Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaRéka Patakiné Megváltozta több, mint 10 éve
1
2008. 03. 17Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével
2
2008. 03. 17Goronné Ondré Katalin Mentor fogalma az értelmező kéziszótár szerint : - idősebb tanácsadó, pártfogó, atyai jóbarát - az Odüsszeiában szereplő Mentórnak, Télemakhosz nevelőjének a nevéből
3
2008. 03. 17Goronné Ondré Katalin A Wikipédia szerint ( lásd Internet ) : •Munkahelyi környezetben olyan személyt jelent, aki egy munkatársa számára tanácsadóként áll rendelkezésre, pl. szakkérdésekben. A mentor elkíséri a munkatársat szakmai fejlődése során és példát mutat neki. •Itt már meg is jelenik az IT mentor fogalma, azaz, az informatikai társadalom mentora. Az IT mentorok feladata elsőrendűen az, hogy az e-Magyarország pontokon segítsék azokat az embereket, akik önállóan nem képesek igénybe venni az információs társadalom nyújtotta szolgáltatásokat, nem tudják (ki)használni az információs és komunikációs technológiák kínálta lehetőségeket.
4
2008. 03. 17Goronné Ondré Katalin Mik az IT mentor fő feladatai ? •problémás élethelyzetek felismerése, •szükségletek feltárása, •meghatározza, hogy ki tud segíteni az adott probléma megoldásában, •tervet dolgozhat ki, ha erre szükség van, •felhasználja az információs hálózat adta lehetőségeket a probléma megoldásában, •folyamatosan fejleszti saját képességeit, •tapasztalatait megosztja másokkal, ezzel részt vesz az információs hálózat kialakításában, •elemzi a tipikus élethelyzeteket és problémákat és a speciális célcsoportok szükségleteit, •elősegíti a célcsoport helyzetének javítását az információs társadalomban, a „digitális” esélyegyenlőség megteremtésében. Az IT mentorok speciális hálózatot jelentenek és teremthetnek meg az információs társadalom keretein belül. Kialakult hálózatuk csökkenheti az különböző társadalmi csoportok közti egyenlőtlenségeket.
5
2008. 03. 17Goronné Ondré Katalin Milyen tulajdonságokkal rendelkezzen egy IT mentor ? •logikus gondolkodás •kreativitás •kapcsolatteremtő képesség •jó kommunikációs képesség ( ami gyakorlattal fejleszthető ) •fejlődési, tanulási képesség •empátia •asszociációs készség •némi műszaki érzék •LEGFONTOSABB : TÜRELEM
6
2008. 03. 17Goronné Ondré Katalin Milyen területekről jöttek a részvevők ? •családsegítő szolgálat •gyermekjóléti szolgálat •önkormányzat •munkaügyi központ •művelődési intézmény •oktatási intézmény •teleház •HEFOP program •kisebbségi önkormányzat •magánszemély
7
2008. 03. 17Goronné Ondré Katalin •Ezen területen dolgozó résztvevőkkel már a képzés során kialakult egy mini közösség, amely képes egymásnak segíteni a problémás helyzetek kezelésében. Ilyen, organikusan kialakult közösségek képesek a leghatékonyabb segítő tevékenységre. •Saját területükön való tájékozottságuk és a képzés teszi alkalmassá őket a „hálózatban” való munkára.
8
2008. 03. 17Goronné Ondré Katalin Milyen területekkel foglalkoztunk a képzés során ? ECDL képzés 4 modullal ( alapvető információ technológiai ismeretektől a prezentáción keresztül az Internet használatáig ) Foglalkoztatási mentor képzés = munkaügyi ismeretek = szociális ismeretek = információs társadalommal kapcsolatos ismeretek = pályázati ismeretek
9
2008. 03. 17Goronné Ondré Katalin Mire lettünk képesek ? •információs társadalomban való eligazodás, tájékozódás, •hatékonyabb segítség nyújtás IT eszközök segítségével, •integrációra képes gondolkodás alkalmazása a gyakorlatban, •„szociális munkásba oltott informatikus” szemlélet megvalósítása a gyakorlati munkánkban, •informatikai eszközök használata az általános célok megvalósítása érdekében.
10
2008. 03. 17Goronné Ondré Katalin Záró gondolat : Összejönni – jó kezdés. Együtt maradni – haladás. Együtt dolgozni – siker. ( Henry Ford ) Csak az nem követ el hibát, aki nem csinál semmit. ( Theodore Roosevelt )
11
2008. 03. 17Goronné Ondré Katalin Köszönöm a figyelmet. Goronné Ondré Katalin mentor
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.