Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÁrpád Bogdán Megváltozta több, mint 10 éve
1
Sales támogató kutatások a gyógyszeriparban Előadó: Malonyai Katalin
2
Látogatások a gyakorlatban
„Ezt a munkát mindenki a pénzért és a függetlenségért csinálja” „Mióta bevezették a GPS-t nem lehet teljesíteni” A előírt munkát (látogatást) számban és időben is lehetetlen teljesíteni az előírások alapján Trükkök, hogy teljesíteni tudják a munkamennyiséget: Csak azokhoz jelentkeznek be, akikhez elkerülhetetlen „Csúsztatás” 3 napi látogatás mennyiséget 2 nap alatt lelátogatják SMS, telefon Asszisztens látogatása Fals jelentések Üzenetátadás nélküli emlékeztető látogatások Forgalmi adat „visszafogása” 2
3
…számokra lefordítva A legtöbb cégnél a legnagyobb költséghely az orvoslátogató: 1 látogató éves költsége (bruttó fizetés+bérterhek, bónusz, autó, notebook, telefon, egyéb juttatások + regisztrációs díj) millió forint között van jelenleg Magyarországon Kutatási adatokat alapul véve és az érintetteket (sales vezetőket, területi vezetőket, látogatókat) megkérdezve ellenőrzés nélkül a látogatók az előírt látogatások 20-50%-át csak „papíron” végzik el, ráadásul a valós látogatások átlagos időtartama is mindössze 3-4 perc Hozzáadva annak haszonáldozat-költségét, hogy a látogatások nem feltétlenül a legpotenciálisabb orvosok irányába történnek, a látogatókra elköltött forintok hatékonysága akár 40%-os is lehet! Ez éves szinten látogatónként 9-12 millió „kidobott” forintot jelenthet 3
4
Változások tükrében Orvos- és patikalátogató csapatok létszáma jelentősen csökkent az utóbbi években Regisztrációs díj bevezetése, egyéb megszorítások a regisztrációs díjat a gyártók kigazdálkodják létszámcsökkenés a legjobbakat kell megtartani Generikus gyártók előtérbe kerülése egyre több termékkel keresik fel az orvosokat Nagyobb területet kell látogatni – targetálás, hatékonyságmérés felértékelődése 4
5
Ellenőrzés eszközei Minden ellenőrzés alapját a működő számítógép alapú jelentési rendszer adja, e nélkül gyakorlatilag ellenőrizhetetlenek a látogatók GPS-es helymeghatározás, melyet ha megfelelően alkalmazunk, ellenőrizhető, hogy a látogató valóban ott volt-e a látogatás helyszínén, amit lejelentett Adott terület eladási adatai (IMS, patikai kiszállítások) A lejelentett orvosok/patikusok recall-tesztje, azaz a valósnak tűnő látogatások lenyomatának vizsgálata, az üzenetátadás ellenőrzése 5
6
Hatékonyságmérés előnyei
A lejelentett látogatások megtörténtének, valódiságának ellenőrzése látogatási morál, a látogatóra való emlékezés emelkedése, fiktív és telefonos látogatások lecsökkenése Az üzenetátadás ellenőrzése szakmai kommunikáció előtérbe helyezése, a vezetés által meghatározott üzenetek nagyobb arányú célba juttatása A legjobb és leggyengébb látogatók kiszűrése a sales igazgató és a területi vezetők munkájának segítése, objektív információkkal való alátámasztása 6
7
Kutatások az értékesítési folyamatban
7
8
Orvoslátogatói teljesítményértékelés
8
9
Értékelés szempontjai
Hatékonyság A látogatott termék átlagos alkalmazási aránya A látogatott termék megítélése különböző szempontok alapján A látogatott készítményt legjobbnak tartó orvosok aránya A látogatót legjobbnak tartó orvosok aránya Látogatás ténye Legutóbbi orvoslátogatás Látogatás gyakorisága Üzenetátadás, kommunikáció: Spontán és támogatott message recall Üzenetmegtartás, hígulás 9
10
Orvoslátogatók teljesítményértékelése
Rendszeres Nem hatékony Hatékony Nem rendszeres 10
11
Orvoslátogatók teljesítményértékelése
Alkalmazási arány MS 11
12
Patikalátogatói teljesítményértékelés
12
13
Értékelés szempontjai
Készlet Helyettesítés Originális generikus Generikus generikus OTC Tracking Ajánlás sorrendje Termékpreferencia Érvek – ellenérvek (Message recall) POS anyagok Akciók vizsgálata Vevői oldalról Milyen arányban, milyen kommunikációval? 13
14
Értékelés szempontjai
Patikusi oldalról Egyes márkák ismertsége, preferenciája A termékekhez kapcsolódó legfontosabb ismeretek feltárása (message recall) Mely termékekkel kapcsolatban kereste látogató az adott időszakon belül (spontán/támogatott) Mi volt a legutolsó látogatás tartalma? Adott termékre milyen marketingakciókkal keresték, milyen anyagot hagytak nála? Milyen üzenetet adtak át a látogatók a látogatás során? 14
15
Forrás: patikai mystery shopping
Helyettesítési ráta Forrás: patikai mystery shopping
16
Patikus ajánlása – OTC Tracking
Forrás: patikai mystery shopping
17
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.