Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A TÁMOP Iskolai tehetséggondozás és a TÁMOP

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A TÁMOP Iskolai tehetséggondozás és a TÁMOP"— Előadás másolata:

1 A TÁMOP 3. 4. 3 Iskolai tehetséggondozás és a TÁMOP 3. 4. 4
A TÁMOP Iskolai tehetséggondozás és a TÁMOP Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program tapasztalatai és tervek a folytatásra 2011. március Dr. Polonkai Mária a Magyar Géniusz Program Elméleti és módszertani munkabizottságának vezetője

2 TÁMOP 3.4.3. Iskolai tehetséggondozás
Céljai: iskolai tehetséggondozás feltételrendszerének fejlesztése; pedagógusok szakmai- módszertani felkészítése; iskolai tehetséggondozási tevékenységek és programok (tanulmányi versenyek, táborok, önképzőkörök, stb.) tehetséggondozó programok és tehetséges fiatalok bekapcsolódása az országos hálózatba; az esélykülönbségek mérséklése, tehetséggondozási szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés biztosítása.

3 Támogatható tevékenységek köre
pedagógusok tehetséggondozással kapcsolatos továbbképzése; pedagógusok felkészítése egyéni fejlesztési programok kialakítására; iskolai mentorálás, egyéni fejlesztési programok feltételrendszerének javítása; iskolai tanulmányi versenyek, készség és képességfelmérést lehetővé tevő programok megvalósítása;

4 5. iskolai, iskolák közötti, továbbá területi és térségi képesség-kibontakoztató, tehetséggondozó programok, projektek kifejlesztése, továbbfejlesztése és kísérleti jellegű megvalósítása; 6. adott területen megvalósuló, tehetséggondozáshoz nélkülözhetetlen eszközök beszerzése; 7. Tehetségpontokkal, Tehetségsegítő Tanácsokkal történő együttműködés biztosítása.

5 TÁMOP 3.4.4. Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program
Célja: segítsen a fiataloknak felfedezni magukban a tehetséget; segíteni a felnőtteknek abban, hogy felfigyeljenek a tehetségekre; tehetségek hasznosuljanak: társadalomban az a tehetséges, aki képes a tehetségét kibontakoztatni, önmaga és a társadalom hasznára fordítani;

6 tehetségbarát társadalmi környezet, tehetségeket gondozó hálózat kialakítása;
komplex tehetséggondozó programok kidolgozása, megvalósítása (beválogatástól a hatásvizsgálatig); szakemberek felkészítése a tehetséggondozásra.

7 A hálózat csoportjai: a Tehetségpontok
Alapfeladata: tehetségek felfedezése, azonosítása, tehetséggondozás (gyorsítás, gazdagítás), tehetség- tanácsadás, pályaorientáció.

8 Tehetségpontok létrejöttét a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács kezdeményezte
2007: 2008: 2009: 180 2010: 377 2011: 410

9 Tehetségpontok regisztrációja – hálózatba kerülés feltétele
Kétirányú kapcsolat: tehetséges fiatalok, mentorok, kezdeményezések, jó gyakorlatok, a tehetségsegítés bármely formájának közvetítése az ország többi részébe, máshonnan származó értékek befogadása, alkotó alkalmazása.

10 Tehetségpontok akkreditációja – önmaguk, az általuk képviselt minőség felmérése, megmutatása (önértékeléssel, helyszíni szemlével) Akkreditált Kiváló Tehetségpont: 104 Akkreditált Tehetségpont: 27

11 Tehetségsegítő Tanácsok:
a tehetségsegítés különböző területein működő szereplőket fogja össze; hatókörük szélesebb egy-egy intézménynél; hátrányos helyzetű térségekben működésük hozzájárul az esélyek növeléséhez.

12 A kapcsolat nem „virtuális”, hanem tényleges személyek és intézmények között (Tehetségpontok, Tehetségsegítő Tanácsok) Hálózat és Világháló Magyar Géniusz Portál (

13 Regisztrált Tehetségpont 410 Akkreditációban részt vett Tehetségpont 170 Jó gyakorlatok Magyarországon kb.110 Külföldi jó gyakorlatok 20 A program közreműködésével szervezett Tehetségnapok Megalakult Tehetségtanácsok 20 50

14 Háttértanulmányok 19 Kiadványok 15 Képzési programok (akkreditált) 79 Megtartott képzések 469 Képzésben részt vettek száma 8305 Hírlevél olvasói kb Portál látogatói kb Programban érintettek kb

15 Tehetségbarátok köre Önkéntes alapon működő szerveződés, képesek és hajlandóak szolgálni a tehetségsegítés ügyét. Mentorok Önzetlenül, szakmai tapasztalatból segítik a hozzájuk forduló tehetségeket. Mecénások Ellenérték nélkül, jelentős összeggel vagy jelentős összegű szolgáltatással támogatják a tehetségsegítők tevékenységét.

16 Európai Tehetségnap Magyarországon 2011. április 7-9
Európai Tehetségnap Magyarországon április 7-9. Tehetséggondozás EU Magyar Elnökségi Konferencia és Első Európai Tehetségnap Jó gyakorlatok a tehetségsegítésben 10 magyar jó gyakorlat megjelenése 20 külföldi jó gyakorlat megjelenése

17 Módszertan, elmélet – kutatások és kiadványok
Adaptív nevelés és oktatás Tehetségfejlesztés a biológiatudományban Drámapedagógia a tehetséggondozásban A reflektív gondolkodás fejlesztése Az irodalmi alkotó tevékenység fejlesztése A projektoktatás elmélete és gyakorlata Tehetségpontok létrehozása, akkreditációja

18 Tervek: folytatás és lendület TEHETSÉGHIDAK PROGRAM Célja:
tehetségsegítő hálózat továbbépítése; a hálózat társadalmi beágyazódása; aktívabb társadalmi cselekvés megindítása; tehetségsegítő kezdeményezések gyakorlattá formálása.

19 Tevékenységi területek:
A) Hídképzés a tehetséggondozás hálózatának elszigetelt elemei között tehetség életpálya-nyilvántartó (óvodától felnőttkorig); felnőtt és időskori tehetséggondozás; többszintű kommunikáció szülő-pedagógus-tehetséges fiatal között; tudástranszfer létrehozása a régiók között; helyi tehetséggondozó programok a hátrányos helyzetű területeken.

20 B) Tehetség menedzsment, tehetségközösségek
Tehetség – kortárscsoport támogatása Évközi és nyári programok összekapcsolása Kiemelt tehetségekkel (zsenikkel) való foglalkozás 5000 fő részére képzések szervezése C) Tehetségek társadalmi felelősségvállalása Sikeres tehetségek mint mentorok A magyar tehetségek megtartása Fiatalok képviselete a Tehetségsegítő Tanácsokban D) Kommunikációs offenzíva: A tehetség nemzeti ügy A média minden ágának kihasználása a kommunikációra

21 Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "A TÁMOP Iskolai tehetséggondozás és a TÁMOP"

Hasonló előadás


Google Hirdetések