Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)"— Előadás másolata:

1 MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)
3. konferencia

2 Adaptív oktatástechnológiai rendszerek
az oktatórendszernek a tanulóhoz való hozzáillesztése az interaktivitás különböző szintjein

3 A programozott oktatás
a tanítási-tanulási folyamat (makroprogramozás) és a tananyag (mikroprogramozás) Tervezésének Feldolgozásának Folyamatos irányításának módszerei.

4 A programok fajtái begyakorló programok ismeretközlő, tanító programok
problémamegoldó (felfedeztető) programok szimulációs programok játékprogramok

5 Számítógépes oktatás Számítógéppel Támogatott Oktatás
(CAI: Computer Assisted Instruction) 1960 óta Az oktatás párbeszédes formában folyik (tanuló program)

6 Számítógépes oktatás (folyt.)
Számítógéppel Irányított Oktatás (CMI: Computer Managed Instruction) a számítógép nem közvetlen oktatókészülék segítséget nyújt az oktatás szervezésében

7 Az oktatócsomag

8 Mit nevezhetünk oktatócsomagnak?
audio-vizuális, nyomtatott és egyéb tanítási – tanulási anyagok rendszere amely a T-T célok elérése érdekében, a tanulók és a tanár munkáját bizonyítottan segíti

9 Az oktatócsomag karakterisztikus jellemzői
Rendszert alkotó módszerek és eszközök komplex együttese Útmutatást ad a pedagógusnak Pontosan megfogalmazott operacionalizált célokat feltételez Valamennyi tanuló közel azonos információhoz jut A velük szemben támasztott követelmények is azonosak Tanár: a tanulási folyamat szervezője, tervezője, irányítója

10 Oktatócsomag? Tematikus terv ?
központilag állítják elő csak lehetőséget biztosít a differenciált felhasználásra a célok pontos, részletes megfogalmazása szükséges kötött metodikai eljárást ír elő az egyes pedagógusok készítik maximálisan figyelembe veszi az adott tanulócsoport sajátosságait kielégítőek a tantervi célok és követelmények korlátlan a tanár módszertani szabadsága

11 Az oktatócsomag elemei
Tájékoztató az oktatócsomagról Az oktatócsomag célrendszere Tanári útmutató Tanulói teljesítménymérő eszközök

12 Az oktatócsomagok típusai
Az alkalmazott eszközök köre A csomagban feldolgozott tananyag mennyisége A tanulás szervezése, az irányítás formája Az oktatócsomag adaptivitása A felhasználók köre

13 Az oktatócsomag készítésének fázisai
Problémaelemzés Eredménye: pontosan meghatározott oktatási célok Tervezési - fejlesztési folyamat Biztosítja az oktatási anyagokat Értékelési, kipróbálási, javítási szakasz


Letölteni ppt "MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések