Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
REFORMPEDAGÓGIA
2
Maria Montessori 1870-1952 1899 - gyógypedagógiai intézet
„casa dei bambini” „Módszerem könyve” Nemzetközi Montessori Szövetség
3
Pedagógiai -pszichológiai alapelvei
Hagyjuk a gyermeket önállóan cselekedni Gyermekhez méretezett környezet A nevelés alapelve: a gyermek aktivitása -- lehetőség az érzékszervek fejlesztésére, az önálló tapasztalatszerzésre.
4
Módszerek - Eszközök A napirend Érzékszervi fejlesztő eszközök
Foglakozási formák A Montessori intézetek belső világa A tanítás tartalma
5
A Montessori pedagógia Magyarországon
az első Montessori óvoda Burchard-Bélaváry Erzsébet óvoda iskola Magyar Montessori Egyesület
6
A Waldorf pedagógia A koncepció antropológiai alapjai - az antropozófia Az egyedfejlődés - 0-7 év -a világ érzékszervi befogadása év- engedelmes példakövetés év- az autonóm ítéletalkotás kora év a bölcsesség kora Rudolf Steiner
7
A Waldorf iskolák A Waldorf iskolák sajátosságai Az epochális oktatás
Az euritmia Waldorf iskolák Magyarországon Göllner Márta iskolája
8
Peter Petersen - Jena Plan
Osztályrendszer helyett - csoportok Alsósok: az 1-3. iskolai év tanulói 7-9 évesek Középső csoport a 4-6. iskolai év tanulói évesek Felsősök csoportja a 6-8. iskolai év tanulói évesek Ifjúsági csoport a iskolai év tanulói évesek
9
Művelődési alapformák
Beszélgetés Játék Munka Ünnep
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.