghatározása A tanfolyam megszervezése A módszer megválasztása Tanfolyam lefolytatása Célok meghatározása Források meghatározása
3
1) Célok meghatározása Mit szeretnénk elérni a tanfolyam végére?
A hallgatóknak milyen elvárásokkal kell megfelelniük a tanfolyam elvégzésekor?
4
2) Oktatási, tanulási célkitűzések meghatározása
Teljesítmény terület vonatkozásában Viselkedési terület vonatkozásában
5
3) Tartalom meghatározása
Meg kell felelnie a tanfolyam speciális és általános céljainak Le kell fednie a képzési, tanítási-tanulási sorrendbe állított főbb témákat és kiegészítéseket Javaslatokat kell tartalmaznia az ismeretátadás hatékony módszereire Tartalmaznia kell a gyakorlati tapasztalatok, ismeretek elsajátítására vonatkozó konkrét módszereket, amelyek elősegítik a résztvevők tanulását Fel kell sorolnia azoknak az oktatástechnikai eszközöknek a skáláját, amelyek az oktatáshoz szükségesek Elemeznie kell és ki kell dolgoznia az egyének és a csoport előrehaladásának, a kitűzött célokkal történő összemérését.
6
4) Módszer megválasztása
Három tényező befolyásolja a módszer megválasztását: A hallgatók preferenciái, képességük és személyiségük Az oktatók preferenciái és képességeik A rendelkezésre álló források
7
5) Források meghatározása
Fizikai források Emberi erőforrások
8
6) Tanfolyam megszervezése - óravázlat -
Téma Célkitűzés Szükséges idő, időbeosztás Oktatási, tanulási módszer Szükséges eszközök Ellenőrző és ismétlő kérdések A következő órán oktatandó ismeretkörök, egy előzetes felvezető információ
9
7) Tanfolyam lefolytatása
10
8) Tanfolyam értékelése I
Az értékelés: Rendszerezett összegyűjtése azoknak a leíró és/vagy bíráló jellegű információknak, amelyek szükségesek a különböző oktatási tevékenységek megválasztásával, adaptálásával, minősítésével és módosításával kapcsolatos megalapozott döntések meghozatalához.
11
8) Tanfolyam értékelése II
Az értékelés főbb céljai: Visszajelzés adni az oktatási tevékenységről, az oktató teljesítményéről, a tervezés és lefolytatásának minőségéről, Gazdagítani a képzési alapelvekre vonatkozó ismereteket, Mérni az elsajátított ismereteknek a munkahelyen való felhasználásának hatékonyságát, Amennyiben a képzés a munkahely megrendelésére történt – a képzés formája és tartalma egyezik-e a cég filozófiájával és kultúrájával.
12
8) Tanfolyam értékelése III
Az értékelés típusa: Önértékelés A tanuló értékelése Tesztelés
13
9) Felülvizsgálat a továbbfejlesztés érdekében
14
Oktatás fizikai környezetének előkészítése
15
1) Patkó-elrendezés
16
2) U-alakú elrendezés
17
3) Tanácsterem
18
4) Iskolai osztályterem formájú elrendezés
19
5) Előadó-terem
20
6) Színház-terem elrendezés
21
7) „Akvárium” elrendezés
22
8) Konferenciaterem elrendezés
23
9) Optimális elrendezés
24
Tanulási-tanítási technikák
Képzés módszerei Tanulási-tanítási technikák
25
Új képzési módszerek Személyre szabott képzési programok kialakítása
Képzést megelőző képességfelmérés Munkakörelemzés Moduláris képzési csomagok kifejlesztése
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.