Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Készítette: Hardon Dávid 11.FK
A „Z” generáció Készítette: Hardon Dávid 11.FK
2
Generációk felosztása
veteránok: asévek babyboom: X generáció: Y generáció: Z generáció:1995-
3
Fogalma a mai évesek, akiket gyakran Y – illetve a fiatalabb tinédzser korosztályt – Z generációnak is neveznek az 1995 után születettek
4
Jellemzői a média által szocializálódnak
döntéshozóként gyakran befolyásolják szüleik vásárlási szokásait, kiadásait céljuk, hogy kifejezzék önmagukat és egy választott csoporthoz való tartozásukat fontos számukra a szabadidő, melyet legnagyobb részben a barátaikkal, illetve hasonló korú társaikkal töltenek el a reklámok által könnyen befolyásolhatóak (médiafüggőség) nyitottak az újdonságokra rugalmas problémamegoldás kiváló kommunikációs készség
5
Változások új eszmék, ideológiák új betegségek
bulémia nervosa: falási rohamok és az azt követő hánytatás anorexia nervosa: kóros soványság obesitas: kóros kövérség ortorexia: csak szerinte egészséges ételek, italok fogyaztása exorexia: túlzásba vitt edzés (sustanol) drunkorexia: egész napi koplalást alkoholfogyasztással „kombinálják” függőségek dohányzás, alkohol, drog média hatása
6
Szexuális forradalom homoszexualitás: saját neméhez vonzódik
biszexualitás: saját neméhez, illetve az ellenkező nemhez is vonzódik metroszexualitás: külsejére túl sokat adó személy retroszexualitás: külsejét elhanyagoló egyed
7
Szokások Szabadidő eltöltése Vásárlás Internet televízió márkahűség
reklámok
8
sokszor a kötelességek rovására megy
Szabadidő eltöltése információ áradat (lehetetlen mindet rendszerezni, megőrizni) Televízió Internet Szórakozás Barátokkal, ismerősökkel sokszor a kötelességek rovására megy
9
Internethasználat (a grafikonról jól leolvasható, hogy a Z generáció használja a legtöbbet)
10
Vásárlás A fiatalok szeretnek vásárolni, pénzt költeni, együttesen nagy a vásárlóerejük Életükben nagy szerepe van a márkának Könnyen befolyásolhatók Reklámokkal célozzák meg őket Potenciális vásárlóréteg
11
Fontossági sorrend
12
Ezekből az állításokból jól látható, hogy a fiatalok nagyon fontosnak tartják a divatot és azon belül meghatározó szerepet játszik a márka. Ez utóbbit még önmaguk kifejezésére is szívesen használják vagy a környezetből való kitűnésre, ezt a szituációt a csoport majdnem minden második tagja kifejezetten szereti. Minden állításokkal való egyetértés, mint az jól látható az évek múlásával fokozottan csökken, így már a korcsoporton belül is jelentkezik egy 2-3%-os negatív irányú változás. A „Szeretek lépést tartani a divattal” állítás annyira generáció-specifikus, hogy már a néhány évvel idősebbek körében is 12,10%-kal kevesebben értenek egyet ezzel, ami így már csak néhány százalékkal magasabb a teljes lakosság átlagánál.
13
Márka fontosságának okai
Minőség: a márkázott termékek jobbak, jobb, minőségűek, tovább tartanak, modernek, a bizalom érzését nyújtják, ez a fiatalabbak és a képzettebbek számára fontos Társadalmi-környezeti nyomás: amit mások irigyelnek, esetleg a csomagolás miatt, társadalmi környezet kényszeríti ki elsősorban a kevésbé iskolázottaknál és a fiataloknál jelentkezhet tipikus válaszként Érzelmi okok: a márkázott termék szeretete szintén a fiatalokra és a nőkre a legjellemzőbb
14
Felhasznált források
15
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.