Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKrisztina Barnané Megváltozta több, mint 10 éve
1
www.red-stars.hu Keresőmarketing – megtudhatják rólunk… Földesi Tamás ügyfélkapcsolati igazgató
2
www.red-stars.hu Bemutatkozás •red-stars Rt. •több, mint 500 kommunikációs kampány kivitelezése, •a hazai online kommunikáció (online marketing) úttörője, •Zenith Media, MRM Budapest Kft., Mediaplanning Mo. stratégiai partner •Földesi Tamás – ügyfélkapcsolati igazgató •5 éves ügynökségi tapasztalat, •korábban: sportszer-szponzoráció, kiadói kommunikáció, PR- ügynökségi munka •2002 Golden World díj, Int.PRAssociation (Apró az Aprókért) •2004 Arany EFFIE (Matáv XXL-díjcsomag, távközlési kategória) •2004 Ezüst EFFIE (Cikiacigi - társadalmi célú kategória)
3
www.red-stars.hu Tartalom •Mi a keresőmarketing? •Hogyan használjuk (internetezők) a keresőket? (felhasználói tapasztalatok, kutatás) •Mit tehet a weboldal tulajdonosa, hogy elérjük honlapját? •Kulcsszavak •Weboldalak optimalizálása •Ingyenes linkszaporítás •Célzott kulcsszavas hirdetések •Mit ne tegyen inkább… •Ahol utánanézhetünk
4
www.red-stars.hu Keresőmarketing Search engine marketing (SEM) Akikre szükség lehet: fejlesztő + szövegíró + keresőspecialista Célunk: •Jelenlét a keresők adatbázisában (persze a hogyan a kérdés…) •Látogatottságnövelés •Ne csak a cégnév alapján legyünk megtalálhatóak (ha mondjuk arra a saját cégnevünk jön ki az első tízben) Lehetőségek (önmagukban is eredményesek, együtt azonban jobbak az esélyeink): •Webhelyek keresőbaráttá alakítása •Regisztráció a keresőeszközökben •Célzott kulcsszavas hirdetések kezelése •Keresőkben található fizetett hirdetések tervezése, kezelése
5
www.red-stars.hu Hogyan használjuk a keresőket? Felhasználók számának alakulása: •2004 végére 1.798.000-re nőtt a felhasználók száma (a 15 évesnél idősebb lakosság 21%-a tehát használja(!) a világhálót, kb. 31%-nak van hozzáférése, 2,608 ezer fő ) Forrás: TGI/NRC – VLR (2004, 18-69 évesek, minimum hetente internetezők; N=10257) Szonda-Gfk – Nemzeti Médiaanalízis/MediaNavigator (2004 QI, 15+; N= 2x15000)
6
www.red-stars.hu Felhasználói szokások Típusok: •pók/robot alapú keresőmotorok (Google, Vizsla) •szerkesztett könyvtárak, gyűjtemények (Startlap, Yahoo Directory) Hogyan használjuk: •néhány találati oldalt nézünk meg, •a bal felső sarokban kezdjük az olvasást, •a legtöbben nem élőnyelvi stílusban keresnek az interneten, •ragozatlan szavakat és kompakt kifejezéseket írunk be Forrás: iProspect, Search Engine User Attitudes 2004/05 http://red-stars.hu http://keresomarketing.fpn.hu/ Enquiro, Inside the Mind of a Searcher 2004/02
7
www.red-stars.hu Felhasználói szokások Mire használja a keresőket? Forrás: iProspect, Search Engine User Attitudes 2004/05 http://red-stars.hu Enquiro, Inside the Mind of a Searcher 2004/02 Hova kattintanak? Felhasználói bizalom
8
www.red-stars.hu Mit tegyen a honlap tulajdonosa? - Kulcsszavak Alapvetés: „amit valakik valahol ténylegesen be is írnak egy keresőbe” •többfajta írásmód, •szinonimák, •használt kifejezések, •rögzült szokások Ami javíthat: •versenytárselemzés, •mini kutatás (óvatosan), •belső kereső elemzése (ha van az oldalon), •naplófájlok elemzése, •szakcikkek, publikációk szóhasználatának elemzése
9
www.red-stars.hu Mit tegyen a honlap tulajdonosa? – Weboldalak optimalizálása •Érdemi tartalom okosan megfogalmazva •Kulcsszó az oldal címében •Elfogadható hosszúságú •Informatív •HTML: red-stars: online marketing, médiavásárlás, keresőmarketing •Főcímekben szerepeljenek a kulcsszavak •Képaláírásokban •Oldalra mutató linkek (tovább>>, Kattints ide!!!) •HTML fájlokban •Meta tagek (nem annyira hasznos, mint amennyire jól hangzik) •Tippek: •4-5 kulcsszó, •sok aloldal,
10
www.red-stars.hu Mit tegyen a honlap tulajdonosa? – Ingyenes linkszaporítás •Nehezebben befolyásolható, hogy más mit állít honlapunkról :) •Tematikus linkgyűjtemények •Szakmai címlisták (directories) •Céges kapcsolatok •Szakmai kiadványok •Blogok Mire figyeljünk: •Ne csak a nyitóoldalra koncentráljunk: www.cegnev.hu/alkonyvtar/termek.htm •Nem a mennyiség a fontos!
11
www.red-stars.hu Mit tegyen a honlap tulajdonosa? – Célzott kulcsszavas hirdetések •Az elszámolás alapja: Fizetett kattintás (PPC - pay-per-click) -Licit lehet -Tényleges kattintások utáni elszámolás -Nem biztos az első kiemelt ajánlat helye -Óvatosan: releváns-e a kulcsszó (nem a mennyiség számít) -Zavarás hatásfoka (internet: 21%, óriásplakát: 8%, TV: 48%)
12
www.red-stars.hu Mit ne tegyen inkább… •A felhasználók leggyakrabban 3-5 keresőt hasznának, •Az elvtelen linkcsere nem segít, •A flash nyitóoldalak látványosak, de… •Törekedjünk az egyszerű webes megoldásokra
13
www.red-stars.hu Mit ne tegyen inkább… •A felhasználók leggyakrabban 3-5 keresőt hasznának, •Az elvtelen linkcsere nem segít, •A flash nyitóoldalak látványosak, de… •Törekedjünk az egyszerű webes megoldásokra
14
www.red-stars.hu Ahol utánanézhetünk: •keresomarketing.lap.hu •http://www.google.com/webmasters/ •http://vizsla.origo.hu/addurl •http://www.google.co.hu/intl/hu/addurl.html •http://submit.search.yahoo.com/free/request •lap.hu •vizsla.origo.hu •http://red-stars.hu
15
www.red-stars.hu Köszönöm a figyelmet! tamas.foldesi@red-stars.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.