Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Fürdők eredményes gazdálkodásának lehetőségei
Archenerg Klasztertalálkozó Szeged, november 23.
2
Sikeres fürdőlétesítmény:
Tudatosan tervezett fürdőfejlesztéssel vagy Meglévő, nem optimálisan működő fürdők esetében: SPAudit
3
Turizmus, mint profitorientált gazdasági tevékenység
Szempontok: Gazdaságos üzem, fenntarthatóság Kedvező megtérülési feltételek Kiegyensúlyozott hozam Kezelhető mértékű kockázat Folyamatos, tervezhető bevételek biztosítása, pozitív gazdasági kölcsönhatások A tudatos fejlesztés vonzerőt jelent a tőke számára!
4
fejlesztési koncepció
A stratégiai tervezés módszere CÉLOK Megalapozó vizsgálatok helyzetfeltárás, SWOT Üzletstratégia fejlesztési koncepció Előkészítés, előtervezés projekttervezés, MT Kritikus fázisok kockázati tőke szükséglet Megvalósítás
5
Rendszerszemlélet Egyéb szabadidős programkínálat,szolgáltatások
Üdülőhelyi szerkezet és arculat Támogató háttér-infrastruktúra Idegenforgalmi infrastruktúra Egyéb szabadidős programkínálat,szolgáltatások kulturális-, folklór-, gasztronómiai-, sportprogramok és rendezvények, kirándulás, kerékpározás, természeti programok, lovaglás, horgászat, vadászat, gyógykezelések, wellness Központi elem Adottságok Szálláshelyek, vendéglátás, közlekedés, kiskereskedelem közművek, információs rendszer, marketingtevékenység, humán erőforrás Területrendezés, üdülőhelyi szerkezetterv, beépítési terv, ingatlanfejlesztés, egységes üdülőhelyi arculat, környezetelemzés
6
Példa: Termál Üdülőközpont, Siófok
Adottságok, lehetőségek: Vízparti telek az Aranyparton Előnyös megközelíthetőség Fejlődő ingatlanpiac Korlátozott egész évben rendelkezésre álló szolgáltatáskör, hiányos minőségi infrastruktúra Siófokon Gyengeségek, veszélyek: Telek viszonylag kis mérete Növekvő versenyhelyzet
7
Példa: Termál Üdülőközpont, Siófok
Fejlesztési koncepciót meghatározó tényezők: Befektető megtérülési elvárásai Meglévő adottságok Beépítési előírások Keresleti trendek Célcsoportok igényei Versenyhelyzet, versenypozíció Rendelkezésre álló források
8
Példa: Termál Üdülőközpont, Siófok
Célkitűzések: Egyedülálló, attraktív, keresletgeneráló kínálat Egyedi arculat Egymást támogató, kiegészítő funkciók Funkciók összehangolása a célcsoportoknak megfelelően Komplex szolgáltatáskör Egész éves üzem, gazdasági fenntarthatóság Optimális kapacitások létrehozása a gazdaságosság és a terület teherbíró képességének vonatkozásában Időbeni ütemezhetőség
9
Példa: Termál Üdülőközpont, Siófok Filozófia: „Város a városban”
A projekt elemei: Termálfürdő Apartmanok, szolgáltató- és üzlethelyiségekkel, mélygarázs Kereskedelmi- és szabadidő központ, étterem, kaszinó, bowling Az egységek térszint alatt kapcsolódnak egymáshoz. Vitorlás kikötő
10
Példa: Termál Üdülőközpont, Siófok
11
Példa: Termál Üdülőközpont, Siófok Termálfürdő – 500 fő
Kapacitások, egyidejű befogadóképesség: Termálfürdő – 500 fő 484 apartman – kb fő Vitorlás kikötő – 100 férőhely Üzemeltetési konstrukció: Apartmanok értékesítése, visszabérlése, aparthotel üzemeltetés, napi átlagos vendégszám: kb. 500 fő Termálfürdő: önkormányzati megvalósítással és üzemeltetéssel Az üzletek, kaszinó, bowling professzionális üzemeltetése Tervezett megvalósítás: 4 év alatt
12
Példa: Termál Üdülőközpont, Siófok
Szolgáltatások vendégköre: aparthotel vendégei, helyi, térségi lakosok, Siófokon tartózkodó vendégek Külső vendégek Termálfürdő Kereskedelmi, szabadidőközpont Vitorlás kikötő Aparthotel vendégek
13
Példa: Termál Üdülőközpont, Siófok
A projekt sikerének feltételei: A szakmai program, üzleti terv szerinti megvalósítás Professzionális projektmenedzsment Üzemeltetési konstrukció révén a (kölcsönös) kereslet folyamatos biztosítása Egységek üzemeltetése szoros együttműködésben a szinergiahatások kihasználására
14
Tudatos tervezett fürdőfejlesztés
Nem optimálisan működő fürdők esetében
15
Problémák Az elmúlt években az egészségturisztikai kínálat fejlesztése sok esetben nem a keresleti trendek alapján történt A fürdők fejlesztésénél gyakran nem érvényesültek a működést és hosszú távú fenntarthatóságot meghatározó szempontok A működési költségek, például az energiaárak folyamatos emelkedése egyre nehezebb helyzetbe hozza az üzemeltetőket / fenntartókat Az elmúlt időszak sokszor párhuzamos (ugyanannak a célcsoportnak szóló, ugyanolyan kínálatot tartalmazó) fejlesztései sok helyen tovább élezték a térségi, regionális versenyhelyzetet negatív spirálfolyamat / optimálisnál rosszabb hatékonyság
16
SPAudit Segítségnyújtás fürdővezetőknek a már működő fürdőlétesítményeknél (termál-, gyógy-, wellness- és élményfürdők, uszodák) az üzemeltetési hatékonyság növelésében: Üzemeltetési költségek csökkentésével Bevételek növelésével A fürdők többségénél szervezeti, szervezési, marketing és egyéb, viszonylag alacsony költségű intézkedéssel jelentős eredmény érhető el.
17
Többféle csomaggal a problémás területen nyújtunk hatékony segítséget!
SPAudit szolgáltatás szakterületei épületgépészet épületenergetika megújuló energiahasznosítás fürdőüzemeltetés (műszaki, HR területek) építészeti tervezés, belsőépítészet hidrogeológia turizmus, közgazdaságtan marketing Többféle csomaggal a problémás területen nyújtunk hatékony segítséget!
18
SPAudit csomagok Szakterületi csomagok Műszaki Megoldás Csomag
Humán Erőforrás Csomag Beszerzések Csomag Marketing Csomag Műszaki-üzemeltetési rész csomagok Energia Csomag Vízkezelés Csomag Üzemeltetés Csomag
19
SPAudit csomagok Szolgáltatási-marketing részcsomagok
Vendégáramlás Csomag Piaci Pozíció Csomag Szolgáltatás Csomag Értékesítés Csomag Kommunikációs Csomag Árképzés Csomag Vendégbarát Csomag Átfogó csomagok Költségcsökkentő Csomag Bevételnövelő Csomag Komplex Csomag
20
A SPAudit részei, munkafázisai
1. SPAudit cállapotfelmérés: gyors állapotfelmérést követően költségcsökkentési és bvételnövelési lehetőségek feltárása 2. SPAudit intézkedési terv: rövidtávon megvalósítható, alacsony költségigényű, de számottevő eredményeket biztosító konkrét intézkedéssor 3. SPAudit fejlesztési terv: hosszú távú versenyképességet megalapozó fejlesztési feladatok meghatározása 4. SPAudit megvalósítás: projektmenedzsment feladatok ellátása, segítségnyújtás az üzemeltetés megszervezéséhez
21
Kikre számíthat a SPAudit igénybevételekor?
Olyan szakemberekre, akik… Nem álomszerű eredményeket ígérnek, hanem megvalósítható változtatásokat javasolnak Sokéves vezetői tapasztalatokkal rendelkeznek termál- és élményfürdők tervezésében, üzemeltetésében Függetlenként és kívülállóként tekintenek a feladatra ezért másként látják a fürdő működését Folyamatosan tájékoztatják önt és munkatársait a munka fázisairól, aktuális eredményeiről Valóban megkönnyítik Önnek a döntést, hiszen átlátható, precíz és szakmailag megalapozott munkát végeznek Szakmai felelősséget vállalnak munkájukért, segítik Önt a megvalósításban is
22
SPAudit – további információk
SPAgetti. Fürdők sikeréhségére a Napi Turizmus Különkiadása, havonta
23
Molnár László, ügyvezető igazgató
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Molnár László, ügyvezető igazgató
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.