Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAnna Bognárné Megváltozta több, mint 10 éve
1
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 2. konferencia
2
Taneszközök rendszere, funkcionális jellemzőik
3
Információs közeg Tárgyi környezet funkciójelleg Személyek orientációszervezet Információs források kifejtettség dominancia
4
A tárgyi környezet meghatározottsága funkciójelleg univerzálisspeciálishagyományos modern példa: tanításra szolgáló épületek, termek, gyakorlóterületek, műhelyek
5
Személyek meghatározottsága orientációdominanciaszervezet események eredmény folyamat pedagógus tanulók kooperatív kötöttkötetlen
6
Az információs források meghatározottsága kifejtettség implicitexplicit objektum jeltípusjelrendszer technikaimetanyelvinyelvi
7
Oktatástechnológiai eszközök, berendezések és rendszerek II. Adaptív I. Nem adaptív vizuális auditív audio-vizuális RészbenTeljesen egyéni oktatás csoportos vagy párhuzamos oktatás párhuzamos oktatás
8
Vizuális információhordozók és az oktatásban való alkalmazásuk a valóság tárgyai térbeli tárgyak nyomtatott oktatási és tanulási segédanyagok táblák írásvetítő transzparensek diaképek, diasorozatok oktatófilmek és videofilmek
9
Térbeli tárgyak Olyan háromdimenziós eszközök tartoznak ide, amelyeknek: alakja szerkezete működési elve információtartalma működésének eredménye képezi az oktatás tárgyát.
10
Kísérleti eszközök:
11
Nyomtatott oktatási és tanulási segédanyagok munkatankönyv munkalapok munkafüzet faliképek
12
Táblák Az információk vizuális közlését és a memóriában való gyors elraktározását segítő taneszköz Táblai vázlat: Táblai vázlat: Valamilyen konkrét tananyag feldolgozásához kapcsolódik és a tanítási folyamattal egy időben zajlik
13
Írásvetítő transzparens, diasorozat, PP bemutató Formai követelmények: esztétikus elrendezés a színek illeszkedjenek az egységes jelrendszerhez a rajzok, szövegek, képek esztétikusak legyenek
14
Tartalmi követelmények: legyen rajta a lényeges információ kapcsolódjanak szorosan a tartalomhoz és a tanulói segédanyaghoz tanulói segédanyaghoz a feldolgozási szisztéma illeszkedjen az oktatási célkitűzésekhez célkitűzésekhez tartalmilag hibátlan legyen
15
Oktatófilmek és videofilmek Az oktatófilm: megfelelő didaktikai struktúrába rendezett tartalmában, megjelenésében összefüggő képsorokból, jelenetekből álló információhordozó.
16
Az oktatófilmek, videók előnyös tulajdonságai valósághű, dinamikus, eseményszerű bemutatás sokoldalú szemléltetési lehetőség technikai trükkök különböző felvételi lehetőségek alkalmazása az emberi érzékszervekre jelentős hatással van
17
Az oktatófilmek, videók előnyös tulajdonságai (folyt.) A film tartalmától és témájától függően a T-T folyamatban felmerülő valamennyi feladat: motiválás ismeretközlés rendszerezés számonkérés megoldható a segítségével.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.