Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaDiána Szalainé Megváltozta több, mint 10 éve
1
Online kreativitás 2011.04.27. Erőss Csaba
2
Mi is?
3
Online reklámozás
4
Miben különbözik az internet Előny Hátrány Presztízsérték magassokan még mindig idegenkednek a használatától Befogadói szituációkedvező, interakciókönnyű „átkapcsolni”, reklámokat nem jelenítik meg Technikai adottságoknagyon jó, szinte minden megvalósítható; interaktív korszerűtlen számítógéppark (lassúság), önszabályozás Közönség-összetételiskolázott, magas jövedelmű, fiatal széles rétegek elérésére korlátozottan alkalmas Célozhatóságrendkívül jó Hirdetési költségközepes, jól kalkulálható, alacsony produkciós költség, de tervezési és médiaköltségek vannak Rugalmasságrugalmasan változtatható ÉlettartamKözösségi médiában „ingyenes” jelenlét rövid, gyakori változtatás szükséges Jogi szabályozásViszonylagos szabadságerős önszabályozás, „saját törvények”, jogi szabályozás nehéz
5
Miben más az online
6
Mérhetőség
7
Miben más az online Célzás
8
Miben más az online Kétirányú kommunikáció
9
Miben más az online Interaktivitás
10
Miben más az online Rugalmasság
11
Miben más az online Platform vs kreativitás
12
Mi a kreativitás
13
• Szórakoztató • Megragad • Emlékeznek • Kattintanak • Oldalt látogatnak • Engagement • (Végül vásárlás)
14
Klasszikus hirdetések
15
Hirdetések típusai + mobil: 500 millió Ft + mobil: 500 millió Ft
16
Listing • Szöveg • Kép • Listázásban kiemelés • Banner
17
E-mail • Tárgy • Perszonalizáció • Szöveg • Képek • Mérés • …szabályozás
18
Search
19
Korlátozott kreativitás: • Szöveg: 25 karakter cím, 35- 35 karakter a szöveg •A címsor a csalija a hirdetésnek •A további sorok adják a kattintást • Kulcsszó: Tevékenységhez kapcsolódó, konkurencia, egyéb
20
Search – Copywriter 2010 1. helyezett: Tóth Bettina (Like Media) A hirdetés szövege: Kagylózz ide Öregem Beszélj *ingyen*1 órát a mobiloddal! 2.helyezett: Kozarek Andrea (Sakkom Interaktív) A hirdetés szövege: Beszélj többet kevesebbért! Akár fix 26 Ft sms- és percdíj bármikor,bármely hálózatba, most havidíj nélkül! 3. helyezett: Vass Viktória A hirdetés szövege: Ne légy puding: Vitamax Tuning Töltsd fel egyenleged nagyobb összeggel, fizess kevesebbet a hívásokért/SMS-ekért
21
Display
24
Display – Méret a lényeg A gyakorlatban…
25
Display – Speciális megjelenések •Beágyazott • Az oldal tartalma mellett, között megjelenő banner • Pop-up/under • Új böngésző ablakban megnyíló banner • Interstitial Interstitial • A kért oldal előtt megjelenő, teljes képernyős banner • Skyscraper (Lebegő felhőkarcoló) Skyscraper • Az oldal görgetésével mozgó, mindig látótérben maradó banner • Layer Layer • A weboldal fölötti rétegen megjelenő banner • Scroll Scroll • Az oldal megnyitásakor beágyazottként jelenik meg, de görgetéskor lebegőként viselkedik, azaz folyamatosan a látótérben marad. A hirdetés bezárását követően „visszaugrik” a helyére, a beágyazott zónába, és a továbbiakban ott lesz látható
26
Display – Speciális megjelenések • Peel (Szamárfül) Peel •Az a banner, mely a weboldal sarkában, egy legördülő szamárfül mögött válik láthatóvá • Expand (Méretet változtató) Expand •Hagyományos méretű banner, mely interakció hatására a területe többszörösét veszi fel • Böngésző ablakhoz ragadó Böngésző ablakhoz ragadó •A böngésző szélén (ált. alul) folyamatosan jelen lévő banner • Preroll/Postroll •Videó lejátszása előtt, után megjelenő hirdetés • Sidekick Sidekick • Egy olyan hirdetési forma, amely egy hagyományos, oldalba beágyazott flash hirdetésből indulva félretolja az oldalt, helyet adva egy másik zónában futó, nagyobb méretű hirdetésnek. Az oldalba ágyazott kreatív egy megadott részére történő kattintással aktiválható.
27
Hagyományos bannerek
28
Túl a 468x60-on
29
A jövő bannerei További videók
30
Kreatív célzás • Böngésző • Domain • Dátum/Idő • Gyakoriság • Keresőszó • Bővítmények • GeoIP • Konkurencia kizárás • Képernyő felbontás • Mobil • Operációs rendszer • Felhasználói adatbázis • …M.O.R.E.
31
M.O.R.E. - Retargeting
32
Klasszikusokon túl
33
Mobil Egy kis hazai
34
Augmented Reality
35
Video
36
Közösségi média
37
Köszönöm a figyelmet! cseross@adverticum.com http://adverticum.com twitter.com/adverticum adserver.blog.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.