Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A Hallgatói Mentorprogram működése
Kelemen Valéria tudományos segédmunkatárs, SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet alelnök, Motiváció Oktatási Egyesület
2
Program megvalósítói Civil szervezetek Szegedi Tudományegyetem
Felnőttképzési Intézet Neveléstudományi Intézet Közoktatási intézmények
3
A program struktúrája Mentorok: Szervezők:
Ösztöndíjas mentorok (min. heti 8 óra) Önkéntesek (min. heti 3 óra) Iskolafelelősök önkéntesek munkájának megszervezése iskolai program kialakítása Szervezők: Programvezetők Koordinátor Családi kapcsolattartó
4
Mentorok kiválasztása
Több lépcsős folyamat Önéletrajz Motivációs levél Személyes interjú Elsősorban tanár, tanító, gyógypedagógus szakos hallgatók Előzetes tapasztalat (korrepetálás, táboroztatás stb.) előnyt jelent
5
Mentorok felkészítése
Egyetemi kurzusok SZTE BTK Neveléstudományi Intézet SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet Elméleti és gyakorlati felkészítés Kredit Módszertani továbbképzések Tevékenységközpontú pedagógiák Tanulásmódszertan Hatékony tanulómegismerési technikák Drámapedagógia Projektmódszer
6
Mentorok felkészítése (2.)
Csapatépítő tréning Konferencia Belső hospitálás Fejlesztő műhely
7
Mentorok feladata Mentoráltak tanulmányi előmenetelének segítése
Szabadidős programok szervezése Kapcsolattartás a szülőkkel, pedagógusokkal Kötelező adminisztráció
8
Tanulmányok segítése Tevékenység: Ideje: Korrepetálás Fejlesztés
Tanórán Délutáni órákban Hétvégén, szünidőben (pótvizsga felkészítés)
9
Szabadidős programok szervezése
Az iskolában: integráltan, a többi tanuló bevonásával Kézműves foglalkozás Film klub Sportprogramok Játékok Az iskolán kívül: Kirándulások Farsang, karácsony Záró rendezvény Napközis tábor
10
Eredmények Mentorálás hatása a mentorhallgatókra
Lehetőségük nyílik valódi tapasztalat, gyakorlat szerzésére Át tudják gondolni önreflexív módon, hogy valóban a pedagógusi hivatást szeretnék-e választani Pályaelhagyás Jelenlegi oktatási rendszerben nem tudna kiteljesedni Megerősítés
11
Eredmények (2) Mentorálás hatása a diákokra
Személyes, bizalmi kapcsolat a mentorral Iskolával, tanulással kapcsolatos attitűd pozitív irányba változik Tanulási motiváció fenntartása és megerősítése Hiányzás számának csökkenése
12
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.