Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGyöngyi Fülöpné Megváltozta több, mint 10 éve
1
TÁMOP 2.2.4 Nagyrendezvény
2
Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager
3
FAT akkreditáció Az aktív korú, fiatal, nem foglalkoztatott felnőttek egyéni fejlődését szolgáló, külső és belső erőforrásokat mozgósító személy az Ifjúságsegítő esetmenedzser. Cél, hogy az ügyfél munkára kész állapotba kerüljön, felismerje és tudjon élni a rendelkezésére álló lehetőségekkel, elérhető segítségekkel.
4
Célcsoport szociális vagy oktatás szakmacsoportban szerzett OKJ szakképesítés pedagógiai vagy szociális felsőfokú végzettség
5
Kompetenciák empátiás képesség; önismeret; nyitottság Hitelesség Önreflexió Ügyfél-központúság Rugalmasság, kreatív problémakezelés Döntési-, irányítási képesség Tervezés, szervezés, ellenőrzés képessége
6
Képzési idő 120 óra elmélet 40 óra gyakorlat 25%-ot meg nem haladó hiányzás – tanfolyami napló Modulzáró vizsgák Tanusítvány
7
Pedagógus akkreditáció A tanár kompetenciáink a fejlesztése a fő cél, rugalmas reagálás a társadalmi eseményekre, az iskolán kívüli világ megismertetése a tanulókkal, az egész életen át tartó tanuláson belüli egyéni, alkotó életút megvalósítása. Ehhez rugalmasnak, nyitottnak és mobilnak kell lennie.
8
Javasolt a részvétel az alábbi munkakörben dolgozóknak: Tanár Pszichológus Szociálpedagógus Szabadidő-szervező Intézményvezető-helyettes Gyermekvédelmi felelős Osztályfőnök Szakoktató, gyakorlati oktató
9
Jelentkezés feltételei egyetem és/vagy főiskola Minimum 3 év iskolai, pedagógia szakmai gyakorlat alapfokú számítástechnikai ismeretek, kiemelten az Excel program Összóraszám 160 óra
10
Továbbképzés tartalmi területe szakképzés Intézménytípusok, ahol ajánlott a továbbképzés Szakiskola Gimnázium Szakközépiskola
11
CM képzési moduljai, f ő céljai I. Esetmendzser mint szakember – célcsoportok, eszközök, feladatok és módszerek meghatározása Pszichológia – segítő attitűd elsajátítása; képző – szervező- fejlesztő-terapeuta-mediátor-pártfogó szerepek Mentálhigiéné – mentális problémák megismerése és megelőzése; mentális támogatás alapozása
12
CM képzési moduljai, f ő céljai II. Kommunikáció – mediáció – eredményes kommunikáció technikái; konfliktushelyzet kezelése; csoportvezetési módszerek; hálózatok szerepe Interkulturális társadalom – roma származású fiatalok megértése; befogadó pedagógiák alkalmazása Személyes életút-tervezés – pályaorientációs alapismeretek; személyes életpálya tervezése
13
CM képzési moduljai, f ő céljai III. Jogi környezet – munkavállaláshoz, munkanélküliséghez kapcsolódó hatályos jogszabályi háttér ismerete Munkaer ő -piaci politika – alapfogalmak; munkaadók elvárásai; munkaerőpiac problémái Munkábaállás mediációja – szerepjátékok, szituációk, valódi élethelyzetek, problémák felismerése és kezelése
14
CM képzési moduljai, f ő céljai IV. Kérd ő íves adatfeldolgozás – alapvető levelezési, irodai ismeretek, kérdőívek, statisztikák feldolgozása Mentálhigiéné gyakorlat – segítő attitűd erősítése, mentális prevenció feladatainak gyakorlása Munkaügyi központ - eset – önálló esettanulmány készítése személyes tapasztalat alapján
15
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.