Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

LEGO® robotok az iskolában

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "LEGO® robotok az iskolában"— Előadás másolata:

1 LEGO® robotok az iskolában
A gyakorlati tapasztalatok bemutatása Gilicze Tamás

2 Előzmények… NE „csak” ügyes felhasználókat képezzünk.
amit tanítunk, az legyen: korszerű, érdekes, nem öncélú, adjon teret a tanulók kreativitásának. Legyen a diákoknak lehetőségük megmérettetésre, összehasonlításra programozói versenyek (szűk réteget érint, matematikából is kiválóak kiváltsága) Sikerélmény Kézzelfogható „alkotások”

3 Új kihívások 8 osztályos gimnázium 5-8.évfolyam 9-12. évfolyam
előtérbe került az automata elvű Logo programozási nyelv, DE a teknőc a képernyőn marad…. A Lego robotok már „legurulnak” a monitorról! 9-12. évfolyam Számítógéphez kapcsolható mérésadatgyüjtő Meteorológiai állomás

4 IKT 5. évfolyamon Informatika oktatási program, Forrás: Otthonról hozott előnyök és hátrányok Van otthon számítógép és Internet hozzáférés Nincs otthon számítógép és Internet hozzáférés Az iskola és a pedagógus felelőssége Egészséges felhasználói magatartás kialakítása Számítógép mellett töltött Idő, használt alkalmazások. Testtartás, ergonomikus környezet Számítógép és Internet legyen eszköz, amit a diák céljai szolgálatába tud állítani Fontos alapozó időszak Problémamegoldó gondolkodás Kreativitás Együttműködési készség kibontakoztatása

5 Három alappillér Imagine Logo Think.com Robotok

6 Imagine Diákoknak fejlesztett multimédiás szerzői rendszer
bármely tantárgyban hasznos segédeszköz További információk Sulinet e-Tananyag portál (informatika alportál) SDT Az Imagine munkafüzete (a programmal együtt feltelepítésre kerül, az ..//imagine/munkafuzet/imagine_munkafuzet.pdf

7

8 Imagine nem csak az informatika szemszögéből
Algoritmusok megtervezése, megfogalmazása (mozgás, rajzolás) Programok létrehozása, tárolása (Logo programozási nyelv - magyar alapszavak is) Jól működő, évfolyam számára meghirdetett országos tanulmányi verseny. Zeneszerkesztő, mozgófilm, animáció,

9 Think.com Kéretlen levelektől, reklámoktól védett, ellenőrzött tartalmak Zárt, pedagógusok által felügyelt, nemzetközi oktatási környezet A Világ 47 országából elérhetőek a regisztrált iskolák Elektronikus postafiók, honlap készítési lehetőség Együttműködés szűkebb és tágabb környezetben Önálló és tanórai felhasználásra egyaránt alkalmas Internetes barangolás, idegen nyelv használat (diák-zsargon megismerése) gyors kapcsolat teremtés, on-line figyelés (sticky) Csoportok közötti kommunikáció (vita, ötletbörze, véleménykérés, szavazás, egyszerű lebonyolítása) A használati feltételek rögzítettek.

10

11 nyomás (érintés) érzékelő
A Lego robot agy test motor érzékelők forrás: az agy (=chip) nyomás (érintés) érzékelő a test a motor

12

13

14 LEGO® MINDSTORMS™

15

16

17

18

19 Kik? Hogyan? Osztályon belül alakult csoportok (azonos korosztály, kortárs segítők) Különböző korú gyerekek egy csapatban Rövid ideig tartó együttműködés (csak egy projekt erejéig) „jól bevált” csapatösszetétel, kiforrott munkamegosztás Esélyegyenlőség biztosítása Fiúk-lányok Hátrányos helyzetű gyerekek

20

21 Hol? Mivel? Mennyire eszközigényes? Általános tanterem
Nagyobb méretű aszal (3-4 gyerek) Minimum 1 db számítógép (USB csatlakozó) Lego Mindstorms,(RCX vagy NXT) Csoportmunkára alkalmas terem az ideális

22

23 Mikor? Milyen keretek között?
Hova illeszkedik? Informatika óra Technika óra Tanítási órán kívül - szakkörön Hogyan lehet elfogadtatni a bevezetését? Tantervekhez kapcsolhatóEszközfejlesztési terv Nemzetközi minták Az iskolavezetés meggyőzése Fenntartható fejlődés biztosítása szülők, gyerekek pozitív visszajelzése Versenyek, találkozók FirstLegoLeague (FLL nemzetközi honlap) FLL OEC (Open European Championship)

24 Problémák és lehetséges megoldások
Heti 1 óra alatt nem fejezhető be a munka A készletet nem használhatják másik csoportok. Hosszan elnyúlik egy-egy robot tervezése, megépítése, kipróbálása. Megoldás: az órák összevonása, tömbösítése ideális 4 fős csoport, 4 készlet 3 óra egyben  Epochális képzés pl.: egy héten keresztül ezzel foglalkoznak.

25 5letek és hogyan tovább? Széles körű bevezetés feltételei
Hasonló hazai kezdeményezések összefogása Legyen (van?) virtuális közösségük az oktatásban Magyarországon is

26 Zárógondolatok " Az ismeret csak az egyik oldala a megértésnek. A valódi megértés a saját tapasztalatokból származik" -Dr. Seymour Papert- "A LEGO® MindStorms™ filozófiája az, hogy ne csak megértsd a technológiát, hanem kreatív mestere is legyél neki. Ez történik amikor megtervezed, elkészíted és programozod a saját intelligens találmányodat."

27 Köszönöm a figyelmüket!
Gilicze Tamás Batsányi János Gimnázium és Szakközépiskola Csongrád


Letölteni ppt "LEGO® robotok az iskolában"

Hasonló előadás


Google Hirdetések