Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése"— Előadás másolata:

1 Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
Komplex Logisztikai csomópont részeként A magyar repterek fejlesztési lehetőségei 2006. március 29 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Jakab Ferenc polgármester

2 Területfejlesztési lehetőségek?
MIBŐL? Forrás? Jól kereső lakosság- sok adóbevétel Nagyvállalatok betelepítése – iparűzési és egyéb adók Ha nincs, mit tehet az ÖK? Javíthat-e a politika az elszegényedett térségek helyzetén? Hogyan tudja ezt minimális forrásból megoldani, lehetőleg más pénzén? Földrajzi adottságok és az EU lehetőségeinek kihasználása!

3 Jelenlegi munkanélküliségi adatok 1
Jelenlegi munkanélküliségi adatok 1. Dél-Alföld Bács-Kiskun megye Kalocsai kistérség

4 Jelenlegi munkanélküliségi adatok 2
Jelenlegi munkanélküliségi adatok 2. Dél-Alföld Bács-Kiskun megye Kalocsai kistérség

5 Vándorlási egyenleg Dél-Alföld Bács-Kiskun megye Kalocsai kistérség

6

7

8

9 Befektetett külföldi tőke Dél-Alföld Bács-Kiskun megye Kalocsai kistérség

10 Lakónépesség változás

11 ÓKOR Római légiók felvonulásához útépítések kellettek
Az utak biztonságosak voltak és elkezdték használni a kereskedők is Korabeli logisztika lehetőségei alapján közeli csomópontok

12 Középkor Várak az utak keresztezéseinél – folyó átkelőknél
Lovas közlekedés, modernebb áruszállítás – nagyobb távolságra egymástól Kezdetben katonai, később ipari és kereskedelmi csomópontok

13 Újkor Technikai fejlődés Tengerek és óceánok meghódítása
Vasút feltalálása Új katonai és kereskedelmi csomópontok Újkor

14 XX. század A repülés évszázada
A repülés hadi, majd polgári alkalmazása A közúti, vasúti, vízi és légi szállítás kombinálása

15 XX. század Katonai stratégiai csomópontok egyben polgári logisztikai
központok is. Duna egyben védelmi vonal is: - Budapest - Dunaföldvár - Baja hidak és vasút keresztezés

16 II. Világháború után A hadsereg az új technikai színvonalnak megfelelően elfoglalta a stratégiai helyeket Jogi aggályok nincsenek! A diktatúrában nem gond a hely elfoglalása. Műszaki gondok nincsenek. Tervgazdaság – nincs ár! Magyarország a nyugati invázióhoz alakítva felvonulási terület!

17 XXI. század Manapság a pénz a fegyver A politika pedig ahhoz kell
hogy mindig tudjuk, mikor és hova lőjünk!

18 EU léptékű gondolkodás
EU közlekedéspolitika 7. számú …. A Duna-Majna-Rajna vízi út

19 Foktő – Kalocsa helye

20 Vasúthálozat

21 Jövőbeni fejlesztések
M6 Híd paksnál 51-es út felújítás

22 Vegyük számba mink van! 450 ha repülőtér (Ferihegy I méretű)
40 ha ipari park (50 %-ban hasznosítva) 60 ha kikötő terület (szándéknyilatkozat) Vasút (iparvágány 2 km-re a Dunától) Ipari park elkerülő út 4 éven belül épül: - új 51 –es út, M6-os Paksig, híd Paksnál, Paks – Dombóvár – Fiume vasút

23 Foktő –Kikötő – Reptér - Vasút
Logisztikai központ helye

24 Ipari park – Kikötő – Reptér Hasznosítási modell

25 Ipari Park

26 Intervenciós raktárak
Gabonatároló tonna BIOETANOL üzem tonna/év

27 Reptér

28 Politika valamennyi politikai pártnak az érdeke az elmaradott térségek felzárkóztatása nem titkolt cél, hogy egyes fejlesztések hatásai minél több kistérséget és régiót érintsenek minél kevesebbért a Moszkva – Kijev – Záhony – Debrecen – Szolnok – Kalocsa – Fiume vasút az ország leghátrányosabb helyzetű térségein segítene a mezőgazdasági termékértékesítésen túl a kereskedelem és a szállítás teremtené a munkahelyeket A szükséges fejlesztés ára (36 millió Ft/km) összesen 5 km autópálya ára!

29 Európai logisztikai csomópont?


Letölteni ppt "Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése"

Hasonló előadás


Google Hirdetések