Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MagyarÁllamvasutak 2010.09.15. Hatékonyság Ügyfélközpontúság Modernizáció MÁV CSOPORT Jelen és jövő.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MagyarÁllamvasutak 2010.09.15. Hatékonyság Ügyfélközpontúság Modernizáció MÁV CSOPORT Jelen és jövő."— Előadás másolata:

1 MagyarÁllamvasutak 2010.09.15. Hatékonyság Ügyfélközpontúság Modernizáció MÁV CSOPORT Jelen és jövő

2 MagyarÁllamvasutak 2010.09.15. A MÁV problémái

3 MagyarÁllamvasutak 2010.09.15. A MÁV problémái két tőről fakadnak 1.Az állami szerepvállalás tartalmának, mértékének és preferenciáinak tisztázatlanságából vagyis vagyis: a hosszú távú kormányzati közlekedés politikai koncepció hiányából 2.A vasúttársaság működésének gyengeségeiből, hiányosságaiból 3 dr. Mosóczi László

4 MagyarÁllamvasutak 2010.09.15. Problémákból adódó gondjaink  Évtizedek óta tartó alulfinanszírozottság  Tervezhetetlenség  Súlyos eladósodottság  Versenyképtelenség  Befejezetlen szervezeti reform 4 dr. Mosóczi László

5 MagyarÁllamvasutak 2010.09.15. Konkrét következmények  Elavult, korszerűtlen technológiák, rendszerek, elemek infrastruktúra és jármű oldalon egyaránt;  Életciklusuk végére került eszközök, berendezések;  Elhanyagolt környezet;  Elégtelen szolgáltatási színvonal;  Kényszerfejlesztések;  Túlméretezett infrastruktúra  … és a sort még lehetne folytatni 5 dr. Mosóczi László

6 MagyarÁllamvasutak 2010.09.15. Külső gazdasági környezet - 2009 MAKROGAZDASÁGI ADATOK (2009) KÖZLEKEDÉSI TRENDEK  Áruszállítás visszaesése, -20% átkm  Helyközi közösségi személyszállítás visszaesése, -6% útkm  A vasúti piac liberalizálása (nemzetközi személyszállítás liberalizálása 2010. január 1-től) Forrás: Eurostat, MNB, KSH  EU GDP -4,1%  Hazai GDP -6,7%  Hazai infláció 4,2%  Hazai ipari termelés -10,8% -2,4% -4,1%-4,6% MÁV CSOPORT KIEMELT MUTATÓK 6 dr. Mosóczi László

7 MagyarÁllamvasutak 2010.09.15. A MÁV jövője

8 MagyarÁllamvasutak 2010.09.15. A jövőt meghatározó piaci keretrendszer 1.Az Európai Unió által meghatározott mozgástér – a kijelölt nagyforgalmú nemzetközi folyosókra koncentrálva – homogén és átjárható infrastruktúra kialakítása és – diszkriminációmentes szolgáltatásnyújtás biztosítása dedikált célú források összehangolt fejlesztéspolitikán és fejlesztési célok alapuló stratégia 2.A magasabb szolgáltatási színvonalra és hatékonyabb működésére ösztönző piaci erők: – árban versenyképes – szolgáltatásaiban elismert vállalat – sokrétű minőségi szolgáltatásainak igénybevétele összpontosított fejlesztési kormányzati támogatás folyamatok, koordináció 8 dr. Mosóczi László

9 MagyarÁllamvasutak 2010.09.15.  A XXI. század mobilitási igényeit kielégítő kínálat;  Közlekedési módok optimális munkamegosztása;  Új utasok révén többletbevételek szerzése;  Az autózás egy utasra eső benzinköltségével versenyképes díjszabás;  Utazási környezet minőségének javítása;  A megbízhatóság növelése. 9 dr. Mosóczi László

10 MagyarÁllamvasutak 2010.09.15.  Létre kell hozni a közösségi közlekedés hazai struktúráját – Egyes alágazatok munkamegosztásban betöltött szerepének megfogalmazása; – A közúti/vasúti közösségi közlekedés látszólagos versenyét fel kell számolni; – Integrált közlekedési rendszert szükséges létrehozni.  Alágazatok közötti tarifaközösség kialakítása – Az üzemeltetési hatékonyságot eredményező egészséges közlekedési feladatmegosztás elősegítése; – Elektronikus jegyrendszer platform kialakítása, jegyek átjárhatóságának biztosítása egy elszámolóház létrehozásával; – A jogos bevétel beszedésének hatékonyságának növelése; – A közösségi közlekedésbe vetett utazói bizalom emelése.  Egységes vasúti – közúti állami szerepvállalás – Az állami szerepvállalás és – Az infrastruktúra-használati díjrendszer egységesítése a közúti és vasúti közlekedésben. 10 dr. Mosóczi László

11 MagyarÁllamvasutak 2010.09.15.  Határozott tulajdonosi álláspont az elvárt szolgáltatási szintről – Differenciált szolgáltatások és minőségi színvonalak meghatározása; – Mindezek megrendelése és finanszírozása a pályahálózat-működtetési szerződésen és a közszolgáltatási szerződésen keresztül.  Menetrend alapú infrastruktúra-fejlesztési politika és stratégia – Hosszú távú fejlesztési stratégia elfogadása. – Összehangolt fejlesztések – komplex fejlesztési projektek  Az EU-s források maradéktalan lehívásához szükséges feltételek biztosítása  Az EU fejlesztésekkel elkészült létesítmények kötelező karbantartási követelményének betartása – Technológiai követelmény és finanszírozási szükséglet elismerése.  A magántőke-befogadás képességének megteremtése – Kiszámítható és üzletileg megalapozott tőkemegtérülést eredményező projektek kivitelezése alternatív források bevonásán keresztül.

12 MagyarÁllamvasutak 2010.09.15. A jövő MÁV-ja - nemzeti vasúttársaság -

13 MagyarÁllamvasutak 2010.09.15. Háztól-házig eljutás idejének csökkentése:  Gyakoribb járatkövetés (szolgáltatásfejlesztés)  „szoftver”  Jól szervezett csatlakozási rendszer (szolgáltatásfejlesztés)  „szoftver”  Rövidebb menetidő (infrastruktúra- és járműfejlesztés)  „hardver” Bázis a szolgáltatás tervezéséhez:  Kínálati menetrend, gyakori eljutási lehetőségek.  A magas állandóköltség miatt vasúton az ütemes menetrend gazdaságos és versenyképes.  Ütemes menetrend közúton is célszerű, főleg a vasútra ráhordó forgalomban.  Az integrált közúti-vasúti menetrend, azaz a mobilitási kínálat rendszere határozza meg a fejlesztéseket.  Határköltség alapon a csúcsidei kapacitásokat völgyidőszakban is mozgathatjuk a mobilitás, a versenyképesség érdekében.  Peremidőszakok közlekedési gyakorisága határköltség-határbevétel alapon meghatározott.  A szolgáltatás igénybevételét az értékesítési csatornák fejlesztésével is ösztönözzük.  A szolgáltatási lánc valamennyi részén egységesen jó minőség biztosítása (utastájékoztatás, fedélzeti kiszolgálás, stb.) 13 dr. Mosóczi László

14 MagyarÁllamvasutak 2010.09.15. Szervezeti átalakítás, mint eszköz Nemzeti Vasúttársaság Önálló Pályavasút •Egységes vasúti szolgáltató cégcsoport => javuló társadalmi megítélés. •EU-konformitás (liberalizáció / versenytámogatás / finanszírozás). •Transzparens, ügyfélorientált, kiszámítható és hosszú távon finanszírozható infrastruktúra üzemeltetés. •Hatékonyság, felelős gazdálkodás, versenyképesség. •Állami szerepvállalás => Pénzügyi stabilizáció: közszolgáltatási szerződések rendszere •A vasúti pálya és a pályavasúti szolgáltatások modernizációja => felzárkózás lehetősége a nemzetközi színvonalhoz. •A vasúti közlekedés teljesítménynövekedésének megalapozása.

15 MagyarÁllamvasutak 2010.09.15. 15 dr. Mosóczi László A célállapotban:  A fejlesztések összehangolt módon kerülnek tervezésre (alágazatok közötti, operátorok és infrastruktúra működtető közötti, fejlesztések közötti összhang biztosítása);  A projektek prioritását az elérni kívánt szolgáltatási szint és az ebből levezetett valós menetrendi igények határozzák meg;  A versenyképesség növelése az intermodalitás elvrendszerének keretei között zajlik a szinergiák és az egymásra épülés alapján;  A jelenlegi forráslehetőségek miatti kényszerhelyzetben a fejlesztések finanszírozásában egyes területeken jelentősebb teret tudnak és képesek nyerni az alternatív formák (vállalkozói finanszírozás, keretszerződések, fejlesztési hitel és kötvény).  Az infrastruktúra-használati díjrendszer egységes alapon működik a közlekedési alágazatoknál, az állami szerepvállalás azonos elvek szerinti realizálódik.

16 MagyarÁllamvasutak 2010.09.15. Köszönöm a figyelmet! 16 dr. Mosóczi László


Letölteni ppt "MagyarÁllamvasutak 2010.09.15. Hatékonyság Ügyfélközpontúság Modernizáció MÁV CSOPORT Jelen és jövő."

Hasonló előadás


Google Hirdetések