Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK."— Előadás másolata:

1 A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK

2 www.fszk.hu/dobbanto Hogyan csináljam? Mit csináljak vele?

3 www.fszk.hu/dobbanto V á ltoz á s … • 1 • 1. A gyermekkép változása – – heterogén gyerekcsoportok – szociokulturális különbségek – egyenlőség, esélyegyenlőség, esélyteremtés, – – egyéni sajátosságok szelektív iskolarendszer

4 www.fszk.hu/dobbanto V á ltoz á s … • 2. Információ robbanása – csúcstechnológia – hatalmas mennyiségű információ – praktikus ismeretek, új kompetenciák – modern kommunikációs eszközök

5 www.fszk.hu/dobbanto V á ltoz á s … • 3. A tanulásról alkotott tudás 3. A tanulásról alkotott tudás – ismeretátadás – szemléltetés pedagógiája – cselekvés pedagógiája – konstruktivizmus a tanár saját „tanulásfelfogása”

6 www.fszk.hu/dobbanto V á ltoz á s …. • tömegesedés • információrobbanás • technika • tanulásfelfogások • nyitottság, empátia, • alkalmazható ismeretek • modern eszközök • reflektív szemlélet Az egyén optimális fejlődésének segítése, az egyénhez igazodó tanulásszervezéssel.

7 www.fszk.hu/dobbanto Az egyéni sajátosságok figyelembe vétele Iskola Pedagógus

8 www.fszk.hu/dobbanto • A dokumentumokban • jól megfogalmazott célok • operacionalizálás • diák szükségletek • tevékenységkínálat Intézményi lehetőségek I.

9 www.fszk.hu/dobbanto • Az oktatási folyamatban • az oktatás tartalma (új kompetenciák),új kompetenciák • rugalmas szervezeti keretek (osztálybontás, nívócsoport, feladatra szerveződő team), • szervezési módok (egyéni, pár, csoport, frontális)egyéni, pár, csoport, frontális • szervezeti formák (45’, főtantárgy, blokk,epocha)(45’, főtantárgy, blokk,epocha) • módszerek (kooperatív, projekt, esettanulmány).kooperatív, projekt, esettanulmány Intézményi lehetőségek II.

10 Kulcskompetenciák  Anyanyelvi kommunikáció  Kommunikáció idegen nyelven  Matematikai, természettudományos és technológiai kompetenciák  Digitális írástudás  Tanulásmódszertan  Társas, kultúraközi kompetenciák  Állampolgári kompetenciák  Vállalkozói kompetenciák Személyiségfejlesztés Kulturális tőke Társadalmi tőke

11 www.fszk.hu/dobbanto Az egyéni sajátosságok figyelembe vétele Hogyan??? A tanulásszervezést az egyén alapvető szükségleteihez kell igazítani!

12 www.fszk.hu/dobbanto A szükségletek szerepe ÖnmegvalósításÖnbecsülésTársasBiztonságiFiziológiai MASLOW Kapcsolat Kompetencia Autonómia

13 www.fszk.hu/dobbanto Megváltozó pedagógus szerep Modern gyerekek dolgoznak, gyerekek dolgoznak, megfigyel kérdez, előkészíti az új egyéni feladatot visszajelez, reflektál T A N U L Á S ? ! ?

14 Módszerek Tanulás támogatása Játék Projekt

15 A hatékony tanítás alapelvei tanítás- tanulása Támogató tanítási légkör Összefüg- gések feltárása Módszer- tanítás A feladatok megoldásának elősegítése Teljesítmény- elvárás Célorientált értékelés A tanulás irányának meghatározása Gyakorlás és alkalmazás Együttműködő tanulás Átgondolt eszmecsere Tanulási lehetőség Össze- hangolt tananyag

16


Letölteni ppt "A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK."

Hasonló előadás


Google Hirdetések