Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEtelka Kisné Megváltozta több, mint 10 éve
1
A kerékpáros turizmus fejlesztési stratégia céljai, alapelvei Kerékpáros Tárcaközi Bizottság 2010. január 28. DR. KOVÁCS MIKLÓS turisztikai szakállamtitkár
2
A stratégiakészítés előzményei ÖM Turisztikai Szakállamtitkársága a turizmus fejlesztési irányait 2013-ig meghatározó Nemzeti turizmusfejlesztési stratégiában (NTS) meghatározott feladatok alapján felhívást tett közzé a Kerékpáros turizmus fejlesztési stratégia készítésére A megbízás célja: a Nemzeti turizmusfejlesztési stratégiával és az Új Magyarország Fejlesztési Tervvel mind tartalmi, mind időbeli összhangban lévő kerékpáros turizmus fejlesztési stratégia és a kiíróval egyeztetett intézkedési terv kidolgozása az ország egészére vonatkozóan a kereslet és kínálat helyzetének, várható alakulásának, valamint a nemzetközi trendek vizsgálata alapján. A stratégiának tartalmaznia kell: a köz- és a magánszféra együttműködésén alapuló konkrét célokat, irányokat, ezek megvalósítását célzó feladatokat, eszközöket, hozzávetőleges költségvetést, időbeli ütemezést és felelősöket, valamint a monitorozásra vonatkozó javaslatokat. A stratégia térjen ki a turizmus és a kerékpározás kapcsolódási pontjaira, a kerékpáros turizmusra vonatkozóan megfogalmazott célok és irányvonalak más ágazatokhoz (pl. sport, egészségmegőrzés, környezetvédelem, területfejlesztés stb.) való kapcsolódására.
3
A stratégiakészítés folyamata Kiterjedt helyzetfeltárás (hazai és nemzetközi keresleti-kínálati trendek, best practice példák) Széles körű partnerség a helyzetértékelés és a stratégiaalkotás folyamatában: Szakértői interjúk hazai és nemzetközi kerékpáros civil szervezetek képviselőivel, kerékpáros és kapcsolódó szakterületek szakértőivel, kerékpárosbarát szálláshelyekkel Szakértői workshopok (Budapesten és vidéken), 30 szakértő részvételével Online kérdőíves felmérés (866 beérkezett kérdőív) Fejlesztési stratégia és intézkedési terv kidolgozása Belső egyeztetések, konzultációk – még folyamatban vannak
4
A kerékpáros turizmus jövőképe A kerékpáros turizmus jövőképe, hogy legalább mintarégiók szintjén olyan komplex turisztikai termékké váljon, amely kerékpárosbarát infrastruktúrájának és szolgáltatásainak, az érintett szereplők koordinált, partneri együttműködésének és proaktív marketingtevékenységének köszönhetően nagyszámú belföldi kirándulóforgalmat, emellett növekvő belföldi és érzékelhető nagyságú külföldi turistaforgalmat bonyolít, ezáltal mérhető részarányt képvisel az ország turistaforgalmában. A kerékpározás jelentősége – mint aktív szabadidő-eltöltési lehetőség és fenntartható közlekedési mód – növekszik, hozzájárul, sőt, erős kapcsot jelent adott térség más turisztikai termékeinek összefogására, ezáltal erősíti a desztináció versenyképességét, elősegíti a kevésbé látogatott attrakciók bekapcsolását a turizmusba és hozzájárul a fenntartható turizmusfejlesztéshez.
5
A kerékpáros turista definiálása Helyváltoztatás – lakóhelyen kívüli kerékpározás Motiváció – a kerékpározás célja a kikapcsolódás, szabadidő-eltöltés, illetve az ezekhez az élményekhez való hozzájutás Látnivaló megtekintése, programon való részvétel – valamilyen természeti vagy épített látnivaló megtekintése, élvezete, valamely programon való részvétel a kerékpáros út során Szolgáltatások igénybevétele, infrastruktúraigény – használ valamilyen háttér- illetve turisztikai infrastruktúrát Tartózkodási idő hossza – legalább néhány órás időtöltés Költés – az utazáshoz, kerékpározáshoz kapcsolódóan költ (nem kizáró szempont a költés hiánya, vagy alacsony szintje!)
6
A kerékpáros turizmus célcsoportjai
7
A kerékpáros turizmus célcsoportjai 2. Jelenlegi hely a piramisbanCél Elsődleges célcsoportok Lakóhely rekreációs övezetében kerékpározó Napi kirándulóvá váljon Napi kiránduló Kirándulás gyakoriságának növelése Rövidebb (1-2 éjszakás) utazóvá váljon Másodlagos célcsoportok Rövidebb utazásokat tevő Rövidebb utazások gyakoriságának növelése Hosszabb utazásokon részt vevő legyen Hosszabb utazásokon részt vevő Hosszabb utazások gyakoriságának növelése Harmadlagos célcsoportok Nem turisztikai/rekreációs céllal kerékpározó Lakóhely rekreációs övezetében kerékpározóvá váljon Nyaralás alatti kerékpározóvá váljon Nem kerékpározó Napi kerékpározóvá váljon Lakóhely rekreációs övezetében kerékpározóvá váljon Nyaralás alatti kerékpározóvá váljon
8
Fejlesztési irányvonalak Elsődleges fejlesztési prioritások: Kerékpáros útvonalak kiépítettsége Kerékpáros útvonalak nehézsége, vonalvezetése Információk rendelkezésre állása (térkép, online, tábla) Másodlagos fejlesztési prioritások: Kerékpárosbarát vendéglátás Kerékpáros szolgáltatások (tároló, szerviz, szállítás) Kommunikálandó értékek Kerékpáros útvonal környezete Látnivalók, programok Szinten tartás: árak, árszínvonal Az ÖM Turisztikai Szakállamtitkársága és a Magyar Turizmus Zrt. a felelős a turisztikai szolgáltatások fejlesztéséért, a turisztikai marketing- tevékenységért, míg a többi feladat megvalósítása (pl. támogatási rendszer működtetése, kerékpáros útvonalhálózat, háttérinfrastruktúra fejlesztése, célterületek elérhetőségének javítása, közösségi közlekedésfejlesztés, széles tárcaközi együttműködésen kell, hogy alapuljon.
9
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.