Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaVeronika Fazekasné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Független iskolák Fenntartó1005 Intézményi telephely 2995 Munkavállalók Pedagógus 17 000 fő Egyéb dolgozó 3800 fő Tanuló/pedagógus 14,35
2
Tanulók ÓvodaÁlt.isk.Gimn.SzakiskSzakk.AMIKoll.összes 8400150004000025000500001030003100244500
3
Intézménytípusok
4
AME tagok 130 fenntartó 476 telephely 58000 tanuló( Ebből 29 000 AMI) 4700 munkavállaló (4033 pedagógus, 6900 egyéb munkavállaló) Tanuló/pedagógus: 12,34
5
Tények
6
A kormány-deklarált céljai/eszközei A rendteremtés a 20 éves káoszból, vissza az igazi iskolába Ne csak jogok kötelességek is A képzési követelmények szigorítása Az állam szerepének jelentős erősítése A tartalmi szabályozás megváltoztatása – kötött központi tantervekkel A tanári életpálya vonzóvá tétele Integráció helyett felzárkóztatás A kimeneti követelmények szigorítása (érettségi) Az iskolák értékközvetítő szerepének növelése, mindenekelőtt az egyházi intézmények erősítésével A tehetséggondozás központba helyezése, elkülönült tehetséggondozó intézményekkel (elitképző gimnáziumok – a hat évfolyamosok szigorítása, tehetséggondozó osztályok stb.) Az iskolák gazdasági hatékonyságának növelése A szakképzésnek a közoktatásról való leválasztása, korábbra helyezése, és a piaci szervezetek alá rendelése
7
Események Párhuzamos „műhelyek”-KDNP terület Egyházi intézmények rapid rendezése Szakképzés közoktatás merve szétválasztása Gyors- egyeztetés nélküli- közoktatási koncepció (pedagógusok készítették) Pedagógus életpálya modell A humánerőforrás „zsák” befedve (91 Mrd Ft) Önkormányzatok iskolaátadásai (alapítványiak korlátozva) Koncepció forrásigénye 325 Mrd Ft (nincs) Koncepció visszavonva- elindul az egyeztetés Oktatási „konzultáció” (látszategyeztetés) Szakképzés áll, vagy titokban készül ( „piacképes szakmák”) Ellenőrzés, jóváhagyás kormányhivataloknál ( megyei, járási?)
8
AME Havonta elnökség Civil egyeztetés (szociális, oktatási szervezetek) Sűrűbb belső fórumok Kiegészítő támogatás tárgyalások szerződés előkészítés (2 év) Koncepció opponálása- tárgyalások- folyamatosan Forráshiány végleges( végletes) rögzítésének megállítása Önálló PR projekt NEFMI háttértámogatása az NGM vitában Szakképzéssel nincs kapcsolatunk ( nem tudunk szinte semmit) Nemzetközi kapcsolatok erősítése
9
Informálisan tudjuk Állami bérfinanszírozás NEFMI – alapítványiak csak pedagógus, ha vállaljuk az előzetes személyi kontrollt (NGM csak egyedi támogatás) Forráskivonás a szférából Jelentősen szűkíteni akarják az alapítványi szférát Szakiskolák Gazdasági Kamaránál (duális képzés) Alternatív műhelyek szigorú ellenőrzéssel AMI- megyei keretszámok Módosítások megint egész jóváhagyással(NGM)
10
Vélemény
11
Kormányzati tévedések Problémakezelés helyett feladat meghatározás Vissza az elképzelt igazi iskolához A 22 év alatt nem történt semmi (legfeljebb rombolás) Helyzetismeret nélkül, helyzetelemzés nélkül Gazdasági számítások nélkül Azt hitték az alapítványi szféra a gazdagok iskoláiból áll ( méretét sem mérték fel) Újragondolás helyett kapkodás
12
Veszélyek (esélyek?) A bizonytalanság önmagában felborít nagyon sok intézményt Standard szabályozás helyett egyedi döntések AME széthúzás, egyéni kijárások Forráshiány- tönkremenetelek
13
Feladatok Rendszeresebb kapcsolat a többi civil szervezettel Kapcsolatfelvétel a kormányhivatalokkal Információ gyűjtése- terjesztése Szülői támogatás intézményi és AME szinten Teljes forrásmegvonás esetén ellenállás, addig tárgyalás
14
Kérdések Bővülés vs. szűkülés Mi döntsünk, ki ne kapjon támogatást? Oppozíció vagy hátrálás? Hol kezdődik az ellenállás?
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.