Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mobilszolgáltatók mobilkereskedelmi együttműködésének eredményei

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mobilszolgáltatók mobilkereskedelmi együttműködésének eredményei"— Előadás másolata:

1 Mobilszolgáltatók mobilkereskedelmi együttműködésének eredményei

2 Tartalomjegyzék Operátori összefogás Új szereplő: Vodafone
Mobil vásárlás eredmények Megvásárolható termékek Szolgáltatás közös továbbfejlesztése Közös kommunikációs kampányok Ügyfélkör jellemzői Növekedés üteme Tapasztalatok összegzése Mobil fizetés

3 Operátori összefogás - MobilVásárlás
Kezdetek 2004 Pannon és T-Mobile még külön rendszeren Operátori összefogás Közös platform (T-Mobile és Pannon, 2005) Vodafone autópálya-matrica vásárlás indul (2007) 10 millió potenciális ügyfél Kereskedők Új ügyfélkör elérése Költséghatékonyság Innovativitás Vásárlók Egyszerű hozzáférés Gyors vásárlás Biztonságos Termékjellemzők Termék-rendelés: SMS-en / WAP-on / Internet-en keresztül Fizetés: telefonszámlával együtt Általános előfizetéssel és kártyás előfizetéssel rendelkezők számára is elérhető (Pannon, T-Mobile)

4 Vodafone: új szereplő a mobil vásárlás és fizetés terén?
Németország Touch&travel NFC tesztüzem Írország, Egyesült Királyság Digitális és egyéb termékek Egyesült Királyság Operátori együttműködés mikro-fizetés mobilszámláról Dél-Afrika Mobil átutalás, készpénzfelvétel Egyiptom Feltölthető számla átutalási és készpénzfelvétel funkciókkal Franciaország Operátori együttműködés internetes fizetésre mobilszámláról

5 A Vodafone lépését motiváló tényezők
VALÓS ÜGYFÉLIGÉNY Digitális és fizikai termékek, valamint szolgáltatások vásárlása mobilon keresztül 2007. július végétől havidíjas előfizetők számára elérhető az autópálya-használati jogosultság vásárlás SMS-ben Nyitás a mobilszolgáltatói együttműködés felé, műszaki és üzleti felkészülés további szolgáltatások indítására

6 Operátori összefogás - MobilVásárlás
Termékek és Szolgáltatások értékesítése mobiltelefonon keresztül számlás és kártyás előfizetők számára hitelkeret és univerzális egyenleg terhére a rendszerhez csatlakozott kereskedőktől Szolgáltatás megrendelésére, regisztrációra nincs szükség előfizetői szerződés megkötésétől igénybe vehető Termékek és szolgáltatás értékesítése viszonteladói konstrukció kereskedőktől történő számlázás átvállalása garancia a rendszeren történt tranzakciók értékének kifizetésére Közös szolgáltatásfejlesztés és kommunikáció

7 Termékek MobilVásárlási rendszer Több mint 150.000 tranzakció havonta
Belépőjegyek Parkolás Szerencsejáték Hírdetés-feladás Autópálya-matrica Online vásárlás MobilVásárlási rendszer Online Mozi Újság-előfizetés Ajándék Tömegközlekedés Gyorsétterem TAXI Több mint tranzakció havonta Átlátható működés a partnerek és az ügyfelek részére Közös informatikai háttérrendszer Elindított szolgáltatások Bevezetésre kerülő szolgáltatások

8 Szolgáltatásfejlesztés: Autópálya-matrica
D1 4 napos matrica Szolgáltatás bővítése május motoros matrica, havi matrica, heti matrica Ügyfelek kényelmét szolgáló új funkciók: mobilon vásárolt matrica érvényességének lekérdezése „info” szócska elküldése SMS-ben

9 Kommunikációs kampány: Autópálya-matrica
Ideje Célja új típusú matricák (napi, havi, motoros) népszerűsítése új ügyfelek szerzése tranzakciószám növelése Média Sajtó Óriásplakát Rádió Eredmények 25%-kal növekedett a felhasználók száma 40%-os növekedés tranzakciószámban az új felhasználók azóta is folyamatosan vásárolnak matricát

10 Szolgáltatásfejlesztés: Lottó
Szolgáltatás egyszerűsítése – május: rövid hívószám bevezetése: 1756 ingyenes IVR bevezetése a szolgáltatásról: 1756 legnépszerűbb játékok egyszerűsítése: 1 hetes, kézi, joker nélküli ötös-, hatos- és skandináv lottó beküldése: kódok nélkül egy SMS-ben a megjátszani kívánt számokat vesszővel elválasztva 1 hetes, gépi, joker nélküli ötöslottó fogadás: üres SMS elküldése a 1756-ra Új játékok bevezetése Góltotó, Sportfogadás, Kenó, Puttó Jövőbeli tervek Kifejezetten csak mobilon játszható szerencsejátékok kifejlesztése

11 Kommunikációs kampány: Lottó
Ideje Célja 1756-os szám bevezetése egyszerű új fogadások új ügyfelek szerzése Média Sajtó CityLight poszter Online Rádió Eredmények 30%-os növekedés a tranzakciószámban 32%-os növekedés az ügyfélszámban 1 főre eső havi tranzakciók száma növekedett Nagy számú visszatérő vásárló

12 Ügyfélkör jellemzői A mobil-vásárló ügyfelek több mint 80%-a
azonos jellemzőkkel bír: 20 évei végén jár vagy pályakezdő Tudja, hogyan kell a mobilját új dolgokra használni és nyitott is az új dolgok kipróbálására. „Nem az ár számít, hanem a kényelem és a hasznosság!” Sokat telefonál, és általában magas a telefonszámlája. Legalább 1 évvel a többi szegmens előtt jár készülék és értéknövelt szolgáltatás használat tekintetében is. Szereti a kényelmet, ezért fogékony a kényelmet nyújtó termékek megvásárlására.

13 Szolgáltatásfejlesztés: dinamikus SIM, univerzális egyenleg
Dinamikus SIM kártyák folyamatos cseréje SIM kártyára telepített alkalmazás, mely a megfelelő formátumban elkészíti és a megfelelő telefonszámra elküldi a vásárlást kezdeményező SMS-t – ügyfélnek kényelmesebb Autópálya-matricák, Szerencsejátékok, Parkolás Több mint ügyfélnél ilyen kártya 10x gyakoribb vásárlás, ha ilyen a SIM Univerzális egyenleg Prepaid ügyfeleknek számára lehetséges, hogy ugyanabból az egyenlegből mobil vásárolni és telefonálni is tudjanak

14 Növekedés üteme

15 MobilVásárlási tapasztalatok összegzése
OPERÁTOROK Összefogás Egységes vásárlási folyamatok Közös informatikai háttér fejlesztése és üzemeltetése Közös szolgáltatásfejlesztés Közös kommunikáció PARTNEREK 10 millió potenciális ügyfél Egyszerű kommunikáció ügyfelek felé Költségkímélő, informatikailag 1 ponton kell csak a rendszer- hez csatlakozni Elégedettebb ügyfelek Alacsonyabb költségek mellett, nagy hatékonyságú kommunikáció Előnyök Exponenciálisan növekvő tranzakciószámok

16 Vásárlás Fizetés MOBILVÁSÁRLÁS MOBILFIZETÉS
Mobilszolgáltatók ügyfelei digitális és fizikai termékeket vásárolnak Vásárlási limit és univerzális egyenleg Korlátozott számban elérhető termékek és szolgáltatások viszonteladása Alacsony értékű tranzakciók (5000 Ft alatt) Minden ügyfél számára elérhető MOBILFIZETÉS 10 millió potenciális ügyfél Mobilszolgáltatók ügyfelei termékekért és szolgáltatásokért fizetnek, összegeket utalnak át Folyó- illetve hitelszámla Mobilszolgáltatók által márkázott szolgáltatás Nagy értékű tranzakciók Szerződéskötés szükséges Átmenet folyamata Költség-csökkenés Számlázás az operátor és bank között Széles termék- és szolgáltatás paletta Nagy összegű fizetések lehetősége

17 MobilFizetés Mobiltelefon és hitelszámla összekapcsolása Interneten
Kereskedőknél Egymás közötti pénzküldésre Közmű szolgáltatóknál Termékjellemzők Mindig kéznél van, bármikor használható Kényelmes- használatával könnyebben hozzájuthat „kötelező” szolgáltatásokhoz Gyors fizetés tranzakció Azonnali pénzadási – pénz fogadási lehetőség Költések utólag kiegyenlíthetők – nincs hitelbírálati procedúra Biztonságos Ügyfélelőnyök Partnerek A pénzügyi szolgáltatást egy bank nyújtja T-Mobile és Pannon: közös termékkoncepció és kereskedői bázis Fizetési rendszer üzemeltetője – Operátorok által irányított MPP

18 Köszönjük a figyelmet !


Letölteni ppt "Mobilszolgáltatók mobilkereskedelmi együttműködésének eredményei"

Hasonló előadás


Google Hirdetések