Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 2. konferencia.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 2. konferencia."— Előadás másolata:

1 MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 2. konferencia

2 Taneszközök rendszere, funkcionális jellemzőik

3 Információs közeg Tárgyi környezet funkciójelleg Személyek orientációszervezet Információs források kifejtettség dominancia

4 A tárgyi környezet meghatározottsága funkciójelleg univerzálisspeciálishagyományos modern  példa: tanításra szolgáló épületek, termek, gyakorlóterületek, műhelyek

5 Személyek meghatározottsága orientációdominanciaszervezet események eredmény folyamat pedagógus tanulók kooperatív kötöttkötetlen

6 Az információs források meghatározottsága kifejtettség implicitexplicit objektum jeltípusjelrendszer technikaimetanyelvinyelvi

7 Oktatástechnológiai eszközök, berendezések és rendszerek II. Adaptív I. Nem adaptív  vizuális  auditív  audio-vizuális RészbenTeljesen  egyéni oktatás  csoportos vagy párhuzamos oktatás párhuzamos oktatás

8 Vizuális információhordozók és az oktatásban való alkalmazásuk  a valóság tárgyai  térbeli tárgyak  nyomtatott oktatási és tanulási segédanyagok  táblák  írásvetítő transzparensek  diaképek, diasorozatok  oktatófilmek és videofilmek

9 Térbeli tárgyak Olyan háromdimenziós eszközök tartoznak ide, amelyeknek:  alakja  szerkezete  működési elve  információtartalma  működésének eredménye képezi az oktatás tárgyát.

10 Kísérleti eszközök:

11 Nyomtatott oktatási és tanulási segédanyagok  munkatankönyv  munkalapok  munkafüzet  faliképek

12 Táblák Az információk vizuális közlését és a memóriában való gyors elraktározását segítő taneszköz Táblai vázlat: Táblai vázlat: Valamilyen konkrét tananyag feldolgozásához kapcsolódik és a tanítási folyamattal egy időben zajlik

13 Írásvetítő transzparens, diasorozat, PP bemutató  Formai követelmények:  esztétikus elrendezés  a színek illeszkedjenek az egységes jelrendszerhez  a rajzok, szövegek, képek esztétikusak legyenek

14 Tartalmi követelmények:  legyen rajta a lényeges információ  kapcsolódjanak szorosan a tartalomhoz és a tanulói segédanyaghoz tanulói segédanyaghoz  a feldolgozási szisztéma illeszkedjen az oktatási célkitűzésekhez célkitűzésekhez  tartalmilag hibátlan legyen

15 Oktatófilmek és videofilmek Az oktatófilm:   megfelelő didaktikai struktúrába rendezett   tartalmában, megjelenésében összefüggő képsorokból, jelenetekből álló információhordozó.

16 Az oktatófilmek, videók előnyös tulajdonságai  valósághű, dinamikus, eseményszerű bemutatás  sokoldalú szemléltetési lehetőség  technikai trükkök  különböző felvételi lehetőségek alkalmazása  az emberi érzékszervekre jelentős hatással van

17 Az oktatófilmek, videók előnyös tulajdonságai (folyt.) A film tartalmától és témájától függően a T-T folyamatban felmerülő valamennyi feladat:  motiválás  ismeretközlés  rendszerezés  számonkérés megoldható a segítségével.


Letölteni ppt "MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 2. konferencia."

Hasonló előadás


Google Hirdetések