Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMihály Lakatos Megváltozta több, mint 10 éve
1
Pénziskola Az Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskolában
2
Gazdasági-pénzügyi ismeretek oktatásának fontossága
általános pénzügyi oktatás során olyan képességek, készségek fejleszthetők, amelyek a mindennapi életben is fontosak magasabb pénzügyi kultúra kialakítása a felnövekvő generáció felelősen és hozzáértően vegye majd igénybe a pénzügyi szolgáltatásokat
3
Az elmúlt tanévekben alkalmazott oktatási programok
kereskedelmi- marketing szakközépiskolai szakmacsoportban régóta foglalkozunk a pénzügyi alapismeretek oktatásával gazdaság környezet tantárgy tematikájába építettük be 2006. június „Beni és Ani a pénzvilág kapujában” című tananyag tanítása
4
Az elmúlt tanévekben alkalmazott oktatási programok
2009-ben a Magyar Nemzeti Bank kezdeményezésére létrejött Pénziránytű Alapítvány Iskolahálózat kialakulása Pénziránytű iskolahálózat elsődleges célja, a pénzügyi kultúra, illetve a gazdasági nevelés minél eredményesebb megvalósítása.
5
Pénziránytű cím a cím birtoklása szakmai szempontból rangot jelent
hálózat „többközpontú” elven működik Bázisiskolák=korábban csatlakozók, illetve a nagyobb szakmai tapasztalattal rendelkező tagok cím elnyerése meghatározott időre (3 évre) szól
6
amit a Pénziránytű cím biztosít a hálózati tagoknak
választható és adaptálható kerettantervek, programcsomagok készítése, megvalósításuk támogatása akkreditált pedagógus továbbképzések kialakítása és biztosítása
7
amit a Pénziránytű cím biztosít a hálózati tagoknak
jó gyakorlatok gyűjtése és terjesztése szakmai tapasztalatcsere lehetőségének biztosítása
8
Teljesítendő kritériumok
1. Kötelezően teljesítendő kritériumok középtávú stratégiai terv készítése aktív kapcsolat fenntartása civil szervezetekkel iskola hangsúlyt helyez pedagógiai programjában a pénzügyi kultúra fejlesztésére
9
Teljesítendő kritériumok
gazdasági nevelési munkacsoport kialakítása vezetői továbbképzésen való részvétel szakmai konzultációkon való részvétel
10
Teljesítendő kritériumok
2. Ajánlások 2.1. Tanítás – tanulás 2.2. Személyi vonatkozások, belső kapcsolatok 2.3. Társadalmi kapcsolatok
11
Tanórák tervezéséhez és lebonyolításához felhasznált segédletek
Dr. Spencer Kagan Kooperatív tanulás módszereit felhasználva csoportmunka módszerének alkalmazása. Szakiskolai Fejlesztési Program keretében készült SZAKMA Módszertár Megyesi Gabriella Gazdasági játékok- Játékos Gazdaság Módszertani segédkönyv
12
Az én pénzem Pénzügyi Oktatási Program
POP megvalósítása Az én pénzem Pénzügyi Oktatási Program
13
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.