Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Online közösségi játékok

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Online közösségi játékok"— Előadás másolata:

1 Online közösségi játékok
Kömlődi Ferenc

2 Tézis Az online közösségi játékok – amelyekben a fejlesztések főhangsúlya a grafikáról a mesterségesintelligencia-megoldásokra helyeződik át – a valós és a virtuális világokat összekapcsoló majdani globális méretű információs tér meghatározó részeként, a jelenleginél sokkal fontosabb tudatformáló tényezőkké válnak.

3 Játékpiac USA játékiparának bevételei 1999 óta meghaladják a filmjegyek eladásából befolyó éves összegeket. 2007: amerikai játékpiac éves eladása (17,9 milliárd) 43 százalékkal nőtt a korábbi rekordév 2006-hoz képest. December: minden idők legjobb Nintendo eladási hónapja: 1,4 millió (Wii). Xbox 360 1,3 millió, PlayStation 3 800ezer. Kína: 2007-es eladási mutatók 60 százalékkal voltak magasabbak a 2006-osoknál.

4 Karakterek eladhatók, megvásárolhatók.
Komoly kereskedelmi forgalom virtuális játékcikkekkel (kardok, sisakok, stb.). Játékvilágoknak saját pénzük van (így könnyebb a résztvevők közötti tranzakció). Havi előfizetéses modell, alternatív üzleti modellek. Jogi következmények (perek, stb.).

5 Átlagos amerikai játékos (minden műfajt beleértve) 29 éves
Átlagos amerikai játékos (minden műfajt beleértve) 29 éves. 6 éven felüli lakosság több mint 50 százaléka játszik, 43 százalékuk nő. Vásárlók 97 százaléka elmúlt 18 éves. Szülők 60 százaléka havonta legalább egyszer játszik gyerekeivel. Átlagos MMORPG játékos kb. 25 éves, heti huszonnégy órát játszik, szociális érzékenysége kiemelkedő, nyitott az új kapcsolatok, (etnikai, gender, foglalkozási, stb.) szerepek iránt, játék közben barátokat szerez.

6 Mik az online közösségi játékok?

7 Szintetikus univerzumok Sims MMORPG, MMOFPS, MMORTS
Miért masszívan többszereplősök? Játék leírása Szintetikus univerzum + tartalom + MI = MMORPG

8 Second Life

9 Sims

10 World of Warcraft

11 World War II Online

12 Jelenlegi helyzet Világ-megjelenítés: 3D-s univerzum konzisztens, lehető legtöbb felhasználó számára valószerű élményt nyújtó megjelenítése, folyamatossága Kulcs technológiák: Immerzió (grafika, hang) Állapotkezelő (kliens-szerver, p2p, köztes megoldások) Migrációs (valós és virtuális világok összekapcsolása)

13 Játék MI: a program a nem ember által irányított karakterek tevékenységét megvalósító része, meghatározza az adott világ reakcióit a gépi formákkal és emberekkel egyaránt interakcióba lépő felhasználóra. Mobs, NPC-k, személytelen MI formák Nagyon jó minőségű grafika, „buta” karakterek

14 Platformok: PC (laptop), konzol, mobil eszközök (jelenleg főként telefon)
Xbox 360 PS 3 Wii Személyes információs és szórakoztató központok

15 Folyamatban lévő kutatások, fejlesztések
Botok „intelligenciája” Oktatási játékok Valós és virtuális világok összekapcsolása

16 Szimuláció (Spore) Törzsi fázis Egysejtű fázis Lényfázis
Intergalaktikus kalandok Civilizációs fázis Űrfázis

17 A várható fejlődés

18 MI megoldások: fejlesztési irány hangsúlyeltolódása
megváltozik a játéktervezés: hitelesebben reagáló karakterekkel élethűbb világok hozhatók létre, új felhasználói élményeket eredményez, játék „alkalmazkodik” a játékosokhoz, új műfajok alakulnak ki.

19 Immerzív technológiák: egyre közelebb a fotorealizmushoz.
Állapotkezelő technológiák: a ma legelterjedtebb kliens-szerver modell mellett terjednek az alternatív megközelítések (grid, p2p). Többplatformúság: keresztplatform-megoldások, konzolok miniatürizálódnak, új megjelenítők.

20 Metaverzum: szintetikus univerzumok, online közösségi játékok, virtuális és bővített valóság, Google Earth, életnaplózás (lifelogging), Web 2.0, mobiltechnológiák, szenzorrendszerek, stb. egymásba integrálódnak. Valós és virtuális világ közötti határok átjárhatósága: a virtuálisan „feljavított” fizikai valóság és a fizikailag állandó virtuális terek konvergenciája.

21 Metaverzum

22 Befolyásoló tényezők

23 Várható hatások Technológiai Társadalmi Gazdasági Számítógépes grafika
Hardverfejlesztés Inkubátor szerep Szoftverfejlesztési modell Társadalmi Oktatás Társadalmi jelenségek szimulálása Lélektani hatások Szabadidő Szabályozás Gazdasági Szórakoztatóipar Reklám, marketing Gazdasági célú képzés Foglalkozása: játékos

24 Hazai helyzet Számítógépes játékipar aránylag sikeres, komoly múltja van. Online közösségi játékok fejlesztésében viszont nagy a lemaradás. Kapcsolódó technológiai területek fejlesztései jelentősebbek. Hazai fejlesztőcégek, nemzetközi gyártók jelenléte. Egy-egy játék körüli szubkultúrák (Sims Hungary, World of Warcraft). Társadalmi megítélés hátráltatja, „játékgeneráció” felnőtté válása gyorsítja a fejlődést.

25 Összegzés Út és eszköz a Metaverzumhoz
Kommunikáció-, interakció-történeti jelentőség: XXI. század egyik legfontosabb médiuma Ez a játék már nemcsak játék!

26 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Online közösségi játékok"

Hasonló előadás


Google Hirdetések