Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
LEGO® robotok az iskolában
A gyakorlati tapasztalatok bemutatása Gilicze Tamás
2
Előzmények… NE „csak” ügyes felhasználókat képezzünk.
amit tanítunk, az legyen: korszerű, érdekes, nem öncélú, adjon teret a tanulók kreativitásának. Legyen a diákoknak lehetőségük megmérettetésre, összehasonlításra programozói versenyek (szűk réteget érint, matematikából is kiválóak kiváltsága) Sikerélmény Kézzelfogható „alkotások”
3
Új kihívások 8 osztályos gimnázium 5-8.évfolyam 9-12. évfolyam
előtérbe került az automata elvű Logo programozási nyelv, DE a teknőc a képernyőn marad…. A Lego robotok már „legurulnak” a monitorról! 9-12. évfolyam Számítógéphez kapcsolható mérésadatgyüjtő Meteorológiai állomás
4
IKT 5. évfolyamon Informatika oktatási program, Forrás: Otthonról hozott előnyök és hátrányok Van otthon számítógép és Internet hozzáférés Nincs otthon számítógép és Internet hozzáférés Az iskola és a pedagógus felelőssége Egészséges felhasználói magatartás kialakítása Számítógép mellett töltött Idő, használt alkalmazások. Testtartás, ergonomikus környezet Számítógép és Internet legyen eszköz, amit a diák céljai szolgálatába tud állítani Fontos alapozó időszak Problémamegoldó gondolkodás Kreativitás Együttműködési készség kibontakoztatása
5
Három alappillér Imagine Logo Think.com Robotok
6
Imagine Diákoknak fejlesztett multimédiás szerzői rendszer
bármely tantárgyban hasznos segédeszköz További információk Sulinet e-Tananyag portál (informatika alportál) SDT Az Imagine munkafüzete (a programmal együtt feltelepítésre kerül, az ..//imagine/munkafuzet/imagine_munkafuzet.pdf
8
Imagine nem csak az informatika szemszögéből
Algoritmusok megtervezése, megfogalmazása (mozgás, rajzolás) Programok létrehozása, tárolása (Logo programozási nyelv - magyar alapszavak is) Jól működő, évfolyam számára meghirdetett országos tanulmányi verseny. Zeneszerkesztő, mozgófilm, animáció,
9
Think.com Kéretlen levelektől, reklámoktól védett, ellenőrzött tartalmak Zárt, pedagógusok által felügyelt, nemzetközi oktatási környezet A Világ 47 országából elérhetőek a regisztrált iskolák Elektronikus postafiók, honlap készítési lehetőség Együttműködés szűkebb és tágabb környezetben Önálló és tanórai felhasználásra egyaránt alkalmas Internetes barangolás, idegen nyelv használat (diák-zsargon megismerése) gyors kapcsolat teremtés, on-line figyelés (sticky) Csoportok közötti kommunikáció (vita, ötletbörze, véleménykérés, szavazás, egyszerű lebonyolítása) A használati feltételek rögzítettek.
11
nyomás (érintés) érzékelő
A Lego robot agy test motor érzékelők forrás: az agy (=chip) nyomás (érintés) érzékelő a test a motor
14
LEGO® MINDSTORMS™
19
Kik? Hogyan? Osztályon belül alakult csoportok (azonos korosztály, kortárs segítők) Különböző korú gyerekek egy csapatban Rövid ideig tartó együttműködés (csak egy projekt erejéig) „jól bevált” csapatösszetétel, kiforrott munkamegosztás Esélyegyenlőség biztosítása Fiúk-lányok Hátrányos helyzetű gyerekek
21
Hol? Mivel? Mennyire eszközigényes? Általános tanterem
Nagyobb méretű aszal (3-4 gyerek) Minimum 1 db számítógép (USB csatlakozó) Lego Mindstorms,(RCX vagy NXT) Csoportmunkára alkalmas terem az ideális
23
Mikor? Milyen keretek között?
Hova illeszkedik? Informatika óra Technika óra Tanítási órán kívül - szakkörön Hogyan lehet elfogadtatni a bevezetését? Tantervekhez kapcsolhatóEszközfejlesztési terv Nemzetközi minták Az iskolavezetés meggyőzése Fenntartható fejlődés biztosítása szülők, gyerekek pozitív visszajelzése Versenyek, találkozók FirstLegoLeague (FLL nemzetközi honlap) FLL OEC (Open European Championship)
24
Problémák és lehetséges megoldások
Heti 1 óra alatt nem fejezhető be a munka A készletet nem használhatják másik csoportok. Hosszan elnyúlik egy-egy robot tervezése, megépítése, kipróbálása. Megoldás: az órák összevonása, tömbösítése ideális 4 fős csoport, 4 készlet 3 óra egyben Epochális képzés pl.: egy héten keresztül ezzel foglalkoznak.
25
5letek és hogyan tovább? Széles körű bevezetés feltételei
Hasonló hazai kezdeményezések összefogása Legyen (van?) virtuális közösségük az oktatásban Magyarországon is
26
Zárógondolatok " Az ismeret csak az egyik oldala a megértésnek. A valódi megértés a saját tapasztalatokból származik" -Dr. Seymour Papert- "A LEGO® MindStorms™ filozófiája az, hogy ne csak megértsd a technológiát, hanem kreatív mestere is legyél neki. Ez történik amikor megtervezed, elkészíted és programozod a saját intelligens találmányodat."
27
Köszönöm a figyelmüket!
Gilicze Tamás Batsányi János Gimnázium és Szakközépiskola Csongrád
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.