Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKinga Illésné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Városi járművek A egyéni rövid távú közlekedés eszközei
2
Kényszer szülte célszerűség •A II. Világháború után az újraépített országok népe olcsó járművekre vágyik •A „népautók” is nehezen megfizethetők sokak számára •Terjednek a motorkerékpárok •És megjelennek a törpeautók a kevésbé időjárásállóknak •Városi járművek?
3
A XX. Század ötvenes évei •Megjelennek a felcsapó víztől védett robogók, amelyeket sok országban akár évi 260 napon át is lehet kompromisszummentesen használni. •De mit tehet az ember a maradék 105 napon?
4
Az ötvenes évek az északibb országokban •Elvárás a természet hatásai ellen jobban védő szerkezet •Nagy számban és változatos formákban jelennek meg a törpeautók •Bár a cél nem azonos, ezek közvetlen elődei lehettek a mai városi járműveknek
5
Szokásos megoldások •Acél karosszéria, vagy acél csővázra épített műanyag karosszéria •Kétütemű, léghűtéses motor •Nyitható tető •Belülről indítható motor, gyakran elektromos megoldással •Teljes világítás •Egy- vagy kétszemélyes fülke •Gyakran csak három kerék
6
A szamárkordé ideje lejárt. •A mediterrán városok szűk utcáin nehézkes volt az áruszállítás, főleg állati erővel vontatott szekerekkel végezték. •Ezt a piaci szegmenst célozta meg a két legnagyobb olasz robogógyár
7
És aztán csend…. •A törpék legfőbb fegyvere a charme •A konkurenciát már olyan autók adják, mint a Fiat 500, így a sokkal korlátozottabban használható törpék háttérbe szorulnak
8
A hetvenes években... •Szokássá válik a második autó •Ismét fontos, hogy olcsó legyen a jármű, de nyújtson többet, mint egy motorkerékpár •Születik is néhány érdekes megoldás….
9
Igény szüli a járművet... •Több európai országban lehetővé teszik az 50 km/óránál alacsonyabb sebességre képes járművek vezetését a 16 éves fiataloknak •Az apáknak megtetszik a gyerek járgánya… •A mérnökök pedig minimális anyagi kockázatot vállalva próbálhatják ki új ötleteiket •Megszületnek a „bevásárlóautók”
10
Tervezési irányzatok a hetvenes és nyolcvanas években •Minimalista •Kicsi, egyszerű motor •Primitív futóműelemek •Sok készen kapható alkatrész, főleg robogókból •Kevés új ötlet, de ügyesen használják a régi tapasztalatokat •Az egyetlen fontos tényező az ár
11
Tervezési irányzatok a hetvenes és nyolcvanas években •Az újító •Új anyagok, feldolgozási technológiák használata •bátran használt designelemek •A piac miatt itt is fontos tényező az ár
12
Beszállnak a nagyok is egy rövid kirándulásra •Mi van a kezemben, kérdi egyik japán a másikat... •Hi-Fi torony. •Jó, de hány darab?
13
Előtérben a környezetvédelem •Aerodinamika •Gondosan tervezett hajtásláncok •Használható elektromos hajtások •Minimalizált tömeg •Hát, ez nem olcsó...
14
A statisztikák szerint •Európában egy autóban a csúcsforgalom idején átlagosan 1,2 ember ül •Magyarországon ez 1,4 •Az Egyesült Államokban kevesebb •Egy átlagos autó az élettartama 90%-át állva tölti. •Az átlagos autót rendszeresen 25 km-nél rövidebb távokon használják •Csúcsidőben a belvárosokban eltöltött idő 30%-a parkolóhelyet keresve telik
15
A városi jármű •Kisebb és kényelmetlenebb •Kevesebb tartalékkal bír •Gyengébb a motorja •kevésbé biztonságos •olcsó •keveset fogyaszt
16
Napjaink képekben
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.