Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaDiána Pappné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Önkormányzatok idegenforgalmi feladatai Tegyünk együtt Fejér megye idegenforgalmáért Garán Éva
2
Sztereotípiák A turizmus (egyetlen) kitörési pont. Meglévő adottság vagy csak egy ötlet alapján fejleszthető bevételi forrás. A szomszédos, hasonló adottságú települések versenytársak. Bárki érthet hozzá.
3
Tények Erőforrás igényes – anyagi, humán. Nem kötelező – nem finanszírozott - önkormányzati feladat, A klasszikus önkormányzati idegenforgalmi feladatok (pozíciók) ellátatlanok.
4
Tények A térségi/települési összefogás kezdetleges. Az idegenforgalom üzleti vállalkozás és szakma.
5
Miért fontos az idegenforgalom egy település számára? Kihívást jelent a helyi és területi infrastrukturális rendszerek számára. Természeti és környezeti irányultsága miatt a természeti és környezeti feltételek megóvására, fejlesztésére ösztönöz. Összefogja az általa érintett települések, térségek gazdasági ágazatait.
6
Integráló jellege révén kapcsolatokat teremt és erősít a területfejlesztés helyi, térségi és regionális szereplői között A gazdaságfejlesztés és a vállalkozások ösztönzője A megfelelő adottságokkal rendelkező területek számára az elsődleges esélyt kínálja a megjelenésre, az ismertté és elismertté válásra. Miért fontos az idegenforgalom egy település számára?
7
Adottság Termék Termékcsomag Célpiac (vevők) Marketing, promóció Disztribúció. Adottság - termék?
8
A siker kulcsa: a megfelelő terméket, a megfelelő vásárlónak, a megfelelő áron, a megfelelő helyen, a megfelelő áron eladni.
9
Forrás: Szemelvények a nemzetközi idegenforgalmi szaksajtóból,2006/1. A trend Új turizmusRégi turizmus SzállásVendégház, fizetővendég- szoba, fogadó Szálloda láncokhoz tartozó szálloda VendéglátásKisvendéglő, helyi ételek, specialitások Nemzetközi stílusú uniformizált éttermek AjándéktárgyakKézműves termékek Tömegtermékek KözlekedésKisbusz, egyéb tradicionális Légkondicionált busz, bérelt autó
10
Az idegenforgalom fejlesztésének élén az önkormányzatnak kell állnia Településfejlesztési és fenntartási érdekek Lakossági érdekek Környezetvédelmi érdekek Gazdasági érdekek
11
Önkormányzati szerepvállalás Kezdeményez Támogat, hátteret biztosít Integráló személyek („kovász” emberek) felkutatása Civil kezdeményezések Arculat formálás
12
Önkormányzati szerepvállalás Vagyonhasznosítás (fejlesztés) Idegenforgalmi célokat szolgáló beruházás Közösségi infrastruktúra megteremtése Egyéb infrastruktúra Közösségszervezés fejlesztésre Érdekeltek összekapcsolása, érdekegyeztetés
13
Önkormányzati szerepvállalás Jövőtervezés Célkitűzések Koncepció, stratégia, operatív terv Rendezvények, helyi ünnepségek szervezése
14
Önkormányzati szerepvállalás Helyi termékek értékesítése Élelmiszerek, Kézműipari termékek Örökség ápolása, hasznosítása Hagyományok, gyűjtemények Térségi tematikus kapcsolatok létrehozása
15
Önkormányzati szerepvállalás Marketing, információszolgáltatás Információs pontok, Tourinform Kiadványok Honlap(ok) Promóciós megjelenések
16
Önkormányzati feladatok Koncepció, stratégia készítése Szabályozás (jogi, adó) Településmarketing, promóció Részvétel a fejlesztésben, beruházásban
17
Koncepció, stratégia Sok szereplős munka önkormányzatok és intézmények üzleti szereplők (nemcsak turisztikai) szakértők lakosság civil szervezetek
18
Koncepció, stratégia Célok Meglévő értékek, erőforrások hasznosítása Környezetvédelem Hagyományőrzés, kulturális örökségvédelem Foglalkoztatás bővítése Mezőgazdasági termelés ösztönzése Tekintély növelése Önbecsülés növelése
19
Idegenforgalmi stratégia és koncepció nélkül az idegenforgalom káros hatásai kerülhetnek előtérbe Környezet túlterhelése Lakossági ellenérzés Egyensúly felbomlása Nem fenntartható turizmus Koncepció, stratégia
20
A kínálat számbavétele attrakciók, adottságok számbavétele elérhetőségük minőségük stb fizikai környezet minősége fontos már ismert, még ismeretlen turisztikai célpontok közelsége Koncepció, stratégia
21
megközelíthetőség a lakosság hozzáállása szükséges humán erőforrás rendelkezésre állása stb Koncepció, stratégia
22
A meglévő infrastruktúra, szolgáltatások, eszközök számbavétele mennyiség minőség Koncepció, stratégia
23
Pozicionálás Mire alkalmas a település, a térség Mire van kereslet Mihez, melyik település/ek adottságaihoz, termékeihez kapcsolhatók a települési adottságok, termékek Mi az, ami megvalósítható Koncepció, stratégia
24
Fejlesztési irányok meghatározása Teherbíró képesség felmérés Fejlesztési igények felmérése Önkormányzati: közösségi infrastruktúra (Közösségi, közművelődési terek, közlekedés, parkolók, nyilvános WC-k, pihenő parkok, pihenőhelyek stb) Vendéglátó infrastruktúra: szálláshely, Vállalkozói szféra: Lakosság: falusi turizmus Koncepció, stratégia
25
Szabályozás Településfejlesztési terv Helyi adópolitika Közterület használat Közösségi terek, intézmények bérleti díjai
26
Település marketing, promóció Arculat kialakítás Település imázs kialakítása
27
Beruházás Elsősorban infrastruktúrális Turizmus típusa Célközönség szokásai Vállalkozási célú Szállás Vendéglátás Parkolás
28
Vagyis Alapos helyzetfelmérés és elemzés Következmények őszinte feltárása Körültekintő tervezés Kitartó részvétel Optimizmus és kudarc tűrés Motiválás
29
Turizmus nem lehet önkormányzat nélkül. Önkormányzat lehet turizmus nélkül, de Fejér megyében ne legyen!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.