Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Műszaki-természettudományi tudásbázis infrastruktúrájának fejlesztése a Kecskeméti Főiskolán TIOP-1.3.1-07/2/2F-2009-0003 Földesi Gabriella gazdasági főigazgató-helyettes.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Műszaki-természettudományi tudásbázis infrastruktúrájának fejlesztése a Kecskeméti Főiskolán TIOP-1.3.1-07/2/2F-2009-0003 Földesi Gabriella gazdasági főigazgató-helyettes."— Előadás másolata:

1 Műszaki-természettudományi tudásbázis infrastruktúrájának fejlesztése a Kecskeméti Főiskolán TIOP-1.3.1-07/2/2F-2009-0003 Földesi Gabriella gazdasági főigazgató-helyettes projektmenedzser

2 Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program (TIOP) • A felsőoktatási tevékenységek színvonalának emeléséhez szükséges infrastrukturális és informatikai fejlesztések támogatása

3 Látványterv

4 A projekt alapvető célja, hogy a Főiskola megfeleljen egy európai felsőoktatási intézmény számára kitűzött legfontosabb feladatoknak: a korszerű oktatásnak, a tudományos kutató, fejlesztő és innovációs tevékenységnek, a technológia transzfernek és a szolgáltatásnak, korszerű intézményirányításnak, költséghatékony gazdálkodásnak. A projekt célja

5 A projekt közvetlen céljai • az Intézményfejlesztési Tervben meghatározott alapelveknek való megfelelés, • a mai kornak megfelelő versenyképes tudás megalapozásához szükséges feltételek biztosítása (informatikai infrastruktúra fejlesztése: 964 végpont, aktív eszközök, szerverek, számítógépek beszerzése, beszerzése Wireless internet), • korszerű technikai feltételekkel rendelkező hallgatói és kutatói laboratóriumok (12 db), szaktantermek (5 db) építése, berendezése, felszerelése, • az önálló és interaktív tanulást segítő terek (INFOTÉR, TUDÓSHÁZ) és családbarát terek létrehozása, • oktatói és kutatói munkaállomások kialakítása, a prezentációs és informatikai eszközök beszerzésével hallgatóink, oktatóink, kutatóink az iparral közösen használt rendszereket, eszközöket megismerhetik, fejleszthetik, • az esélyegyenlőség feltételeinek javítása.

6 Költségvetés Megnevezés Költségvetési összeg (eFt) Megoszlási arány (%) A komponens1 847 611,41371,61 B komponens499 899,25119,38 Összesen2 347 510,66490,99 Ráfordítások232 414,5849,01 Mindösszesen2 579 925,248100,00

7 Tudósház beruházás költségvetése MegnevezésÖsszesen (Ft) Építés összesen908.133.327 Eszközbeszerzés összesen8.082.667 Bútor összesen107.197.418 Informatika összesen34.527.335 Mindösszesen1.057.940.747

8 A Tudósházban – összesen 3500 m 2 -en – megvalósult beruházással az alábbi területek fejlesztését valósítottuk meg: •tudományos kutatás, •fiatal kutatók és leendő kutatók tudományos műhelyei, •vendégprofesszorok kutatószobái, •a tudomány disszeminációját szolgáló helyiségek, •hallgatói karriertanácsadás helyiségei, •hallgatói önkormányzat multifunkciós helyiségei, •rekreációs, pihenést, kikapcsolódást szolgáló területek. Kivitelező: Strabag-MML Kft. Dél-Alföldi Területi Igazgatóság A Tudósház fejlesztései

9  Junior Tudósklub: fiatal kutatók számára tudományos műhely létrehozása.  EnergiaPont: ahol a hallgatók-kutatók a megújuló energiahordózók környezeti gyakorlati problémáival foglalkozhatnak.  Informatórium: a legmodernebb informatikai eszközökkel felszerelve  Menedzser Office: egy virtuális iroda lesz, olyan kutatóhely, ahol vállalatgazdasági, szervezési témák művelése lesz a középontban.  Rekreációs tér: a kikapcsolódás, a rekreáció, a sport és a pihenés szintje.  Aktív környezeti kapcsolatok tere  a „Fiatal Tudósprogram” :e funkciót multifunkcionális tér, tárgyalók és kiszolgáló helyiségek szolgálják.  „Állástőzsde”  A Hallgatói Önkormányzat számára, hallgatói munkahelyeket alakítunk ki.  A pályázati támogatáson kívüli forrásból megvalósított konyha főzőkonyhaként szolgálja ki a ház rendezvényeit.  A tudományos műhelymunka színtere  Kilenc olyan egyedi kutatói szobát alakítunk ki, ahol 1-2 kutató hosszabb-rövidebb ideig lakhat.  Brain Storming szobát alakítunk ki, amely teammunkára ad lehetőséget és teret.  Olvasásklinika és kutatólabor fő tevékenysége az olvasáskutatás szemmozgás követő műszer segítségével.  Természettudományos oktatóterem, ahol alapvetően az előzőekben bemutatott tudományterületek művelői szervezhetnek konzultációkat.  A multifunkcionális közösségi tér és a team szobák kialakításával számítógépes hallgatói munkahelyeket teremtünk.  Mentálhigiénés centrum: a hallgatói mentálhigiénés szolgáltatások nyújtására jön létre.  Médiaműhely, ahol a legmagasabb követelményeket is kielégítő prezentációs anyagok, film, video betétek elkészítésének műszaki- technikai feltételeit kívánjuk biztosítani.  Kutatói könyv- és médiatár, elektronikus hozzáférési pontokkal, hozzáférést biztosítva a kutatói adatbázisokhoz. A Tudósház funkciói

10 Környezetvédelmi szempontok • a speciális táji, természeti, kulturális adottságok figyelembe vétele, • az organikus gazdálkodás elősegítése, • az ökológiai rendszer szerkezetének figyelembe vétele, • tájképi sajátosságok figyelembe vétele, • épített környezet megőrzése, • a tevékenység helyigényének, hatásterületének minimalizálása, • a természeti területek használatának elkerülése, • védett természeti értékek megsértésének elkerülése. • a tevékenység helyigényének, hatásterületének minimalizálása

11

12 Tudósház – 2010. december 10.

13 2010.09.08. Tudósház területátadás 2011.04.30. Elkészült a Tudósház Tudósház 2010.12.10.Bokrétaünnep

14 Köszönöm a figyelmet! Földesi Gabriella projektmenedzser gazdasági főigazgató-helyettes gabriella.foldesi@gf.kefo.hu


Letölteni ppt "Műszaki-természettudományi tudásbázis infrastruktúrájának fejlesztése a Kecskeméti Főiskolán TIOP-1.3.1-07/2/2F-2009-0003 Földesi Gabriella gazdasági főigazgató-helyettes."

Hasonló előadás


Google Hirdetések