Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A stratégiai tervezés módszertana

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A stratégiai tervezés módszertana"— Előadás másolata:

1 A stratégiai tervezés módszertana

2 Tartalom Stratégiai tervezés alapjai Küldetés (misszió), vízió
Helyzetelemzés Stratégia célok meghatározása Stratégiai akciók, intézkedések, projektek A stratégiai terv elemei IKT stratégia Bevezetés a projekttervezés alapjaiba

3 Stratégiai tervezés A stratégiai tervezés olyan folyamat, amelyben, a szervezet átfogó céljának (küldetésének) megfelelően megfogalmazzuk a megvalósítandó célokat és a kulcsfontosságú területeket.

4 Stratégiai tervezés célja
A stratégiai tervezés a változások menedzselésének és a minőségirányítás meghonosításának eszköze. A változás menedzselése = igazodás a megváltozott körülményekhez.

5 A stratégiai tervezés jellemzői
folyamatos tevékenység összekapcsolja a különböző folyamatokat cselekvés- és jövő orientált közös erőfeszítésen és közös célkitűzésen alapszik csoportmunka eredménye

6 A stratégiai tervezés folyamata

7 Küldetés - Vízió Küldetés (misszió) Vízió
A szervezet létezésének alapvető célja, milyen értékeket képvisel, milyen elvek alapján működik. A szervezet működése során elérni kívánt állapot. A célcsoportok beazonosítása, a számukra, az érdekükben kifejteni kívánt tevékenység. A sikeres szervezeti működés után a célcsoportok helyzete, állapota. A szervezet belső fejlesztésére, fejlődésére vonatkozó alapelvek. A szervezet, a szervezeti struktúra ideális állapota.

8 Vízió Elérni kívánt jövőbeni pozíció
Tervezett tevékenységek, tevékenységcsoportok Új szükségletek alapján felismerésén alapuló innovatív célok

9 Misszió Belső értékek, elvárások amelyeket a szervezet követni kíván
Az érdekcsoportokkal szemben követendő magatartás, viselkedés Társadalmi felelősség

10 A helyzetelemzés eszközei
SWOT analízis PEST elemzés politikai gazdasági társadalmi technológiai Logikai keretmátrix

11 Helyzetfelmérés - SWOT

12 A SWOT alkalmazása Tényezők, jellemzők rendezése, ragsorolása
Tényezők kapcsolódásának feltárása Erősségek és lehetőségek egybeesésénél ki kell használni a lehetőségeket Erősségek és fenyegetések találkozási pontjánál el kell kerülni a fenyegetéseket Gyengeség és lehetőségek kapcsolódása esetén választani kell a fejlesztés vagy kivonulás között Ha adott területen gyengék és fenyegetettek is vagyunk, ott vissza kell vonulni

13 A SWOT alkalmazása Erősség Lehetőség Gyengeség Fenyegetés

14 Stratégiai célok meghatározása
A stratégia célok már rövidebb időtávra szólnak (3-5 év) Az elérni kívánt állapotot számszerűsíthetően határozza meg Módszertani, pedagógiai célok Pénzügyi célok Humán erőforrás, szervezeti célok Stb.

15 Akciók, projektek meghatározása
Rövid távú tevékenységek, projektek (max. 1-2 év) Illeszkedjenek a stratégiai célokhoz A projektek befejezése után újra meg kell vizsgálni a külső és belső környezetet

16 A stratégiai terv elemei
A küldetésnyilatkozat megfogalmazása A jövőkép megfogalmazása A környezeti tényezők (belső, külső) és hatások bemutatása A célok és a fejlesztendő kulcsterületek meghatározása: cselekvési terv A finanszírozási források stratégiai szintű tervezése A megvalósulás értékelési módja

17 Az informatikai stratégia szerepe
Oktatási intézmények stratégiái HR Pénzügyi Pedagógiai program Informatikai stratégia


Letölteni ppt "A stratégiai tervezés módszertana"

Hasonló előadás


Google Hirdetések