Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

EMagyarország Centrum eMOP 2.0. eLehetőség eHozzáférés eEsélyegyenlőség www.emagyarorszag.hu.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "EMagyarország Centrum eMOP 2.0. eLehetőség eHozzáférés eEsélyegyenlőség www.emagyarorszag.hu."— Előadás másolata:

1 eMagyarország Centrum eMOP 2.0. eLehetőség eHozzáférés eEsélyegyenlőség www.emagyarorszag.hu

2 eMagyarország Centrum 2004-2006 – IHM 2006 december: GKM döntés – nem lehet veszni hagyni a megteremtett értéket 2004-2006 – IHM 2006 december: GKM döntés – nem lehet veszni hagyni a megteremtett értéket eMagyarország 2.0 Program 2007: 2007: A program felülvizsgálata – eMOP 2.0 model kialakítása A program sikeres folytathatósága az új feltételi és működési rendszerben bebizonyosodott. eMOP 2.0 Modell Kulcselemei: • @Pontok közösségi szolgáltató terekben kell, hogy működjenek • humán-infrastruktúra hálózat kialakítása – országos lefedettséggel • szolgáltatások támogatása az infrastruktúra támogatás helyett  Internet hozzáférési hely (PIAP)  KÖZÖSSÉGI HOZZÁFÉRÉSI TÉR

3 eMagyarország Centrum ben Országos hálózat – elsősorban hátrányos helyzetű területeken, Kistelepülések és elmaradott térségekben - a digitális szakadék csökkentéséért! A versenyképesség biztosításáért - a digitális szakadék csökkentéséért! AZ információ és tudás MINDENKINEK egyenlően jár

4 eMagyarország Centrum Nyilvános vs Közösségi Hely NYILVÁNOS INTERNET HOZZÁFÉRÉSI Pont (PIAP) KÖZÖSSÉGI HOZZÁFÉRÉSI TÉR Misszió Üzelti értékekHelyi társadalom/közésség segítése Feladat: PC és Internet használate-Szolgáltatások közvetítése Célcsoport Elsősorban már a digitális írástudók Elsősorban a digitálisan írástudatlanok Tevékenység IKT hozzáférés biztosításaElsődlegesen a hozzáértés elősegítése (tanácsadás.oktatás, segítségnyújtás) Motíváció Nem ad plussz motívációt, csak meglévő igényeket elégít ki Figyelemfelhívás, az igények felkeltése

5 eMagyarország Centrum CÉLOK – a 2007-es költségvetési évre 2008 március 31-ig •Központi menedzsment, szakmai koordináció •A működőképes @Pontok stabilizálása, •hálózati működés alapjainak megteremtése •Integrált programmá válás - többfunkciós közösségi szolgáltató terekben való működés irányába történő elmozdulás •eTanácsadói humán-infrastruktúra rendszer megalapozása: hármas funkciójú szolgáltatási rendszer elindítása - pilotok •A szolgáltatás monitoringjának elindítása

6 eMagyarország Centrum HOGYAN? Képzett munkatársak – eTanácsadók segítenek: megmutatják, megtanítják  •felvilágosító, tudatosító tevékenység •személyes támogatás az e- szolgáltatások igénybevételéhez, •leszakadt népességi csoportok alap digitális kompetencia képzése

7 eMagyarország Centrum Feladatcsoportok Központi menedzsment, koordináció, szakmai irányítás eMOP2.0/2007 pályázat a működő pontok stabilizálása: a felszereltség modernizálása valamint a humáninfrastruktúra kialakításának megkezdésére támogatás biztosítása. az eMOP hálózatot kiszolgáló IT rendszerek működtetése (adatbázis, monitoring, portál) eTanácsadói rendszer kiépítésének megkezdése – oktatás, szakmai segítségnyújtás, networking Az eMOP-ok szolgáltatási lehetőségeinek vizsgálatára - pilot projektek indítása Figyelemfelhívás, PR Tárcaközi harmonizáció a témában

8 eMagyarország Centrum

9 @Pontok intézményi megoszlása

10 eMagyarország Centrum Mért eredmények átlagos nyitvatartás / intézet

11 eMagyarország Centrum Mért eredmények látogatók átlagos száma/intézet

12 eMagyarország Centrum Mért eredmények eTanácsadói jelenlét / intézet

13 eMagyarország Centrum Mért eredmények lakossági oktatás végzése / intézet

14 eMagyarország Centrum eTanácsadói Pilot eredmények forgalmi adatok 50 eTanácsadóval működő vs 50 állandó személyzet nélkül működő @Pont

15 eMagyarország Centrum eTanácsadói Pilot eredmények átlagos működési idő 50 eTanácsadóval működő vs 50 állandó személyzet nélkül működő @Pont

16 eMagyarország Centrum eTanácsadói Pilot eredmények átlagos látogatói létszám 50 eTanácsadóval működő vs 50 állandó személyzet nélkül működő @Pont

17 eMagyarország Centrum eKözig Pilot eredmények működési idő

18 eMagyarország Centrum eKözig Pilot eredmények adatforgalom

19 eMagyarország Centrum eKözig Pilot eredmények www.magyarorszag.hu látogatottsága

20 eMagyarország Centrum Következtetések – eMOP 2007 •A mért eredményeket be kell építeni a következő pályázati feltételrendszerbe •A szakmai szempontok előtérbe helyezése biztosítja a program hatékony működését, a források célorientált felhasználását •A rászorultsági szempontok csak a szakmai megfelelés után számítsanak •Biztosítani kell, hogy az önkormányzatok ne szoríthassák ki a szakmailag jobban megfelelő intézményeket.

21 eMagyarország Centrum Következtetések – eMOP 2007 Célfeladatok 2008-2009-re 1.Az e-Közigazgatás használatának hatékony segítése, elterjesztése 2.A Digitális írástudatlanság felszámolásában jelentős feladatvállalás: 1.Az elzárkózó lakosság motiválása 2.Egyéni oktatás – segítségnyújtás 3.Lakossági digitális kompetencia képzések

22 eMagyarország Centrum Pályázat 2008 - Fő elemek  Összesen 1.4 milliárd támogatási forrás  Differenciált támogatási szintek – szakmai feltételek valamint rászorultság szerint  Átlagolt megállapított fenntatási költség: évi 2M Ft  60% - 50% - 30% támogatottság  Szolgáltatással kapcsolatos költségek számolhatók el – szolgáltatási szint biztosítása  Az @Pont heti minimum óraszámú nyitvatartása meghatározva – igazoltan helyi igényekhez igazodva, amennyiben eltér az előírttól  Kötelező eTanácsadói szolgáltatás – min. óraszámmal  @Ponton segítségnyújtás  Lakossági alap digitális írástudás oktatása  Figyelemfelhívó tevékenység

23 eMagyarország Centrum Pályázat 2008 – támogatási feltételek 2. Szakmai tényezők Eddigi releváns szakmai tevékenység Monitoring adatok Humánerő rendelkezésre állás Szakmai akcióterv: a támogatás elnyerése esetére készített szolgáltatási terv Közháló végpontként való működés IKSZT-ben való elhelyezkedés

24 eMagyarország Centrum Pályázat 2008 – elszámolható költségek Az eMop szolgáltatásokkal kapcsolatos költségek számolhatók el  Működési, fenntartási költségek  Internet költségek  Szolgáltatás bővítéshez, fenntarthatósághoz szükséges beruházások (IKT eszközök, szoftver, hardver)  eTanácsadói szolgáltatás díjazása (bér vagy szerződéses jutalékos költségtérítés)

25 eMagyarország Centrum Sikerek - Hasznok Társadalmi  Digitális írástudás növekedése  Hátrányos helyzetűek (területek és csoportok) bevonása  Vidéki lakosság életminőség javulása Politikai  eMO 1.0 „újrahasznosítása” – társadalmi elismertség  civil oldali kooperáció  aktív országos „network” kiépülése  Pozitív sajtó Nemzetgazdasági  e-ügyintézés elterjedése - költségmegtérülései  versenyképesség növekedés  piacélénkülés, vállalkozási szinergiák

26 eMagyarország Centrum Stabil költségvetési keretek Tárcaközi együttműködés  munkacsoport hatékony működése  Integrációs modell megvalósulása  Program és intézményi feladat harmonizáció Jogi háttér megvalósulása  DIAT  az „Információs Társadalmi Közszolgálat” kormány- előterjesztés Kormányzati kommunikációs támogatás Feltételrendszer

27 eMagyarország Centrum Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "EMagyarország Centrum eMOP 2.0. eLehetőség eHozzáférés eEsélyegyenlőség www.emagyarorszag.hu."

Hasonló előadás


Google Hirdetések