Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaJúlia Jónásné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Interaktív Multimédia Gyurik Pál Veszprémi Egyetem Alkalmazott Gazdaságtan Tanszék Egyetem TV
2
Történeti áttekintés Európa: •Indítás: XX. század •Műsorszórás: középhullám, majd rövidhullám •Nagy teljesítmény és költségigény •Finanszírozás: általában állami támogatás Pl. BBC (British Broadcasting Corporation) Pl. BBC (British Broadcasting Corporation) Megbízó: postaügyi miniszter RTD Dánia: kultuszminiszter nevezi ki Egységes szabályozás: 1961. Stockholm 1961. Stockholm
3
Történeti áttekintés Hazánkban: •Műsorszórás kezdete: 1925. •Nagymértékű növekedés az előfizetők számában (1925-34.) •Felügyeleti szervek: HIF, ORTT (1996) Amerika: vállalkozói alapokon NBC (National Broadcasting Company) NBC (National Broadcasting Company) A média hatalma: 1938. A média hatalma: 1938. Orson Welles rádió hangjátéka H. G. Wels „A világok harca”) c. regénye alapján (H. G. Wels „A világok harca”) c. regénye alapján
4
Műsorszolgáltatók típusai Médiatípusok: •Közszolgálati műsorszolgáltatók •Közműsor-szolgáltatók •Nem nyereségorientált műsorszolgáltatók •Kereskedelmi műsorszolgáltatók •Közösségi •Hálózatba kapcsolt •Szakosított
5
Közszolgálati műsorszolgáltatók Feladata: „többségben közszolgálati műsor szolgáltatása” Hazánkban: •Magyar Televízió Rt. (két csatonával) •Duna Tv Rt. •Magyar Rádió Rt. (három csatornával)
6
Közműsor-szolgáltatók Hasonló az előző kategóriához Helyi vagy regionális fenntartásúak Mentesül a műsorszolgálati díj fizetés alól Reklám: 6 perc óránként Közműsorszolgáltatási szabályzatot köteles készíteni
7
Nem nyereségorientált műsorszolgáltatók Különbségek a többi szolgáltatóhoz képest: •Tartalmi szempont: „szolgálatvállalás” •Gazdasági szempont: nem profitorientált! Reklám: 3 perc óránként
8
Kereskedelmi műsorszolgáltatók Alapul szolgált a többi szolgáltatótípus meghatározáskor Nyereségorientált Engedélyezett reklám: 12 perc óránként 12 perc óránként
9
DIGITALIZÁCIÓ Műsorszolgáltatók számának növekedési lehetősége Televíziós négyszeres Rádiós tízszeres Piacra lépés korlátja nagyságrendekkel csökken
10
DIGITALIZÁCIÓ Méretgazdaságos (eszközök) Nagy vételkörzetű hálózatok kialakulása Új országos földi szórású csatornák kialakulása Különféle funkciójú szolgáltatók összekapcsolása TV – Rádió – Internet – Nyomtatott sajtó
11
DIGITALIZÁCIÓ Műsortárolás lehetősége Archívumok fizetős használata PC –TV konvergencia
12
Bank Archívum Rendelés Elektronikus utalás Kódolt Jel Engedélyezés
13
Hatás: • Szerkesztői terror megszűnése • Fogyasztói magatartás automatizált mérése • Személyre szabott reklám és promóció • Élénkülő kereskedelem és gazdasági fejlődés
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.